امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۰۶
کد خبر : 12016
چاپ خبر :
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور مطرح کرد

افزایش قیمت‌ها علت اصلی تاخیر در تکمیل پروژه تصفیه خانه گلپایگان/ تخصیص 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی به پروژه آبرسانی شهرستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حمیدرضا تشیعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه‌خانه گلپایگان در گفتگو با اصحاب رسانه شهرستان اظهار داشت: از دیرباز تامین آب باکیفیت مناسب تر برای مردم شهرهای گلپایگان، گوگد، گلشهر و روستاهای تابعه شهرستان در دستور کار شرکت مهندسی آبفای کشور بوده است.
وی افزود: در همین راستا عملیات اجرای پروژه تصفیه‌خانه شهرستان گلپایگان از ۲ سال پیش آغاز شد و به دلیل حساسیت ویژه این کار، راه‌اندازی فاز اضطراری تصفیه‌خانه تا زمان تکمیل نهایی در دستور کار قرار گرفت.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور تسریع در تامین آب تصفیه شده فاز اضطراری را تکمیل و به منظور ارتقای سامانه یک دستگاه فیلتر تکمیلی را نیز به سیستم اضافه کرد تا با نصب این فیلتر کیفیت آب خروجی تصفیه‌خانه بهتر شود.
وی هزینه کلی پروژه آبرسانی شهرستان را ۳۲ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به حساسیت این پروژه اعتبارات خوبی برای این کار در نظر گرفته شده و به غیر از منابع ملی، بخشی از اعتبارات نیز از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب، تنش آب و خشکسالی هم تعلق می‌گیرد.
تخصیص ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی به پروژه آبرسانی شهرستان
تشیعی گفت: به عنوان مثال امسال پیش‌بینی شده که اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان برای این پروژه تا پایان سال تامین شود که از این مقدار ۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان از محل ردیف اعتباری و ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات خشکسالی کمک می‌شود.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها علت اصلی تاخیر در تکمیل این پروژه است، یادآور شد: برای این پروژه منابع بسیار خوبی در نظر گرفته شد و مقرر شده بود تا اردیبهشت ۹۳ تکمیل شود که به دلیل افزایش قیمت‌ها به تاخیر افتاد، اما با تزریق منابع خوب در سال جاری امیدواریم تصفیه‌خانه تا پایان سال آینده در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به پیشرفت پروژه اظهار کرد: پیشرفت کل پروژه حدود ۴۰ درصد تخمین زده شده که البته در بخش‌های مختلف این رقم متفاوت است به عنوان مثال سازه بخش فرآیند ۱۰۰ درصد و سازه بخش فیلتراسیون تا ۵۵ درصد اجرایی شده است.
تشیعی با بیان اینکه بخش تجهیزات شامل دو قسمت تجهیزات داخلی و تجهیزات وارداتی است، تصریح کرد کرد: در بخش تجهیزات به ویژه برای قسمت وارداتی به دلیل افزایش قیمت‌ها پیشرفت آنچنانی مشاهده نمی‌شود، اما در جلسه امروز مقرر شد که خرید تجهیزات داخلی از فردا آغاز شود تا برای بخش وارداتی هم تصمیمات جدی صورت بگیرد.
نظارت هفتگی شرکت مهندسی آبفای کشور بر پروژه تصفیه خانه
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور تاکید کرد: از امروز نظارت کامل از پیشرفت پروژه در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که گزارش هفتگی از روند عملیات برای شرکت مهندسی آبفای کشور ارسال و بررسی شود ضمن اینکه بازه زمانی بازدیدها از پروژه کوتاه‌تر می‌شود تا هرچه سریع تر این عملیات به پایان برسد.
وی در ادامه با اشاره به توانایی تامین آب گوگد با توجه به اجرای خطوط آبرسانی بیان کرد: در بازدید امروز انتقال آب به شهر گلشهر نیز بررسی شد تا با استفاده از فاینانس بخش خصوصی برای اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال از گوگد به گلشهر بتوانیم آب تصفیه‌خانه را به گلشهر نیز انتقال دهیم.
تشیعی گفت: با توجه به اینکه خطوط انتقال آب روستاها توسط اداره آبفار ایجاد شده است، در صورت اجرای عملیات آبرسانی به گلشهر بخش اعظم روستاهای شهرستان به ویژه مجتمع‌های آبرسانی سعیدآباد و زرنجان نیز می‌توانند از آب تصفیه‌خانه بهره‌مند شوند.
شبکه آبرسانی مسکن مهر تا ۳ ماه آینده به تصفیه خانه متصل می شود
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور در خصوص آبرسانی به شهرک الوند و مسکن مهر نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه با راه‌اندازی فاز اضطراری مشکلی برای تامین آب وجود ندارد حداکثر تا ۳ ماه آینده این منطقه را نیز به تصفیه‌خانه متصل می‌کنیم.
وی در مورد اصلاح شبکه‌های آبرسانی شهرستان گفت: در سال‌های ۸۹ و ۹۰ حدود ۵۰۰ میلیون تومان از منابع ملی و مبلغی هم از سوی آبفای استان برای این کار تزریق شد و در حال حاضر شبکه آبرسانی گلپایگان و گوگد در شرایط مناسب قرار دارند اما شبکه گلشهر نیاز به مقداری عملیات اصلاحی دارد که برای این کار نیز از اعتبارات ملی کمک گرفته می‌شود.
تشیعی در مورد آبرسانی به روستای جدید کوچری نیز تصریح کرد: برای این کار مشکل تامین آب وجود ندارد و خط اتصال سایت جدید روستای کوچری به شبکه اصلی آبرسانی تا یک ماه آینده توسط آبفای شهری استان ایجاد می‌شود اما هزینه های این کار برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که امیدواریم این نهاد با تامین هرچه زودتر منابع مالی در تسریع این عملیات کمک کند.
کیفیت آب شرب شهرستان از نظر شاخص های سلامت در سطح خوبی قرار دارد
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور به کیفیت آب شرب شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: وضعیت کیفیت آب در شهرها و روستاهای شهرستان از نظر شاخص سلامت و مسائل میکروبی و شیمایی مشکلی نداشته و وضعیت خوبی دارد اما از نظر گوارایی در برخی مناطق سختی آب بالا است و امیدواریم با تسریع در اجرای پروژه این مشکل هم حل شود.
به گزارش ایمنا، در همین راستا معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور ،هیئت همراه و مسوولان آب و فاضلاب استان و شهرستان به منظور بررسی مسائل حوزه آبفای شهرستان با فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان نیز دیدار و گفتگو کردند.

به نقل از ایمنا

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات