امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۰۹
کد خبر : 12149
چاپ خبر :
رئیس هئیت ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان گلپایگان

وضعیت ورزش جانبازان و معلولین شهرستان گلپایگان مناسب نیست

پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان – ورزشکاران معلول و جانباز شهرستان گلپایگان از نبود امکانات اولیه و کمبود اعتبارات برای انجام برنامه‌های ورزشی رنج می‌برند و محرومیت‌ها در کنار توانمندی‌های این قشر جولان می‌دهند.

نیاز به ورزش و استمرار آن در معلولین بسیار بیشتر از افراد عادی احساس می‌شود. بی‌تردید ورزش عاملی است که معلولان را به سطح جامعه می کشاند و آنان را در انجام فعالیت‌ها مستقل می سازد.

امروزه معلولان در فعالیت های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت می نمایند و توانمندی های خود را به جامعه ثابت نموده اند.

هدف اصلی برنامه های حرکتی برای معلولان این است که سلامتی آنها تا حد امکان بازگردانده یا حفظ شود و با استمرار حرکات خاص توانمندی آنان به مرور افزایش و عوارض ناشی از معلولیت شدید هم در آنها کاهش یابد. حضور در اجتماعات ورزشی و منزوی نشدن معلولین یکی دیگر از اهداف ورزش است.

با این وجود ورزش دوستان جانباز و معلول شهرستان گلپایگان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که مهم ترین آن کمبود اعتبار و نبود امکانات اولیه برای ورزش این قشر از جامعه می باشد.

وجود این مشکلات باعث تعطیلی نسبی ورزش معلولان و جانبازان در شهرستان شده و آنان را از حداقل حقوق خود محروم کرده است .

بر این اساس نشریه بیان گلپایگان در راستای رسالت مطبوعاتی خود که همان انعکاس مسائل و مشکلات موجود در شهرستان می باشد گفتگویی را با آقای امیر رشیدی رئیس هیئت ورزش معلولین و جانبازان به جهت انعکاس مشکلات ورزشی این عزیزان در شهرستان گلپایگان انجام داده است که به اطلاع خوانندگان گرامی خواهد رسید.

امیررشیدی در این باره به خبر نگار بیان گفت: هئیت ورزشی جانبازان ومعلولین شهرستان گلپایگان، زیر نظر اداره ورزش وجوانان ، اداره بهزیستی وبنیاد شهید وامور ایثارگران در سال 84 در شهرستان راه اندازی گردید واز همان ابتدا با جدیت تمام شروع به کار کرد واولین فعالیت ورزشی خود را با رشته والیبال نشسته آغازنمود .

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد هیئت های  ورزشی در شهرستان ایجاد روحیه برای معلولین وجانبازان وخانواده های آنان  بوده است افزود: در حال حاضر جامعه معلولین وجانبازان شهرستان حدود 2000 نفرمی باشند که از این تعداد، حدود 150 نفر با داشتن کارت ورزشی و عضویت در هیئتهای ورزشی ، در رده آقایان و بانوان و در رشته های والیبال نشسته، شنا ، تیراندازی با کمان و اسلحه ، دو میدانی ورشته های پرتابی ورشته بوچیا که مختص بیماران ضایعه نخاعی می باشد مشغول فعالیت می باشند.

وی بیان کرد: قبلاً فعالیت بچه های معلول در شش رشته ورزشی انجام می گردید واین عزیزان فعالیت های ورزشی خود را به طور مستمر دنبال می نمودند و توانستند با حداقل امکانات ، با سعی و جدیت خود، درکمترین زمان پیشرفت نموده و حتی مقامهای زیادی را نیز در استان کسب نمایند. و ادارات مربوطه نیز همکاریهای لازم را در زمینه های گوناگون با هئیت ورزش معلولین و جانبازان شهرستان داشتند. ولی متاسفانه از تاریخ15 اسفند ماه سال 92 بنا به دلایلی این هیئت ورزشی با مشکلاتی همچون کمبود اعتبار و نبود امکانات اولیه همچون عدم دسترسی به سالنهای ورزشی، برای انجام فعالیتهای ورزشی مواجه گردید. و آنان را از بهره مندی از حداقل حقوق خود در جامعه که همان حفظ توان جسمی و سلامتی آنان می باشد محروم ساخت .

وی تنها دلیل اداره ورزش و جوانان شهرستان در این زمینه را ،کم بودن نفرات تمرین کننده  درسالنها وکمبود اعتبار دانست و اظهار کرد: تنها وقتی که برای ورزش والیبال نشسته معلولین اختصاص یافته است ، دوشب در هفته می باشد،که با توجه به فصل سرما و به خاطر سختی ایاب وذهاب و ناتوانائیهای حرکتی واحتمال آسیب پذیر بودن آنان ، معلولین و جانبازان را با مشکل مواجه کرده است.

 وی در پایان یادآور شد : متاسفانه علیرغم پیگیریهای لازم و ارسال درخواست رسیدگی به مسئولین ذیربط ،تا کنون که نزدیک ده ماه است هیچ اقدامی در جهت حل این مشکل از جانب آنان صورت نپذیرفته و هئیت ورزش جامعه معلولین را با تعطیلی مواجه کرده است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات