امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۲۷
کد خبر : 11614
چاپ خبر :
امام جمعه شهرستان گلپایگان

موانع ازدواج باید از سر راه جوانان برداشته شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گلپایگان و  با حضور فرماندار ، امام جمعه ومسوولین شهرستان گلپایگان با موضوع ارائه راهکار وتوسعه فرهنگ ازدواج آسان وبه هنگام برگزار گردید.
در این جلسه حجت السلام اسماعیلی امام جمعه گلپایگان اظهار کرد:  یکی از اهداف این جلسات زمینه سازی برای ازدواج جوانان می باشدو می بایست شرایطی مهیا گردد تا جوان بتواند در خصوص امر ازدواج، به موقع  تصمیم گیری نماید و وظیفه ما در این راستا برطرف نمودن موانع ازدواج جوانان است .
امام جمعه گلپایگان در ادامه به سهم مشارکت ادارات وارگانهاو اصناف در فراهم نمودن زمینه ازدواج جوانان اشاره نمود وگفت :جهت تقویت وکمک به تسهیل امر ازدواج جوانان ، تمام ارگانها وادارات باید به کانونهای برگزار کننده ازدواج های آسان در شهرستان کمک نمایند وانگیزه ازدواج را در جوانان افزایش دهند.
وی افزود : در سالهای پیش جوانان با توکل به خدا وبا عدم وجود برخی از امکانات مانند مسکن وحتی شغل اقدام به ازدواج می کردند ولی متاسفانه در حال حاضر شغل ومسکن بعنوان یکی از الزامات ازدواج قرار گرفته است .
وی وجود برخی از این امکانات وتسهیلات ،جهت تشویق جوانان به امر ازدواج را مفید دانست و عنوان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ،باید با مدیریت و کار جهادی موانع ازدواج جوانان برطرف گردد.
حجت الاسلام اسماعیلی مطرح شدن برخی رفتار وموضوعات مانند ازدواج سفید را که اشاعه فرهنگ غرب می باشد ، نوعی زنگ خطر دانست و افزود:  اگر این مسئله در کشور نهادینه شود مشکلات بسیار عدیده ای را به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه فراهم نمودن فضای مناسب در ترویج ازدواج را موثر دانست وپیشنهاد داد ادارات با قرار دادن برخی امتیازات می توانند جوانان را به امر ازدواج تشویق نمایند.
IMG_8376
حسین فراست فرماندار شهرستان گلپایگان درجلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: بیان نمودن ازدواج تنها به لفظ آسان است اما در عمل برخی آداب و رسوم دست و پاگیر سبب شده است تا جوانان نسبت به ازدواج تمایلی نشان ندهند.
وی بیان داشت: عمده ترین مشکل جوانان به جهت ایجاد زمینه ازدواج مسئله اشتغال جوانان می باشد .که اگر این مشکل مرتفع گردد مسئله ازدواج نیز تا اندازه زیادی حل خواهد شد.
حجت الله جمالی  بنیانگذار کانون ازدواج آسان در شهرستان نیز در ادامه جلسه بیان نمود : در حال حاضر یازده میلیون جوان مجرد، در آستانه ازدواج در کشور می باشند که میانگین سنی آنان بین بیست الی سی سال می باشد.
وی بیان داشت: در شهرستان گلپایگان در سال حدود1500 ازدواج صورت میگیردوباتوجه به جعمیت جوان شهرستان و روند کند ازدواج هر روز شاهد بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان خواهیم بود.که این خود مشکلات ناشی از عدم ازدواج را در پی خواهد داشت.
وی ایجاد زمینه ازدواج وفراهم سازی ومعرفی زوجها به یکدیگر را که می تواند در مهیا شدن این امر مفید باشد را ، یک سنت حسنه دانست و افزود: دانشگاه ها می بایست در این زمینه پیش قدم شوندو سنت واسطه گری در امر ازدواج را فراهم کنند.وفرهنگ  توکل به خدا واحیا برخی از آداب ورسوم پسندیده را درتشویق وایجاد انگیزه ازدواج زنده کنند.
Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. دوست گفت:

    😉 شوخی می کنی:)

دیدگاه شما

تبلیغات