امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۰۷
کد خبر : 14118
چاپ خبر :
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار رئیس دانشگاه الزیتونة تونس

علمای اسلام فتنه‌های موجود بین مسلمین را خاموش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، استاد هشام قریسه رئیس دانشگاه الزیتونه تونس به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی امروز با حضور در بیت حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

هشام قریسه در ابتدای این دیدار با ابراز مسرّت و خوشحالی از ملاقات با این مرجع تقلید گفت: ما در ایران خود را غریب نمی‌بینیم. من به نقاطی از ایران که سفر کردم، مردم با اخلاق و با ایمان و مهمان نواز کشور اسلامی شما را دیدم و برایم بسیار جالب و شگفت‌انگیز بود به طوری که خودمان را جدا از آنها ندانسته و با هم متّحد و هماهنگ می‌بینیم.

وی ادامه داد: ملاقات با شخصیت بزرگی همچون حضرتعالی برای من موجب مباهات و افتخار و بسیار مغتنم است و از اینکه فرصت این ملاقات را برای بنده فراهم کردید، تشکر می‌کنم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اظهار خوشحالی و مسرّت از دیدار با هشام قریسه گفت: بنده از ایام جوانی با دانشگاه الزیتونه و علمای بزرگ آنجا آشنایی داشته و آثار برخی از آنان مثل ابن عاشور را مطالعه کرده‌ام، حتی مکاتباتی بین بنده و ایشان حدود 60 سال قبل صورت گرفته است و امیدوارم که ارتباط بین مراکز علمی مسلمانان استمرار داشته باشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های تکفیری و افراطی که از اسلام و معانی بلند آسمانی آن فاصله دارند و در جهل و تاریکی به سر می‌برند، افزود: اینها کسانی هستند که می‌خواهند بین مسلمانان اختلاف انداخته و آنان را از اسلام حقیقی جدا کنند و چهره رحمانی اسلام عزیز را مشوّش و مخدوش نشان دهند. وظیفه همه علمای بزرگ اسلام این است که با درایت کامل، فتنه‌های به وجود آمده اخیر در جهان اسلام را خاموش کرده و جهانیان را با بیانیه‌ها و اعلامیه‌های صلح و دوستی قرآن کریم آشنا سازند. در این موقعیت حساس ارتباط بین علمای اسلام و مراکز دانشگاهی لازم است و هر چه بیشتر باید در این مسیر حرکت کرد و پیامبر عالی‌قدر اسلام و قرآن کریم از ما همین را می‌خواهند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با قرائت اشعاری از دانشمندان مسیحی و نیز دانشمندان بزرگ اهل سنّت تصریح کرد: در جایی که بزرگان ادیان دیگر، در عظمت پیامبر گرامی اسلام (ص) و اسلام عزیز چنین اشعاری را سروده و واقعیت‌ها را بیان کرده‌اند، چرا ما مسلمانان در مقابل دشمنان با استفاده از تعالیم و دستورات قرآن و پیامبر (ص) با هم متّحد نباشیم و این عظمت را حفظ نکنیم؟

وی در پایان این دیدار، ضمن اهدای برخی آثار خود به این اندیشمند تونسی، آرزوی توفیقات بیشتر برای هشام قریسه و عزّت و سربلندی بیش از پیش جامعه اسلامی را از خداوند متعال مسئلت کرد.

این دیدار در فضایی بسیار صمیمانه انجام شد و رئیس دانشگاه الزیتونه مورد تأثیر وضعیت روحانی و علمی این مرجع تقلید و نیز سادگی زندگی وی قرار گرفت.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات