امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۱۶
کد خبر : 12707
چاپ خبر :
سید مهدی شریعت رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان گلپایگان

پس از دفاع مقدس متاسفانه به جای اینکه دانشگاه سیاسی داشته باشیم دانشگاهی سیاست زده به دست ما رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،به گزارش خبرنگار بیان: به مناسبت شانزدهم آذر  که به روز بزرگداشت دانشجو نام گرفته، دانشگاه پیام نور شهرستان گلپایگان مراسمی را با حضور اساتید ، دانشجویان و فعالان بسیج برگزار نمود.

سید مهدی شریعت رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان گلپایگان به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه شهدای دانشجو که روز دانشجو نامگذاری گردیده، ضمن بزرگداشت مقام و جایگاه رفیع آنان بیان داشت: روز دانشجو، روز خاصی می باشد و می بایست در خصوص این روز و اهداف و ارزشهای واقعی این روز واکاوی صورت گیرد.

روز دانشجو - خبرگزاری بیان گلپایگان (10)

وی به توانمندی دانشگاه در بعد انسان سازی به معنی واقعی کلمه اشاره نمود وگفت: دانشگاه امروز باید به گونه ای باشد که انسان به معنی کامل کلمه از آن  خارج گردد، و کسی باید از دانشگاه بیرون بیاید که بتواند علاوه بر تامین معاش خود سایر افراد وابسته را نیز تامین نماید و در این زمینه با معضل و مشکل مواجه نباشد.

شریعت به بیان گوهربار امام راحل اشاره نمود و اظهار داشت:امام راحل وعظیم الشان ما فرمودند اگر دانشگاه ها اصلاح شود جامعه نیز اصلاح خواهد شود و حال ما باید نظاره کنیم که پس از گذشت چندین سال آیا توانستیم به فرمایشات امام راحل جامه عمل بپوشانیم و آن گونه که شایسته  است جایگاه دانشگاه ها را تبیین نماییم.

رئیس دانشگاه پیام نور گلپایگان در ادامه عنوان کرد: اگر فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سرمشق در راس امور قرار گیرد و به عنوان سندی روشن از آن بهره برداری شود خواهیم دید که از غافله علم و دانش و پیشرفت در دنیا عقب نخواهیم ماند.

وی به کارایی و تاثیرات دانشگاه در طول جنگ اشاره نمود و گفت:به گواهی تاریخ و اسناد موجود سرآمد ترین فرماندهان جبهه های حق علیه باطل را دانشجویانی تشکیل می دادند که درس و دانشگاه را رها نموده و وارد جبه های جنگ شده اند و در تمامی عرصه ها ی مهندسی و نظامی نیز از کار آمد ترین افراد بودند.4000 شهید دانشجو گواه زرین سند انقلاب می باشند.

روز دانشجو - خبرگزاری بیان گلپایگان (16)

مهدی شریعت به وضعیت دانشگاه پس از دفاع مقدس اشاره نمود و گفت: متاسفانه به جای اینکه دانشگاه سیاسی داشته باشیم دانشگاهی سیاست زده به دست ما رسید و به جای اینکه دانشجوی سیاسی داشته باشیم دانشجویی سیاست زده و سیاست کار را به ما تحمیل کردند و فرقی نمی کند که کدام دولت و کدام جناح و کدام خط فکری سبب این عامل شده است و انچه اهمیت دارد نتیجه این تعامل است که شاهد حضور افرادی شدیم که امام از آنها به نااهل و نامحرم یاد کرد و پس از متحد شدن با استکبار جهانی شرایط ایجاد جنگ نرم را در کشور فراهم نمودند.

ریاست دانشگاه پیام نور گفت:159مدار تلویزیونی و203 ماهواره تلویزیونی برنامه ها را پوشش می دهند و در ایران برنامه 80 ماهواره دنیا قابل دریافت می باشد؛ و 18000 شبکه تلویزیونی قابل دریافت و مشاهده می باشد و از این تعداد 2000 شبکه تلویزیونی تنها با کمترین ابزار آلات قابل دریافت می باشد؛ و با توجه به اینکه دریافت شبکه ها به غیر از ایران و چند کشور همسایه که رایگان است!؟ در تمامی کشورها دریافت برنامه ها رایگان نمی باشد و اشخاص به جهت دریافت می بایست مبالغی از سبد خرید خود را به آن اختصاص دهند؛ این برنامه ها را دارای جهت و در راستای جنگ نرم دانست.

سید مهدی شریعت در پایان نتیجه حاصل از همسویی معنا دار کشورهای غرب و برخی نابجا حرف زدن ها و سیاست های غلط و ایجاد رعب و وحشت را از یک سو ، و تمهیدات کشور آمریکا و تصویب سالیانه بودجه های هنگفت برای براندازی نظام جمهوری اسلامی را از سوی دیگر سبب دور شدن و فاصله گرفتن قشر جوان و پویا از رسالت اصلی خویش دانست.

 خبر: م.طالاری

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. دانشگاهی گفت:

    متسفانه در دانشگاه های گلپایگان اصلا برنامه هایی که در خور این روز باشه وجود نداره و خیلی ساده و بچه گانه از آن می گذرند

  2. منتقد گفت:

    بعد از دفاع مقدس بجای اینکه دانشگاهامون اسلامی باشه متاسفانه شد باشگاه حضور عده ای معدود که موجب تغییر فرهنگی و ارزش های اسلامی جوانان ما شدند و بی نظارتی باعث تشدید این واقعه شد.

  3. یک مدرس گفت:

    انشااله،آقای شریعت که تجربه قبلی یک دوره ریاست همین دانشگاه را داشته اندفقط به ایرادسخنرانی وسخنان جذاب زدن بسنده نکنندوبرای این روزمهم ازپروژه های مهمی که دانشگاه توسط دانشجویان واساتیدباصنعت وسازمانهاانجام داده اندوازکتابهاومقالات تدوین شده وابداعات دانشگاهشان سخن بگویندوسیاست رابه اهل ان بپردازند.این هم مشکلی است که درجامعه مسئولین ماخودازهمه منتقدترندوبه جای دغدغه مندی مسائل داخلی ،اهداف ورسالتهای خودنگران موضوعات کلی حوزه های دیگران هستندوبه فرض تعهدبه طرح وپرداختن به آن امیدواریم ازرسالت اصلی دانشگاه درحل وفصل مشکلات ومعضلات جامعه وجذب دانشجوبه اقتضای نیازجامعه وصنعت اهتمام ورزند.

دیدگاه شما

تبلیغات