امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۲۵
کد خبر : 11530
چاپ خبر :
رییس کتابخانه های عمومی گلپایگان خبر داد

وجود 320 نسخه کتاب خطی در کتابخانه آیت الله محمدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، علیرضا احمدی رئیس کتابخانه های شهرستان گلپایگان به مناسبت آغاز هفته کتاب وکتابخوانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بیان اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبان با شعار «با کتاب زندگی کنیم» که برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب است نامگذاری گردیده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان 5 کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی بخش خصوصی  وجود دارد افزود: از مجموع کتابخانه های نهادی تعداد چهار کتابخانه در شهر گلپایگان و یک کتابخانه در شهر گوگد ، و از مجموع کتابخانه های مشارکتی بخش خصوصی ، یک کتابخانه در کانون بسیج سپاه ودیگری در زندان گلپایگان وجود دارد که از فعالیت خوبی برخوردارند.

وی عنوان داشت: به زودی کتابخانه نهادی در گلشهر نیز به بهره برداری خواهد رسید وعلاقه مندان می توانند از آن فضا استفاده نمایند و با اضافه شدن این کتابخانه ، شهرستان گلپایگان از 6 کتابخانه عمومی برخوردار خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه های گلپایگان ، میزان فضای مطالعه ای در شهرستان را 5 هزار متر مربع برشمرد  و گفت : در حال حاضر کتابخانه های عمومی شهرستان ، 4500نفر عضو فعال دارد و حدود 95 هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود می باشد و آماده ارائه به همشهریان است.

وی  گفت: کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگانی ، کتابخانه ای متمایز و ویژه در استان و کشور می باشد که در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع زیربنا و در سه طبقه احداث گردیده و از جمله ویژ گیهای این کتابخانه وجود بخشهای تخصصی منابع مرجع  ،کتابخانه دیجیتال امام علی (ع) ، بخش ویژه نابینایان ،کتاب گویا و بخش کودک ونوجوان می باشدوکانونهای قرآن ونهج البلاغه وکانون ادبی نیزدر این کتابخانه آماده ارائه خدمت به همشهریان می باشد .

احمدی عنوان کرد : کتابخانه آیت الله گلپایگانی دارای 320 نسخه کتاب خطی وبا قدمت می باشدکه در زمینه های علوم دینی وحوزی وریاضیات وکتب مخصوص ادعیه وروضه خوانی نگارش یافته است.

احمدی دیدارکارکنان کتابخانه های عمومی با امام جمعه ومسئولین شهرستان،جلسات نقد وبررسی کتابها  با حضور کارشناسان، برگزاری جلسات قصه خوانی وروخوانی کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی وکتابخوانی برای اقشار مختلف و ثبت‌نام رایگان به مراجعان کتابخانه‌هارا از جمله اقدامات وبرنامه های ویژه در هفته کتاب وکتابخوانی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش نهاد عمومی کتابخانه های کشور دست یافتن به چشم انداز سال 1404 می باشد، افزایش فضاهای آموزشی کتابخانه های عمومی کشور  به ازای هر 100  نفر 8متر مربع ،  فراهم آوری 4 جلد کتاب به ازای هر نفردر کتابخانه های عمومی، عضویت35درصد از جمعیت ایران در کتابخانه ها ، توجه به مطالعه مفید در برنامه های اوغات فراغت و توجه به مطالعه غیر درسی ومفید درراستای کمک به آموزش کشور را از دیگر اهداف این نهاد برشمرد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در پایان از مردم متدین وبا فرهنگ شهرستان در خواست نمود  تا اگر کتابهای خطی وبا قدمت در منازل خود دارند به این مکان منتقل سازند و خاطر نشان کرد: این کتب با نام اهدا کننده حفظ ومرمت خواهد گردید ودیگران نیز از وجود این گنجینه های گرانبها استفاده خواهند برد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات