امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۰۲
کد خبر : 11881
چاپ خبر :
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار

مسئولین استان به فکر رسیدگی مشکلات مردم و ادارات شهرستانها باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، سید محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم شهرهای گلپایگان وخوانسار در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان، ضمن گرامیداشت آغاز هفته بسیج بیان داشت: بسیج همان مردم هستند که باسازمان مشخص ومدون وباهدایت رهبرمعظم انقلاب ودر راستای اهداف نظام وامام راحل وشهدا حرکت می نماید و این نهاد شاخصه کارگزاری نظام می باشد وباید از این ظرفیت کمال استفاده صورت گیرد.
وی اظهار کرد :تمام مسئولین شهرستان دغدغه خدمت به مردم را دارند ودر این راستا به سبب ارتباط مستقیم امام جمعه محترم شهرستان با مردم ،ایشان از مسائل و مشکلات مردم  بیشتر اطلاع دارند و مسئولین را به چاره اندیشی دعوت می نمایند .
عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حرکت وپیشرفت در شهرستان را منوط به حرکت مسئولین شهرستان دانست و افزود : باید یک حرکت قوی در شهر انجام شود و مردم این حرکت را احساس کنند ومدیران، محافظه کاری را کنار بگذارند واز یکنواختی جدا شوند وخلاق عمل نمایند ودر چهار چوب قانون قطعاً خواهند توانست نتایج خوبی را بدست آورند.
وی اساس کار شورای اداری را بیان مشکلات ومعضلات موجود در شهرستان معرفی نمود و گفت:  ادارات ، دستگاهها وارگانها ،در جلسات شورای اداری باید مسائل پیش آمده را مطرح نموده وبه فکر برطرف نمودن مشکلات شهرستان باشند.
میرمحمدی عنوان کرد: یکی از دغدغه های مردم طی نمودن فاصله شهرستان تا مرکز استان برای انجام برخی امور وکارها می باشد ودر این خصوص ادارات وارگانها اگر شرایط تفیذ اختیارات را دارند وارد عمل شوند ومانیز از آنها حمایت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ورود دستگاههای الکترونیک وسخت افزارها ونرم افزارها ، جهت تسهیل در امور مردم مفید می باشد افزود :باید از این امکانات وظرفیتها نهایت استفاده شود تا مردم راحت تر زندگی کنند.
وی انتظار مردم را در اولین مرحله تکریم واحترام از سوی ادارات ومسئولین شمرد وتکریم احترام ارباب رجوع را از اوجب واجبات دانست و خاطر نشان کرد: من به عنوان نماینده مردم شهرستان عملکرد تک تک مسئولین شهرستان را در راستای رضایتمندی مردم دنبال خواهم کرد .
میرمحمدی ضمن گله مندی از برخی مسئولین استان بیان داشت: استاندار استان اصفهان پس از گذشت یکسال واندی از تصدی استانداری تنها یک مرتبه آنهم جهت معارفه فرماندار جدیدگلپایگان به این شهرستان ویک مرتبه هم نیز به خوانسار مراجعه داشته است در صورتی که این دوشهرستان از شهرستانهای مهم غرب استان می باشند وایشان ومعاونین ایشان می بایست حداقل هر 6ماه یکبار در شهرستان حضور پیدا نماید ومشکلات وموانع ادارات شهرستانی را مورد بررسی قرار دهد وآنان را به مقامات بالاتر ارجاع دهند واگر مشکل اعتبار است به وزرا مراجعه نمایند ودر خواست تامین اعتبار داشته باشند.و مدیران کل می بایست هر چهار ماه یکبار در شهرستانها حضور پیدا کنند.
وی از حضور مدیر کل راه وشهر سازی استان اصفهان که  طی یکسال چهار مرتبه در  شهرستان گلپایگان حضور پیدا نموده ومسائل ومشکلات را رسیدگی نموده است تشکر و قدردانی نمود.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد :مسئولین ادارات باید با رسانه ها در ارتباط باشند ونحوه عملکرد ومشکلات ومعضلات را بیان نمایند وپاسخگوی افکار عمومی وخواسته های آنان باشند.
وی همچنین به عدم جذب اعتبارات توسط برخی ادارات اشاره نمودوبیان داشت: در مدت باقی مانده ، ادارات باید به دنبال جذب اعتبارات باشند زیرا که اگر در این باره اقدام به موقعی صورت نگیرد این اعتبارات برگشت خواهد شد...
میرمحمدی ایجاد مدیریت واحد شهری را در حفظ سرمایه های مردم مفید وموثر دانست وگفت: دستگاهها وادارات باید مکمل یکدیگر عمل نمایند واز جزیره ای عمل کردن پرهیز نمایند. وی ایجاد کارگروه تسهیل سرمایه گذاری در شهرستان را در جهت پیشرفت وجذب سرمایه گذار مفید معرفی نمود.
از دیگر دغدغه های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تعین سهم حق آبه مردم شهرستان گلپایگان بود وتاکید کرد : هر چه سریعتر می بایست مستندات حق آبه شهرستان که دارای قدمتی بیش از 150 سال است تهیه گردد واداره آب گلپایگان  وفرمانداری شهرستان باید در این مورد به جد پیگیر باشند.
وی افزود: حفظ حق آبه‌های مردم بسیار اهمیت دارد و تامین امنیت شغلی مردم در زمینه کشاورزی به اندازه آبرسانی به ۱۱ شهر مهم است و نباید در این پروژه مداخله‌ای در حق آبه قدیمی مردم شهرستان صورت گیرد و تصمیم شورای عالی آب باید بر همین اساس باشد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس در مورد اقدامات مسوولان شهرستان در راستای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: کارگروه مکان یابی برای این منطقه تشکیل شد و ۳ نقطه قلعه جمال، تیکن و دشت شمال مناسب تشخیص داده شد و از این بین قلعه جمال به دلیل قرارگرفتن در حوزه بین ۲ شهرستان و در کنار شهرک صنعتی مناسب‌تر است.
وی در خصوص مشکلات دارویی مردم و اهتمام جهت حل این مشکل اظهار کرد: تاکید رییس جمهور و وزیر بهداشت بر ساماندهی مشکلات بخش بهداشت و درمان بسیار موثر بوده تا جایی که بسیاری از مشکلات دارویی که در سال گذشته وجود داشت امسال مطرح نیست و با وجود کمبود اعتبارات در ماه‌های اخیر ۵۰۰ میلیون تومان به اورژانس گلپایگان تخصیص داده‌اند که نشان از این اهتمام دارد.
در ادامه این نشست فرماندار شهرستان گلپایگان بیان داشت:25 در صد از اعتبارات تخصیص یافته وادارات وارگانها باید پیگیر مطالبات خود باشند وحق شهرستان را مطالبه نمایند. ومابه عنوان مسئول اجرایی در شهرستان آمادگی داریم تا در هر جاکه نیاز است حضور پیداکنیم وکار رادنبال خواهیم کرد.
وی بیان داشت :ادارات باید در مدت زمان اداری  وکاری خود تنها به امور مردم رسیدگی نمایند واز پرداختن به برخی کارها اجتناب نمایند زیرا این مدت مختص به مردم می باشد و جلسات ادارات وشورای اداری در خارج از وقت اداری تشکیل خواهد شد.
در پایان جلسه شورای اداری وبه مناسبت بزرگداشت هفته بسیج از پدر شهیدان سید محمد ومحسن حسینی وبرادر شهید طبرزدی تجلیل شدو حجت السلام حسینی برای آبادی واقتدار کشور وتسریع در ظهور امام زمام (عج) دعا فرمودند.
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات