امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۱۳
کد خبر : 12361
چاپ خبر :
رئیس سازمان بهزیستی شهرستان گلپایگان

بیش از 1800 نفر مددجوی دارای پرونده، در گلپایگان زندگی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، حسن مرادی رئیس سازمان بهزیستی شهرستان گلپایگان در همایش پیشگیری از معلولیت که همزمان با 12 آذر روز جهانی معلولین در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برگزارگردید، مهمترین وظیفه سازمان بهزیستی را، فراهم نمودن امکانات اولیه برای ایجاد استقلال وخود کفایی معلولان در زمینه های مختلف اجتماعی وجامعه دانست و افزود:یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی در بحث پیشگیری از معلولیت می باشد وبا انجام برنامه های پیشگیری وبا کاهش معلولین در جامعه به خودی خود بسیاری از معضلات ومشکلات مرتفع خواهد گردید.
روز معلولین - خبرگزاری بیان (7)
وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های مستمر سازمان بهزیستی افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی در ۴ حوزه پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و مشارکت و در راستای کمک به خودکفایی مددجویان صورت می‌گیرد.
وی آمار معلولین جامعه را 15 درصد بیان داشت وگفت: تمامی ادارات وارگانها ونهادها باید کمک نمایند تا این قشر 15 درصدی به جامعه وزندگی عادی برگردانده شوند واین امر نیز با یاری دولت وخانواده ها وافراد توانمند درعرصه های اجتماعی واقتصادی محقق خواهد شد.
مرادی عنوان داشت: در حال حاضر1800نفر مددجوی دارای پرونده و400 خانوار تحت پوشش مددکاری اجتماعی در شهرستان گلپایگان قراردارند.که بخشی از این خانوارها نیزاز گروه معلولیت‌ها می باشند.
مرادی در ادامه به بحث مناسب سازی فضای عمومی جهت معلولین اشاره نمود وخاطرنشان کرد: از سال 88 بحث مناسب سازی به جهت رفاه حال معلولین در جامعه مطرح گردید وبسیاری از ادارات وفضاهای شهری مناسب سازی شد ولی با توجه به این که حدود20 نفرمعلول ضایعه نخاعی در شهرستان وجود دارد وآنان نیز می بایست قادر به انجام فعالیتهای روزمره خود باشد نیاز می باشد که شهرداریها وادارات به این قشر توجه بیشتر نمایند ودر بحث معابر عمومی ودسترسی به خدمات عمومی سهولت ایجاد نمایند.
روز معلولین - خبرگزاری بیان (10)
 سه مرکز توانبخشی سحر،تلاش و همت شهرستان گلپایگان از مراکزخوب و موفق استان اصفهان محسوب می شوند.
 دکترکلانتری کارشناس حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه مراسم با بیان اینکه سازمان بهزیستی ، یکی از متولیان امرکمک به معلولین در سراسرکشور می باشد گفت: به طور متوسط 2/5الی3 درصد جمعیت هر کشوری را معلولین تشکیل می دهد که هزینه هایی را برای خانواده ها و دولت به بار می آورند . ولی اگر در بحث پیشگیری اقدام نموده و بتوانیم این درصد را پایین بیاوریم ، خواهیم توانست این هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهیم.
وی بیان داشت: به طور کلی 500 میلیون نفر در دنیادچار انواع معلولیت ها می باشند که 80 درصد آنها در کشورهای کمتر توسعه یافته و20 درصد نیز در کشورهای پیشرفته ودر حال توسعه می باشند.
وی بودجه اختصاص یافته برای معلولین کشورهای کمترتوسعه یافته را تنها 20درصددانست وبابیان اینکه80درصد بودجه تنهابه 20درصداز معلولین کشورهای توسعه یافته تعلق میگیرد بودجه اختصاصی برای معلولین در کشورهای کمتر توسعه یافته بسیار ناچیز می باشد.
روز معلولین - خبرگزاری بیان (6)
معاونت توانبخشی استان اصفهان تنها برنامه موثر در کاهش از معلولیت را آگاهسازی دانست وبیان داشت:برنامه های پیشگیری وغربالگری وسنجش بینایی وشنوایی که در کودکان ونوزادان انجام میگیرد می تواند در بحث پیشگیری و درمان به هنگام بسیار موثرباشد.
وی سه مرکز توانبخشی سحر ، تلاش  و همت شهرستان گلپایگان را از مراکز خوب وموفق استان نامید وگفت: اگر مراکزو بازارهایی جهت خرید محصولات وصنایع دستی این عزیزان ایجاد گردد ، به استقلال مالی وخودکفایی آنان کمک بزرگی خواهد کرد  .
شایان ذکر است در خاتمه مراسم از معلولین فعال در عرصه های مختلف هنری،ورزشی،آموزشی وشعر وادبیات تقدیر صورت گرفت.
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات