امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۹/۰۱
کد خبر : 11847
چاپ خبر :
امام جمعه گلپایگان

مسئولین نسبت به حل مشکلات مردم چاره اندیشی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، حجت السلام محمد رضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان تشکیل شد به مشکل کمبود بودجه و اعتبارات در ادارات اشاره نمود و اظهار کرد: باتوجه به تحریمات موجود و عدم وصول اعتبارات تملک دارایی متاسفانه تمامی ادارات با مشکل کمبود اعتبارمواجه هستند و نمیتوانند پاسخگوی انتظارات و نیازهای مردم باشند.
وی بیان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی ومدیریت جهادی را مطرح کردند، بخاطر پیش بینی ایشان از مسائل و مشکلات ناشی از همین تحریمها بود.
وی گفت : پس ازسپری شدن 8 ماه از سال ، حالا نوبت به مدیران ادارات رسیده تا عملکرد خود را ارزیابی نمایند و ببینند طی این زمان چه مقدار از فرمایشات ومنویات رهبر معظم انقلاب را در راستای بحث اقتصاد مقاومتی ومدیریت جهادی توانسته اند لحاظ کنند.
اسماعیلی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تنها به گفتن نیست افزود: این بحث باید در جامعه نهادینه گردد و باید چاره ای اندیشید که چگونه می توان از این بن بست خارج شد و مشکلات و موانع را برطرف نمود.
نماینده ولی فقیه در گلپایگان ضمن اشاره به تحریمات صورت گرفته تصریح کرد :درست است که ما درحال تحریم می باشیم و دشمن مارا تحریم کرده است اما ما باید مواظب باشیم خودمان ، خودمان را تحریم نکنیم.
وی ادامه داد: در مراجعات مردم به ادارات ودستگاهها، نباید نداشتن بودجه و اعتبارات را برای رد کردن آنان بهانه قرار داد، و باید جهت برون رفت از این بن بست چاره ای اندیشید .
وی افزود : روسای ادارات باید همواره به مانند یک پدر در خانواده عمل کنند واگر مشکلی ایجاد شد در فکر چاره اندیشی وبرون رفت از مشکل باشند ، نه اینکه عامل یاس وناامیدی باشند.چه بسا مشاهده گردیده زمانی که امکانات واعتبارات لازم مهیا می باشد اما از انجام کار غفلت صورت میگیرد.
اسماعیلی عنوان نمود : با وجود تصویب سه میلیاردتومان بودجه برای تکمیل مصلای شهرستان ولی این امر محقق نگردید، اما به یاری خداوند وپیگیریهای انجام شده کار مصلی رو به پیشرفت می باشد و ثابت نمودیم  بدون وجود اعتبار و تنها با مدیریت درست میتوان اقدامات موثر ومفیدی را انجام داد.
 نماینده ولی فقیه با بیان اینکه جهت انجام کارها باید به فکر راهکار درست بود و نباید کارها گره بخورد و برای مردم دغدغه ایجاد شود افزود:  متاسفانه برخلاف برخی از شهرستانها که بسیاری از وظایف و اختیارات جهت حل مشکلات مردم ، از طرف استان به خود آن شهرستان تنفیذ گردیده ، اما در شهرستان ما مردم برای انجام برخی کارها باید به استان مراجعه نمایند ومتاسفانه برخی از مسئولین ادارات در بیان این موضوع به مدیران کل ادارات خود تامل داشته ویا جرات بیان آن را ندارند.
وی به ظرفیت بالای شهرستان اشاره نمود وگفت: شهرستان گلپایگان دارای ظرفیت وجایگاه است و قابلیت اجرای بسیاری از کارها در خود شهرستان وجود دارد و چرا باید پول مابه جیب کسانی برود که از استان می آیندو ما باید همچنان ساکت باشیم که مبادا مسئولان استان غضبناک شوند.
حجت السلام اسماعیلی تاکید کرد : با وجود اینکه ما در حال گسترش دولت الکترونیک هستیم اما در برخی از  ادارات واسطه ها وپیچ وخم ها مردم را به زحمت وگرفتاری دچار کرده اند. و بایدکاری کرد که مردم دچار بدبینی نسبت به مسئولان نشوند و در انجام کار آنان سهولت ایجاد گردد.

امام جمعه گلپایگان در پایان به مذاکرات هسته ای اشاره نمود و بیان کرد: امید است که مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد اما اگر این امر حاصل گردد باز کار تمام شده نخواهد بود. و نباید خوش بینانه به نتیجه بحث هسته ای امیدوار بود چه بسا اگر در این زمینه هم به توافق برسیم آنان باز مسئله حقوق بشر را مطرح خواهند ساخت ونباید انتظار داشته باشیم که اگر مذاکرات تمام شود همه مشکلات حل خواهد شد .

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات