امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۲۹
کد خبر : 11731
چاپ خبر :
قائم مقام وزیر مسکن وشهرسازی خبر داد

افتتاح یک میلیون و 320 هزار واحد مسکن مهر در کل کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر مسکن وشهرسازی صبح و ظهر دیروز ، از نردیک پروژه های مسکن مهر شهرستانهای خوانسار و گلپایگان را مورد بازدید قرار داد و در جریان روند کار این پروژه ها قرار گرفت و با مالکین تعدادی از واحدها از نزدیک گفتگوکرد و میزان رضایت آنان از کیفیت پروژه ، و همچنین مشکلات انان در این باره را  جویا شد.
مسکن مهر- خبرگزاری بیان (5)
مسکن مهر- خبرگزاری بیان (26)
وی در جلسه شورای مسکن که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گلپایگان که با حضور مسئولین شهرستان خوانسار وگلپایگان  برگزار گردید بیان داشت: از مجموع 2میلیون و300هزار واحدی که تا کنون در مسکن مهر برای آن قرارداد منعقد گردیده است ، عملیات سفت کاری 2 میلیون واحد به اتمام رسیده  واز این تعداد کار ساخت یک میلیون و 640هزار واحد خاتمه یافته است واز این تعداد نیز یک میلیون و 320 هزار واحد آن افتتاح یا در مرحله افتتاح می باشد .
 قائم مقام وزیر مسکن وشهرسازی ،سقف اعتبارات تعیین شده برای پروژه مسکن مهر را 50هزار میلیاردتومان اعلام کرد و افزود: از این مقدار اعتبار تا کنون مبلغ 45 هزار میلیارد تومان آن پرداخت گردیده است که 43 هزار میلیارد تومان آن توسط بانک مسکن ارائه شده و 2 هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز در حال پرداخت است.
وی با بیان اینکه جهت کمک به اتمام این پروژه ، از طریق بانک مرکزی وشورای پول واعتبار توانستیم سه سال تنفس برای باز پرداخت اقساط بدهی های پروژه بگیریم تصریح کرد: تا کنون 40میلیاردو250 هزار تومان ازاین اقساط توسط مردم باز پرداخت شده که جهت کمک به پروژه های نیمه کاره و در دست احداث  این مبلغ مجدداً تزریق خواهد شود. و مقرر گردید طی مدت بیست سال کل این مبلغ به بانک مرکزی برگردد.
مسکن مهر- خبرگزاری بیان (37)
وی عنوان کرد:  فروش اقساطی 1 میلیون و303هزار واحد مسکونی تاکنون انجام گرفته است .
مهر آبادی ضمن ابراز رضایت از پروژه های مسکن مهر گلپایگان گفت: در خصوص برخی مشکلات مطرح شده توسط مردم ومسئولین، در جلسه امروز تصمیماتی گرفته شد و اعتبارات آنها بزودی پرداخت خواهد گردید.
وی علت ناقص ماندن برخی از پروژه های مسکن مهر گلپایگان را تکمیل نشدن آورده های مردم و در نتیجه کمبود اعتبار دانست و گفت :این مشکل باعث بالارفتن قیمتها ونارضایتی برخی از مردم گردیده که ان شا لله در صورت همکاری مردم و تامین اعتبار این مشکل نیز مرتفع خواهد گردید.
 قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد : در کل کشور 55 هزار میلیارد تومان اعتبار  جهت ایجاد خدمات روبنایی در نظر گرفته شده است وتاکنون 280 باب مدرسه ساخته شده ، که 100باب از آنها تکمیل و به بهره برداری رسیده است و 300 مسجد را نیز در دست ساخت داریم که حدود 70الی 80 باب مساجد به اتمام رسیده است.ومابقی در حال تکمیل است ودر خصوص مساجد مسکن مهر شهرستان گلپایگان همکاریهای لازم صورت خواهد گرفت.
اصغری مهرآبادی در خاتمه افزود : در شهرهایی که مسکن مهر آنان با مشکلات خدمات آب وبرق وفاضلاب مواجه بودند،تا  کنون از محل یارانه ها نزدیک به 220میلیاردتومان  به وزارت نیرو کمک شده است و با توجه به رویکرد مثبت دولت به این پروژه ان شالله کسری اعتبارات جهت تکمیل مابقی این پروژه در بودجه سال 94 دولت لحاظ خواهد گردید.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات