امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۰۳
کد خبر : 11911
چاپ خبر :
رئیس اداره آموزش و پژوهش فنی حرفه‌ای اصفهان

طرح تنظیم سند نیازسنجی آموزشی در 26 روستای گلپایگان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،فریده روشن رئیس اداره آموزش وپژوهش وبرنامه ریزی اداره کل فنی وحرفه ای استان اصفهان در جلسه نیازسنجی آموزشی روستایی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گلپایگان برگزار گردید اظهار کرد :بر اساس قانون 21 و  ماده 194 قانون تنظیم توسعه ، دولت مکلف است که نیاز های آموزشی روستاییان را اولویت بندی و به آنها آموزشهای لازم را ارائه نماید .
وی بیان کرد : در این راستا سازمان فنی و حرفه ای مسئولیت آموزش روستائیان را به عهده گرفته است و در جلسه ای که با حضور دهیاران وبخشداران انجام گرفت  با توجه به جمعیت روستا وجمعیت افراد شاغل و بیکار در روستاها برنامه ای طراحی شد و پس از بازدید میدانی که توسط کارشناسان صورت گرفت ، کل نیاز روستائیان از نزدیک برآورد گردید ونیازهای واقعی آنان شناسایی شد. و از تمامی دستگاهها وارگانهای اجرایی دعوت شد تا با توجه به اولویت بندی نیازها ی آموزشی که در روستاها ودهستانها متفاوت می باشد به هر چه بهتر اجرا شدن این طرح یاری وکمک دهند.

روشن با بیان اینکه این طرح تاکنون در 16 شهرستان استان اصفهان انجام شده وسند آنها تنظیم گردیده است تصریح کرد : طرح تنظیم سند نیاز سنجی آموزشی روستاهای گلپایگان از هفته گذشته آغازشد و از  26روستا بازدید میدانی بعمل آمد ونیاز سنجی ها استحصا گردید. و ان شا الله پس از تدوین سند و آماده سازی شرایط طرح ،آموزشها از سه ماه دیگر بصورت رایگان ، با حضور مربیان در خود روستاها شروع خواهد گردید .

وی عنوان کرد : این آموزشها که شامل 30 عنوان شغلی است  در دو بخش ارتقا سطح مهارت و آموزش حرفه های جدید ارائه خواهد گردید و شامل افراد 15 سال به بالا خواهد شد.  واگر بنا به دلایلی اداره فنی وحرفه ای توان اجرای کلاسها را نداشت یا امکانات آنها فراهم نگردید این آموزشها از طریق برون سپاری ویا خرید خدمات آموزشها انجام خواهد شد.

روشن در خاتمه طرحهای پژوهشی را که شامل رشته های خدماتی ، فنی وکشاورزی می باشد را بسیار متنوع دانست و اظهار کرد : استان اصفهان با دارا بودن 54 پایگاه ثابت فنی وحرفه ای و آموزش 10میلیون و500 هزار نفر ساعت بهترین عملکرد را در کل کشور داشته است و و رویکرد سازمان فنی وحرفه ای به سمت آموزش و گرایش به رشته های فنی وکشاورزی می باشد. ودر حال حاضر در شهرستان گلپایگان ، حدود 30 اموزشگاه آزاد در حال فعالیت می باشند.
محمدحسین شفیعی، رئیس اداره فنی حرفه‌ای گلپایگان نیز در این مراسم با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بحث محرومیت زدایی واشتغال زایی ودرآمدزایی رابصورت عملی دنبال خواهیم کرد همکاری تمامی ادارات ، دستگاهها وارگانها و بخصوص دهیاران را در این زمینه خواستار شد.

خبرگزاری بیان گلپایگان (6)

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات