امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۱۰/۰۴
کد خبر : 13863
چاپ خبر :

تکفیری‌های سوریه دوباره به جان هم افتادند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،جنگ بین تکفیری‌های سوریه هر روز ابعاد جدیدی را به خود می‌گیرد که در جدیدترین نمونه دو گروه جبهه النصره و داعش در منطقه قلمون سوریه آماده جنگ با یکدیگر می‌شوند. گرچه که این دو گروه هر دو با القاعده ارتباط دارند و از تفکرات وهابی پیروی می‌کنند، اما برای رسیدن به قدرت با یکدیگر می‌جنگند.

پس از شروع درگیری‌ها بین جبهه النصره و داعش در سوریه، این دو گروه در منطقه القلمون سوریه آتش بس اعلام کردند، اما اخیرا «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش با ارسال فرستادگانی به این منطقه به دنبال جذب نیروهای جبهه النصره به سوی گروه داعش است.

فرستادگان داعش به منطقه القلمون، با برگزاری مناظراتی سعی در دلیل تراشی شرعی برای پیوستن به داعش دارند، از سوی دیگر در سایه وضعیت معیشتی بد افراد مسلح در منطقه قلمون، حقوق ۴۰۰ دلاری داعش، افراد بسیاری را به سوی خود کشانده است.

داعش با وعده و تطمیع توانسته است که تعداد زیادی از اعضای جبهه النصره را در منطقه قلمون جذب خود کند. ریزش اعضای جبهه النصره زنگ خطر را برای فرماندهان این گروه به صدا درآورده است و آن‌ها به هر طریقی حتی به قیمت جنگ به دنبال توقف روند جدایی نیرو‌هایشان هستند. جبهه النصره پیش از این هم در استان دیرالزور سوریه با داعش درگیر شد که پس از شکست در برابر داعش، از این استان سوریه عقب نشینی کرد.

داعش البته برای کسب نفوذ در قلمون، تنها به تطمیع اکتفا نکرده است و گروه‌های مسلحی را که حاضر به بیعت با ابوبکر بغدادی نیستند، را به جنگ تهدید کرده است. نیروهای داعش در منطقه قلمون شعار یا بیعت کن یا به قتل برس را سر دادند و عملیاتی را برای بیرون کردن گروه‌های مسلح از منطقه قلمون را آغاز کردند.

منطقه قلمون در مرز سوریه با لبنان واقع است که نه ماه پیش نیروهای ارتش سوریه با همکاری رزمندگان حزب الله شهرهای این منطقه را آزاد کردند، اما به دلیل بافت کوهستانی منطقه قلمون، هنوز گروه‌های مسلح تروریستی در کوه‌های این منطقه حضور دارند. به نظر می‌رسد داعش پس از تحمل شکست‌های سنگین در عراق و سوریه، به دنبال رسیدن به مرز سوریه با لبنان است تا به بهانه جنگ با حزب الله، تکفیری‌های بیشتری را به سوی خود بکشاند.

منبع: ابنا

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات