امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۲۱
کد خبر : 12896
چاپ خبر :
بیان از وضعیت مسکن مهر گلپایگان خبر می دهد ؛

هرگونه قیمت گذاری مسکن مهر توسط تعاونی ها بدون نظریه کارشناس رسمی دادگستری بصورت خودسرانه ممنوع می باشد

با در نظر گرفتن درخواست های مکرر خوانندگان در رابطه با پیگیری وضعیت مسکن مهر بر آن شدیم با توجه به سفر قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی به شهرستان گلپایگان برای بازدید از وضعیت مسکن مهر، در حاشیه این بازدید مصاحبه ای را با جناب آقای مرتضی وحیدی مدیر عامل مسکن مهر گلپایگان داشته باشیم و جویای حال مسکن مهر گلپایگان شویم که در ادامه شرح مصاحبه را به می خوانیم:

مسکن مهر گلپایگان با 2576 واحد مسکونی تحت قالب 19 تعاونی در حال ساخت می باشد

بیان:سلام لطفا بفرمایید در گلپایگان تعداد واحد های مسکن مهر چقدر است ؟
سلام علیکم بسم ا… الرحمن الرحیم – با سلام خدمت شما و دوستان محترمتان در نشریه بیان، خدمت شما عرض کنم در مسکن مهر گلپایگان 2576 واحد مسکونی تحت قالب 19 تعاونی در حال ساخت می باشد که قسمت عمده ای از آن رو به اتمام و یا به اتمام رسیده که بخش قابل توجه ای نیز در بانک تقسیط شده است.
بیان: پیشرفت فیزیکی  و اتمام واحدها در چه مرحله ای قرار دارد؟
پیشرفت فیزیکی کلی با احتساب واحد های نیمه تمام نزدیک به 70 درصدی می باشد لیکن با توجه به وضعیت خاص با فاز بندی که انجام گرفت فاز اول پروژه حدود 1300 واحد پیشرفت فیزیکی 90 درصدی داشته و بخشی نیز ساکن هستند. و فاز دوم نیز نزدیک به 80 درصد پیشرفت داشته که با همت مردم و مدیران تعاونی ها تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. فاز سوم نیز حدود 460 واحد است، فعلاً فاقد متقاضی می باشد که در حال تعیین تکلیف می باشد. و با تمهیداتی که با سفر قائم مقام محترم وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت تصمیماتی در این باره گرفته شد که قول پیگیری داده اند که ان شاء ا… عملیاتی شود.

مسکن مهر 3 (Copy) (Copy)

بیان: علت تاخیر در ساخت واحدهای مسکن مهر چیست؟
در این مورد باید بیشتر توضیح شود. عملاً از ابتداء زمان مشخص برای ساخت و ساز وجود نداشت و قراردادهای دریافت وام با بانک عامل 24 ماهه و نهایتاً 36 ماهه بود لیکن به دلیل گوناگون پروژه گلپایگان با تأخیر روبرو شد . یکی از عوامل آن سوء مدیریت در ستاد مرکزی مسکن مهر بود که نتوانستند با بهره مندی از کارشناسان خبره و حتی دلسوز شهرستان نوع جانمایی و مکان یابی را درست انتخاب نمایند و در ساختار مدیریتی اتحادیه و تعاونیها بصورت یک پارچه عمل نمایند و دیگری انتخاب نامناسب مشاور طرح بود و عامل بعدی تأخیر در آماده شدن نقشه های کلی سایت از جمله سازه- مکانیکی و برقی بود که بعد از تغییرات عمده در سال 90 این اقدامات تسریع شد ولی عملاً بخش عمده کارها از سال 89 کلید خورد. علت دیگر نبود امکانات زیرساختی و مورد نیاز اولیه از جمله آب و برق بود که با آن حجم فعالیت ساختمانی بالا واقعاً مشکلات جدی وجود داشت. و بخش دیگری از دلایل تأخیر عدم آورده به موقع و منظم متقاضیان بود که با توجه به برنامه زمانبندی پیشرفت و نیاز پیمانکاران به پول موجبات تأخیر و تعطیلی را بوجود می آورد و منابع بانکی نیز متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می گردید. و می بایست حتماً متقاضیان همراهی لازم را بعمل آورند. کما اینکه برخی از تعاونی ها که متقاضیان همکاری لازم را داشتند همان پایان سال 91 به اتمام رسید و باز عملاً به دلیل وجود گاز قابل استفاده نبود. و دلایل دیگری که مجال آن به وقت بیشتری نیاز دارد.

چنانچه متقاضیان بدون روئیت نظریه کارشناسان رسمی دادگستری هزینه ای پرداخت نمایند خودشان جوابگو هستند

بیان: قیمت گذاری در مسکن مهر چه ساز و کار دارد؟
قیمت گذاری در مسکن مهر بر اساس قیمت تمام شده واحد و متناسب با مصالح مصرفی ، زمان واریزی قدر السهم متقاضیان انجام می گیرد و روند آن نیز می بایست تعاونیها پس از اتمام کار مدارک لازم را جهت بررسی به کانون کارشناسان دادگستری جهت تایید ارسال نمایند لذا هرگونه قیمت گذاری بصورت خودسرانه ممنوع بوده و تقاضای ما از تعاونی ها اینست که حتماً جهت برطرف شدن هرگونه نگرانی این مراحل قانونی را طی نمایند و چنانچه متقاضیان بدون روئیت نظریه کارشناسان رسمی دادگستری هزینه ای پرداخت نمایند خودشان جوابگو هستند و پرداخت مازاد قیمت کانون کارشناسان بجز در موضوع بیمه و مالیات نیز غیر قانونی می باشد.
بیان: موضوع فاضلاب مسکن مهر در چه مرحله ای قرار دارد؟
فاضلاب در پروژه نیز پروسه ای جداگانه دارد که به دلیل توجه نکردن به این موضوع در روز اول همچنان دچار مشکل است چون امکان حفر چاه در منطقه به دلیل سختی زمین وجود ندارد و تعاونی هایی که اقدام به حفر چاه می کنند از سر ناچاری بوده و می بایست حتماً از سیستم نوین استفاده کنند و ظرف ماه های آینده برای ساکنان حفر چاه ،مشکل بوجود خواهد آورد. ولی شبکه فاضلاب در پروژه اجرا شده لیکن برای دفع فاضلاب نیاز به سیستم مرکزی می باشد که به دلیل عدم همراهی برخی از تعاونیها این موضوع چون اعتبار زیادی نیاز داشت منتفی شد و برخی از تعاونی ها  با روش اصولی و نصب سیستم های فنی مشکل خود را مرتفع کرده اند و امیدواریم با تعجیل در شبکه فاضلاب شهری هر چه سریعتر شاهد اتصال شبکه فاضلاب پروژه به آن باشیم.

مسکن مهر 2 (Copy) (Copy)

بیان: امکانات زیربنایی شامل آب، برق،گاز و مخابرات در مسکن مهر چه وضعیتی دارد؟
در خصوص امکانات آب شرب مشکلی وجود ندارد منتهی مشکل افت فشار در برخی از بلوکها هست که آبفای شهری نیازمند اعتباری در این زمینه است که بتواند موضوع را مرتفع کند. در مورد گاز هم اینک مشکلی وجود ندارد، برق نیز همینطور ولی مشکل روشنایی معابر و تأخیر اتصال کنتورها وجود دارد که آنهم از طرف مسئولان در حال پیگیری است. مخابرات نیز اقداماتی صورت داده لیکن امیدواریم تا پایان سال دوستان مخابرات بتوانند به متقاضایان مسکن مهر سرویس دهی داشته باشند.
بیان: در مورد نیاز پروژه به مسجد، مدرسه، پاسگاه، مرکز بهداشت و مراکز تجاری چه اقداماتی صورت گرفته است؟
مسجد پروژه همچنان نیمه تعطیل است که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان هست که قول داده اند بتوانند با جذب اعتبار سریعتر به اتمام برسانند لیکن در مورد بقیه موارد بجز مراکز تجاری که تا چند وقت آینده به صورت قانونی اقدامات  آن جهت واگذاری به متقاضیان انجام می پذیرد وغیراز آن اقدام دیگری صورت نگرفته است.
بیان: در پایان اگر نکته وجود دارد بیان نمایید؟
خیر؛ تشکر از وقتی که گذاشتید برای این موضوع و نیاز میدانم در پایان از مسئولین محترم اعضاء اصلی شورای مسکن ،فرماندار محترم،ریاست محترم اداره راه و شهرسازی، تعاون کار و رفاه اجتماعی به خاطر همکاری نزدیک با اتحادیه و رفع مشکلات تقدیر و تشکر نمایم و از متقاضیانی که نسبت به آورده خود تا کنون اقدام نکرده اند تقاضا کنم که به دلیل افزایش روز افزون قیمت ها تسریع نمایند.

 
گروه خبری بیان

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات