امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۰۵
کد خبر : 12004
چاپ خبر :
وزیر سابق فرهنگ وارشاد اسلامی در دولت دهم

بسیج مظهر وحدت وانسجام ملت ایران است/آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، دکترسید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ وارشاد اسلامی در دولت دهم در همایش شکوه مقاومت بسیجیان، در سی و پنجمین سالروز بنیانگذاری شجره طیبه بسیج به فرمان امام کبیر انقلاب در جمع بسیجیان شهرستان گلپایگان اظهار کرد : حرکتی که امام راحل (ره) در 35 سال پیش آغاز کرد ونهال بسیج را غرس کرد سبب اعجاب همگان در دنیاشد.
وی بیان داشت :اگر عراق مورد هجوم تکفیری ها قرار گرفت وتوانستند مناطقی راتصرف کند به دلیل عدم همبستگی واتحاد در میان مردم بود و زمانی که سپاه قدس به فرمان مرجعیت وارد عمل شد ،شاهد فتح وظفر وپیروزی در مناطق گوناگون عراق بودیم.
حسینی افزود: تکیه نظام جمهوری اسلامی همواره بر نیروهای بسیجی می باشد وزمانی که امام با اقتداربیان می کردند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند به پشتوانه رشادتهای نیروهای بسیجی بود.
وزیرارشاد دولت دهم اظهار داشت: در بسیج سن وسال، قشر وگروه وصنف معنا ندارد وهمه آحاد حتی پیروان مذاهب دیگر نیز در بسیج شرکت داشته ودارند.
وی در ادامه عنوان داشت :بسیج مظهر وحدت وانسجام ملت ایران است وبسیجی به دنبال منافع خود نیست وتنها عشق است که بسیجیان را به این مدرسه وارد کرده است.
محمد حسینی بسیجی را انسانی با عزم و اراده بالا نامید و ادامه داد: بسیجی کسی است که هیچ مانعی نخواهد توانست سد راه او شود وبن بست برای بسیجی معنا ندارد ونمونه بارز شهامت وشهادت بسیجی را می توان در جنگ نابرابر هشت ساله با ایران به وضوح دید که بسیجیان چگونه دشمن را زمین گیر کردند.
وی با بیان اینکه کسانی که غرق در مسائل دنیایی بوده، و خودبین وخود محور می باشند، هیچگاه درک نخواهند کرد که چگونه یک انسان، عاشق فداکاری است و منافع  دنیایی خود را در نظر نخواهد گرفت تصریح کرد: بسیجیان ما چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز به دنبال نام ونشان نبودند .آنها افراد مخلصی هستند که می دانند که اگر با خدای خود وارد معامله شوند ،چه بها وچه متاعی را دربرابر جان خود دریافت میدارند و لذاتوجهی به حرفهای عبث وبیهوده دیگران ندارد و هدفی را که دارند دنبال خواهند کرد.
استاد دانشگاه تهران به خواسته ها وهدف تمامی شهدا که همان اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی می باشد اشاره نمود وگفت: مردم و مسوولان این شعارهایی را که موجب سربلندی و اقتدار کشور شده، در بازی‌های سیاسی فراموش نکرده و در برابر این آرمان‌های مقدس کوتاهی نکنند.
 وی بیان کرد : آنچه امروزموجب شده است تا در دنیا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم به دلیل قدرت نرم ما است ،که بر گرفته از اعتقاد و ایمان راسخ می باشد و توانستیم دست آوردها وپیشرفتهای فراوانی رادر حوزه های علم وفن آوری وصنایع نظامی بدست آورده ایم.
حسینی گفت:امروزه جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، پیشرفتهای چشمگیری داشته است و توانسته در عرصه نظامی ،علاوه بر تولید موشکهای پیشرفته ، علم و دانش تولید آن را در اختیار جبهه مقاومت فلسطین و لبنان قرار دهد ودشمن صهیونیست که روزی شعار از نیل تا فرات را سر می داد را زمینگیر نماید.
وی با تاکید براینکه تمام این دستاوردها نتیجه پیوند معنوی و الهی مردم و رهبری است،یادآور شد: رهبری ما در نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با رهبران دیگر کشورها نخواهد بود وآنچه که غرب را ناراحت کرده است این است که در ایران با یک اشاره رهبری میلیونها نفرجهت دفاع و پاسداری از انقلاب وخون شهیدان، در صحنه حاضر می‌شوند.
سید محمد حسینی ضمن اشاره به مذاکرات ۱+۵ که این روزها صدر عناوین همه خبرگزاریهای جهان می باشد اظهار نمود : جمهوری اسلامی به دلیل اتمام حجت با جهانیان یک انعطاف ونرمشی را از خود نشان داد . تیم مذاکره کننده رفتند ومذاکره کردند  وهمه حمایت کردند که اینها بتوانند با قوت و اقتدار باطرف مقابل گفتگو کنندو در این دوره دست دیپلماتها ومذاکره کننده باز گذاشته شد تا به آنانی که خیلی دلبسته وخوش بین بودندوفکر میکردند با یک گفتگو و مذاکره با امریکا همه گره ها باز می شود ،ثابت شود آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند.
وی افزود: ایران در این راستا همه گونه همکاری را انجام داد و200کیلوگرم از اورانیوم ما طبق گفته جان کری نابود شد و تمام تعهدات ژنو را عمل کردولی آیا از طرف غرب وآمریکا قدم مثبتی برداشته شد.
وی یادآور شد: غربیها و در راس آنها آمریکا نه تنها در این راستا قدم مثبتی برنداشتند بلکه فشار تحریمها را چند برابر کردند و خیال می کردند که با این فشارها می توانند ما را به زانو درآورد ، در حالی که رهبر بزرگ وعظیم شان انقلاب در روزگذشته فرمودند:”هزگز ملت ما به زانو در نخواهد آمدوهرگزتسلیم نخواهیم شد” چرا که ملت ایران در مکتب عاشورا درس ایثار و مقاومت گرفته‌اند و با روحیه بصیرت، بیداری و دشمن شناسی بسیجی اجازه نمی‌دهند گزندی به کشور وارد شود.
 شایان ذکر است در ابتدای این مراسم جوانان بسیجی شهرستان گلپایگان با تجمع در محل سه راه ایت الله سعیدی که محل اعزام  رزمندگان به جبهه های جنگ حق علیه باطل بود، با ذکر یا ثارالله حرکت خود را آغاز نمودند وبانظم خاص به آستان آمامزادگان هفده تن وارد شدند ومورد استقبال مسئولین شهرستان وامام جمعه محترم قرار گرفتند.
IMG_7263
IMG_7265
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات