امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۰۵
کد خبر : 13919
چاپ خبر :
رییس آموزش و پرورش گلپایگان خبر داد

جذب 120 نفر از فعالان نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، مهدی اشراقی رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان گلپایگان به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی در هفتم دیماه 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهضت سواد آموزی یکی از ثمرات شیرین انقلاب اسلامی می باشد که در سال58 به دستور وفرمان امام راحل  تشکیل گردید.
وی هدف از تشکیل نهضت سوادآموزی را ریشه کنی بیسوادی وجهل وخرافه پرستی دانست و گفت: این نهضت از بدو تشکیل در ایران ،موفقیت های زیادی را برای مردم در پی داشته است وتعداد کثیری از هموطنان با بهره گیری از این فرصت باسواد شدند.
اشراقی ادامه داد : پس از تجمیع نهضت سواد آموزی با آموزش وپرورش اتفاقات خجسته ومیمونی رخ داد و این نیرو توانست ، کمک رسان بدنه و بحث آموزشی در آموزش وپرورش  باشد.
وی به فرمان رهبر معظم انقلاب اشاره نمود وگفت: طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب بیسوادی وجهل در ایران باید ریشه کن شود واین نهضت تا رسیدن به هدف خود، همچنان به راه خود ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه طبق آخرین پالایش در رابطه با بیسوادان شهرستان ،حدود 355نفربیسواد در شهرستان از طریق فرزندان آنان واولیاء مدارس شناسایی گردید افزود: اقدامات وبرنامه های لازم جهت آموزش ویادگیری این عده در حال انجام می باشد و امید است با کمک کارشناسان نهضت سواد آموزی افراد باقی مانده از تحصیل نیز ، در شهرستان باسواد گردند و جشن بزرگ ریشه کنی بیسوادی در شهرستان برگزارگردد.
رئیس آموزش وپرورش شهرستان تصریح کرد : حدود 120 نفر از نیروهای فعال در بخش نهضت سواد آموزی در شهرستان گلپایگان طی سالهای اخیر جذب آموزش وپرورش گردیدند و اکنون به عنوان نیروی رسمی در حال ارائه خدمت می باشند.
اشراقی در خاتمه خاطر نشان کرد : در صورتیکه درسال 93-94هر یک از اقشار تحصیل کرده و دانشگاهی ویا نیروهای بازنشسته  آموزش وپرورش طبق مقررات، اقدام به آموزش به بیسوادان نمایید وافراد تحت آموزش در پایان دوره موفق به قبولی در امتحانات مربوطه گردند مبلغ 550 هزار تومان به عنوان حق الزحمه به این عزیزان پرداخت خواهد گردید.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات