امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۱۸
کد خبر : 12813
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛

گردهمایی دامداران و مسئولین انتظامی، قضایی و امنیتی شهرستان پیش از ظهر امروز در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گلپایگان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،حسین فراست فرماندار شهریستان گلپایگان در همایش کارگاه توجیهی و آموزشی ویژه دامداران شهرستان گلپایگان دو مقوله سلامت و امنیت را بسیار با ارزش دانست و عنوان کرد: سلامت و امنیت دو نعمت با ارزشی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و می بایست قدردان این نعمات بوده و در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم .

وی وجود امنیت را که به معنای وجود آرامش برای همه آحاد مردم می باشد، تنیجه مشارکت و همکاری همه و بخصوص مردم دانست.

گرهمایی دامداران و مسئولین شهرستان - خبرگزاری بیان گلپایگان (1)

 

فراست با عنوان این مطلب که هرکس حافظ اموال خودش می باشد و سپس نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مسئول برقراری امنیت می باشند گفت: اگر اموال را رها کنیم به امید اینکه نیروی انتظامی بیدار است قطعا دچار آسیب خواهیم گردید و می بایست بستر و زمینه های لازم را به جهت برقراری امنیت خود مهیا نماییم.

فرماندار شهرستان در ادامه افزود: کسانی که قصد سرقت و ربودن مال شخصی را دارند همه جوانب را بررسی می نمایند و از غفلت و کوتاهی صاحبان مال در حفظ و ایجاد امنیت استفاده لازم را کرده و اقدام به سرقت می کنند.

وی  عنوان کرد: نمونه بارز و کامل تعامل مردم، نهادها، ارگانها و دستگاهای دولتی در زمان جنگ بروز پیدا کرد و مردم همگی عملا وارد صحنه شده و در کنار نیروهای نظامی و سپاه، نیروی قدرتمند بسیج شکل گرفت و تمامی مردم در سراسر کشور دست در دست هم نهادند و تنها دغدغه خود را مقابله با دشمن قرار دادند و نتیجه این همدلی منجر به پیروزی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر تمام دنیا گردید.

فراست در خاتمه به صاحبان مال نکاتی را یاد آور گردید و گفت: مردم می بایست همکاری خود را با نیروی انتظامی بیشتر نمایند و هوشیار و آگاه باشند تا شاهد کمتر شدن حوادث باشیم.

گرهمایی دامداران و مسئولین شهرستان - خبرگزاری بیان گلپایگان (4)

 

در ادامه مراسم علیان دادستان شهرستان گلپایگان نکاتی را به دامداران شهرستان یاد آور شد و اظهار داشت: دین و شریعت اسلام همواره به حفظ مال تاکید داشته است و در این باره ابتدا صاحبان مال هستند که می بایست فرصت را برای اقدام مجرمان و فرصت طلبان محدود و ناممکن نمایند.

وی استفاده از قفل و قرار دادن نگهبان و نصب سیستم های حفاظتی را در جهت حفظ امنیت و مال و دارایی اشخاص بسیار موثر دانست و در این زمینه به دامداران تذکر داد که از ورود افراد مشکوک و غربیه به محوطه و اطراف محل نگهداری احشام خود داری نمایند و در صورت مشاهده افراد مشکوک مراتب را به اطلاع نیروی انتظامی برسانند.

دادستان گلپایگان در ادامه عنوان کرد: بسیاری از سرقت ها برای مجرمان تبدیل به عادت گردیده است و در همه حال درصدد تهیه فرصتی برای اقدام مجرمانه خود می باشند.

گرهمایی دامداران و مسئولین شهرستان - خبرگزاری بیان گلپایگان (5)

 

سرهنگ محمدعلی یوسلیانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان امنیت را حاصل آگاهی، آموزش، تدبیر و رعایت اصول و مقررات دانست و افزود: امنیت یک مقوله سه وجهی می باشد که از سویی مرتبط با مردم و از سوی دیگر نیروی انتظامی و سپس دولت می باشد و زمانی امنیت به معنای واقعی کلمه محقق می شود که این سه اصل در کنار هم حرکت نمایند.

وی بیان داشت: امنیت حاکم بر کشور و ثبات، در نتیجه خون شهدا و نثار جان شیرین عزیزان این کشور ایجاد گردیده است و به جهت رسیدن به امنیت پایدار باید آموزش، آگاهی و بصیرت افزایی و رعایت اصول و مقررات در بین آحاد مردم گسترش یافته و نهادینه گردد.

یوسلیانی در پایان سخنان خود به برخی از عوامل که می تواند زمینه ساز سرقت از طرف مجرمان و فرصت طلبان گردد اشاره نمود و گفت: عدم وجود قفلهای ایمن، عدم وجود نگهبان، عدم وجود سیستم های ایمنی و حفاظتی و برخی سهل انگاری صاحبان احشام باعث وقوع سرقت گردیده است.

گرهمایی دامداران و مسئولین شهرستان - خبرگزاری بیان گلپایگان (6)

 

فیروزی رئیس شورای شهر  در ادامه جلسه افزود: متاسفانه 75 درصد از سرقتهای خُرد را افرادی انجام می دهند که نسبت به مال و دارایی شما اشراف داشته و یا از مناطق اطراف وقوع جرم می باشند و اگر راهکارها بررسی، و تدابیر اندیشیده شود آمار سرقتها بسیار کمتر خواهد شد.

وی عنوان داشت در راستای حفظ امنیت و ناکام ماندن بسیاری از انگیزه های مجرمانه می توان از نیروی قدرتمند بسیج در این راستا استفاده نمود و با برگزرای دورهای آموزشی و کارگاههای صنفی موانع و نحوه ایجاد امنیت و حفظ آن را توسعه و ترویج داد.

گرهمایی دامداران و مسئولین شهرستان - خبرگزاری بیان گلپایگان (8)

 

حیدرعلی گلمحمدی رئیس جهاد کشاورزی در خاتمه مراسم گفت: یکی از دلایل افزایش سرقتها که انواع گوناگون را نیز شامل می شود؛ به دلیل ضعف اعتقادی برخی از افراد می باشد که دقت لازم را نداشته و به هر عنوان به فکر سوء استفاده و بهرمندی خود می باشند.

وی از جمله اقدامات موثر اداره کشاورزی را بحث شماره گذاری تراکتورها دانست که با انجام اینکار صاحبان تراکتورها خواهند توانست از بحث بیمه و برخورداری از پوشش بیمه ای نیز استفاده نمایند.

گرهمایی دامداران و مسئولین شهرستان - خبرگزاری بیان گلپایگان (3)

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بیمه احشام را بسیار لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: صاحبان احشام می باید بحث بیمه را به جد دنبال نموده و احتمالات وقوع حوادث را پیش بینی کنند تا در صورت بروز حوادث بتوانند از حمایت بیمه استفاده نمایند

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات