امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۰۷
کد خبر : 14072
چاپ خبر :
اختصاصی بیان؛

نا گفته هایی از درگیری مسلحانه در شهرستان گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، روز شنبه مورخ 93/10/06 درگیری مسلحانه ای بین ضاربان مسلح و نیروهای انتظامی صورت گرفت که متاسفانه طی این درگیری ها 12 نفر از ماموران و مردم گلپایگان و خمین شهید و زخمی شدند.

همچنین در طی این درگیری ها یک نفر از ضاربان نیز به هلاکت رسید و بقیه متواری شدند.

شرح حادثه

به گفته منابع آگاه در طی مشکوک شدن ماموران انتظامی خمین (در حین گشت زنی در حوالی اذان صبح ) به یک خودروی پرشیا و دستور ایست جهت بررسی وضعیت و هویّت سرنشینان خودرو، جلوی خودروی مذکور را گرفته، که در این حین دو خودروی زانتیا از راه رسیده و اقدام به تیراندازی و درگیری با ماموران ناجا می نمایند، که منجر به زخمی شدن دو تن از ماموران ناجای خمین می گردد و ضاربان نیز از محل درگیری متواری می شوند.

پس از این واقعه از سوی ناحیه انتظامی خمین بلافاصله به شهرهای همجوار از جمله گلپایگان اطلاع رسانی و آماده باش داده می شود و ماموران انتظامی شهرستان گلپایگان نیز با اجرای طرح مهار اقدام به برپایی ایست و بازرسی در محور خمین-گلپایگان نموده و پس از مشکوک شدن به یک خودروی سواری تیبا و متوقف نمودن خودروی مذکور از سرنشینان، تقاضای کارت شناسایی می نمایند و سرنشینان نیز پس از امتناع از ابراز هویت به سمت ماموران مستقر در پست ایست و بازرسی اقدام به تیراندازی می کنند و به سمت گلپایگان متواری می شوند که در این حین سه نفر زخمی می شوند (یک نفر راننده تیبا،دو نفر مامور نیروی انتظامی گلپایگان).

روایت بخشی از واقعه از زبان یکی از شاهدان عینی حادثه

آقای ا.ز از شاهدان عینی واقعه می گوید: بنده هنگامی که با خودروی شخصی در حال حرکت از خمین به سمت گلپایگان بودم متوجه حضور سه نفر در کنار جاده شدم و با توجه به اینکه هوا سرد و تاریک بود و منطقه خلوت، با نیت خیر اقدام به سوار کردن افراد مذکور نمودم. نامبردگان با ابراز اینکه ما دانشجو هستیم و خودرویمان خراب شده و به گلپایگان حمل گردیده  و ما هم به گلپایگان می رویم، سوار بر خودروی بنده شدند.

هنگامی که به پست ایست و بازرسی سعیدآباد گلپایگان رسیدیم یکی از مسافران خودرو با مشاهده ماموران به من گفت: برو و نه ایست و من هم در پاسخ گفتم: باید بایستم، نمی شود توجه نکرد؛ لذا پس از دستور ایست از سوی ماموران ناجا توقف کردم و از خودرو پیاده شدم و پس از باز کردن صندوق عقب، آهسته به یکی از ماموران گفتم که این مسافران مشکوک هستند، لذا مامور مذکور از مسافران درخواست کارت شناسایی نمود و آنها با عنوان نمودن اینکه ما دانشجو هستیم و کارت همراه نداریم و جا گذاشته ایم از دادن آن امتناع ورزیدند که پس از اصرار مامور ناجا به روی ماموران اسلحه کشیده و اقدام به تیراندازی کردند که دو نفر از پرسنل ناجا زخمی شده و بنده نیز از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتم؛ و مردان مسلح نیز ضمن ادامه تیراندازی با سوار شدن بر خودروی این جانب از محل درگیری به سمت گلپایگان متواری شدند.

از حضور ضاربان مسلح در گلپایگان تا شهادت ماموران ناجا

پس از متواری شدن ضاربان از محل درگیری، پرسنل مستقر در پست ایست و بازرسی سعیدآباد موضوع را به مرکز اعلام و درخواست کمک می کنند.

در این حین سرهنگ محمد هاشمی جانشین فرماندهی انتظامی گلپایگان بلافاصله بهمراه تعدادی از پرسنل این نیرو پس از ردگیری ضاربان در یکی از فرعی های خیابان شهید ذنوبی و تعقیب نمودن آنان، در کمین آنها قرار گرفته که ضاربان با غافلگیر نمودن مامورین و تیراندازی به سمت آنان سرهنگ محمد هاشمی و راننده ایشان سرباز وظیفه حسین صبوحی را به شهادت رسانده و دو نفر دیگر از این پرسنل را زخمی نموده، لذا با توجه به شلیک متقابل ماموران یکی از ضاربان نیز کشته می شود.

IMG_4027

شهید سرهنگ محمد هاشمی جانشین فرماندهی انتظامی گلپایگان

مردان مسلح پس از سرقت خودرو، دو قبضه سلاح کلاشینکف نیروی انتظامی از محل درگیری متواری می شوند،و در حین فرار با پرسنل راهور ناجا مواجه می گردند و به سمت خودروی آنان تیراندازی می نمایند که منجر به شهادت سروان سید مجید مهدوی و زخمی شدن سروان زینلی می شود.

IMG_۲۰۱۴۱۲۲۸_۱۲۵۸۲۳

شهید سروان سید مجید مهدوی

گفته های یک شاهد عینی از درگیری و نحوه شهادت ماموران

یک شاهد عینی واقعه مدعی شد، وقتی که خودروی نیروی انتظامی وارد کوچه 12 شهید ذنوبی شد سرهنگ محمد هاشمی قصد مکالمه با بی سیم داشت که مردان مسلح به روی آنها آتش گشودند و همان جا ایشان و بقیه ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و به طبع یکی از ماموران نیز اقدام به گشودن آتش متقابل نمود که یکی از ضاربان هم هدف قرار گرفت و زخمی شد.

افراد مسلح پس از شهادت و زخمی کردن ماموران ناجا، آنها را از خودرو پایین کشیده و در حالی که یکی از انها زخمی بود سوار بر خودروی آگاهی از محل درگیری متواری شدند؛ همچنین وی مدعی شد که مردان مسلح یک ساک نیز با خود همراه داشتند که به داخل خودروی انتظامی برده و از محل دور شدند.

فرار قاتلان مسلح به سمت خوانسار و روستای وانشان

قاتلان مسلح پس از فرار با خودروی آگاهی به سمت شهرستان خوانسار متواری می شوند، در نزدیکی روستای وانشان خودروی سرقتی آنها (خودروی ناجا)  که در اثر تیراندازی دچار نقص فنی شده بود از حرکت می ایستد.

با توجه به تاریکی هوا افراد مسلح جلوی یک کامیون را گرفته و خود را مامور انتظامی معرفی کرده و ضمن سوار شدن به کامیون، قصد انتقال جسد همراه خود (یکی از ضاربین)  را نیز داشته اند. در این حین راننده کامیون از این فرصت و غفلت ضاربان استفاده کرده به سمت کوهستان فرار می کند.

پس از آن راننده کامیون مشاهده نموده که افراد مسلح جلوی یک خودروی سواری را گرفته و پس از پیاده کردن راننده آن با بجا گذاشتن جسد همراه خود به سمت روستای تیکن و دُر (جاده اصفهان) تغییر مسیر داده و رفتند.

پس از اطلاع رسانی اهالی روستاهای مسیر مبنی بر مشاهده افراد مشکوک، مامورین نظامی و انتظامی به منطقه مذکور اعزام می شوند؛ قاتلان مسلح در روستای دُر یک پدر و پسر را که از اهالی منطقه بودند را به گروگان گرفته و ضمن سرقت خودروی نیسان آنها به سمت اصفهان متواری می شوند.

بعد از طی مسافتی و پایان یافتن بنزین خودروی نیسان آن را رها کرده و پس از به قتل رساندن پدر(آقا علی زیبایی) چند صد متر آن طرف تر پسر وی (میلاد زیبایی) را نیز به قتل رسانده و از محل متواری می شوند.

تا کنون خبر دقیقی از انگیزه قاتلان مسلح، همچنین محل آنها در دست نیست. اخبار ضد و نقیض رسیده حاکیست که آنها با یک کامیون به سمت نجف آباد حرکت کرده و راننده کامیون را به بیرون پرتاب نموده اند.

نشر خبر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. م. عزیزی گفت:

    ضمن تقدیر و تشکر از نشریه مردمی بیان به خاطر اطلاع رسانی و درج خبرهای موثق ، از حضور پرسنل سپاه و بسیج که تا هنگام صبح در کنترل نظم و امنیت شهر نهایت سعی و تلاش خود را نمودند و به کمک نیروی انتظامی شتافتند تشکر و سپاسگذاری می نمایم.

  2. محمد مسلمی گفت:

    با سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران سایت خوب بیان
    بدینوسیله ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار شهدای نیروی انتظامی در حادثه تاسف بار دیروز م همچنین فرماندهی محترم این نیرو جناب سرهنگ یوسلیانی، از کلیه پرسنل خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی که در حفظ نظم و آرامش با گذشتن از جان خود تلاش می نمایند کمال تشکر را دارم.

  3. علیرضا گفت:

    یک سوال گلپایگان هلیکوپتر نداره؟ به جای اینکه نیروی انتظامی اصفهان بره ماشین آب پاش سنگین و نیمه سنگین که برای شورش استفاده میشه بهره یه ذره به فکر شهرستان ها از جمله گلپایگان که همیشه از سمت اصفهان مورد ظلم واقع میشه باشن خیلی از مشکلات اتفاق نمی افتاد.

  4. خسرو گفت:

    چرا از سپاه و بسیج کمک نمیگیرن در اینجور مواقع که اونها در خمین درگیر شدن نباید میزاشتن متواری بشن…مننمی دونم چرا اینکارو نکرده نیروی انتظامی

  5. پرنده گفت:

    ظاهرأ گم شدن هواپیمای مالزیایی خیلی مهمتر از درگیری خونین و شهادت چند تن از هم وطنان خودمونه که از ظهر تا حالا چندین بار آن هم کاملا مفصل به این هواپیما پرداخته شده ولی تا قبل از اخبار ۲۰:۳۰ هیچ خبری از این درگیری نبود, حالا هم که گفته شد خیلی راحت از کنارش گذشتند.
    درضمن از کنار بودجه فوق العاده عالی!!!!! دفاعی کشور هم نباید گذشت که این نتایج رو به دنبال داره.

  6. پرنده گفت:

    راستی یادم رفت بگم:
    روحانی مچکریم!!!!!

  7. آشنا گفت:

    با سلام .ضمن عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت ماموران زحمت کش و جان بر کف نیروی انتظامی باید از زحمات بچه های بسیج گلپایگان هم در تامین امنیت نقاط حساس شهر در روز حادثه تشکر کرد

  8. احسان عزیزی گفت:

    باسلام . شهادت سرهنگ شهید محمد هاشمی وسروان شهید سید مجید مهدوی وسرباز وظیفه شهید حسین صبوحی را به مردم شهید پرورشهرستان گلپایگان وخانواده های بزرگوارشان تسلیت عرض نموده وبا تشکر از کادرپزشکی وریاست محترم بیمارستان امام حسین گلپایگان جهت مداوای مجروحین

  9. سلام گفت:

    واقعا خسته نباشید اگه میتونستن سیصد چهارصد نفر دیگه رو میکشتن

دیدگاه شما

تبلیغات