امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۲۴
کد خبر : 11416
چاپ خبر :
والدین بخوانند

نکاتی درباره سرویس مدارس و کرایه های مصوب سرویس مدارس در سال 1393 در شهرستان گلپایگان

به دنبال درخواست همشهریان گلپایگانی در زمینه اعلام نرخ کرایه سرویس مدارس توسط سازمان حمل و نقل شهرداری گلپایگان و آگاهی همشهریان عزیز از این موضوع ، مهندس عموهاشمی مدیر سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری گلپایگان ضمن اعلام نرخ کرایه سرویس مدارس ، نکاتی را در این زمینه یادآور شدند که به سمع و نظر همشهریان عزیز می رسد :

کرایه سرویس مدرسه چند؟
تعیین نرخ کرایه ماهانه سرویس های مدرسه بر اساس مسافت و نوع سرویس تعیین شده تعیین می شود. در شهرها تعیین قیمتهای جدید به عهده شورای اسلامی شهر بوده و شورای اسلامی شهر گلپایگان برای سال جدید تحصیلی با رشد 25 درصدی قیمت کرایه وسایل نقلیه ویژه سرویس مدارس موافقت کرده است. اگر خودتان برای گرفتن سرویس مدرسه اقدام کردید، حتماً به این قیمت ها توجه داشته باشید.

قیمت سرویس مدارس در گلپایگان - خبرگزاری بیان

 

ایمنی دانش آموزان
*از دانش آموزان بخواهید در محلی امن برای مثال پیاده رو و دور از رفت و آمد خودروها در انتظار سرویس مدرسه خود باشند.
*اطمینان حاصل کنید که کودکان تا هنگامی که خودرو کاملاً متوقف و در آن باز نشده و راننده اجازه ورود نداده است سوار سرویس نشوند.
*به دانش آموزان یادآوری کنید که هرگز نباید پشت سرویس مدرسه، بلاّخص مینی بوس بدوند چون ممکن است راننده هنگام دور یا نزدیک شدن کودکان به سرویس، آنها را نبیند.
*سرویس مدرسه هم مانند یک کلاس است و راننده حکم معلم آن را دارد، پس حتماً باید به دانش آموزان خود توضیح دهید که به حرف راننده توجه کنند.
*به دانش آموزان بگویید یک صندلی مناسب را انتخاب کنند و روی آن بنشینند و در هنگام حرکت سرویس مدرسه به هیچ عنوان از جای خود بلند نشوند، زیرا یک ترمز ناگهانی موجب زمین خوردن آنها خواهد شد.

سرویس مدرسه - خبرگزاری بیان (1)

 

چرا باید از سرویس مدرسه استفاده کنیم؟
با شروع سال تحصیلی جدید، حدود 20 درصد به حجم ترافیک شهرها افزوده می شود. برخی از خانواده ها ترجیح می دهند از وسیله نقلیه شخصی خودشان برای رساندن فرزندانشان به مدرسه استفاده کنند. این امر باعث افزایش ترافیک، به ویژه در معابر نزدیک به مدارس خواهد شد. چاره ی کار در دو بخش تعریف شده است: نخست افزایش و بهینه سازی سامانه های حمل و نقل عمومی درون شهری و راه دیگر استفاده از سرویس ویژه مدارس است.
افزایش نظم، مدیریت زمان ، کاهش آلودگی صوتی و هوا، کاهش ترافیک و سوانح رانندگی از مزایای استفاده از سرویس مدرسه است.

چه سرویس مدرسه ای انتخاب نکنیم ؟
برخی والدین به خیال اینکه در هزینه صرفه جویی می کنند، ترجیح می دهند که خودشان سرویس مدرسه فرزندانشان را انتخاب کنند و گاهی دیده شده برای اینکه هزینه ها سرشکن شود خانواده هایی که دانش آموزانشان با هم به یک مدرسه می روند به طور توافقی و بدون در جریان بودن مسولان مدرسه، یک خودروی شخصی را انتخاب کرده و با راننده برای نقل و انتقال فرزندانشان به توافق می رسند، غافل از اینکه با این کار تا چه اندازه ای شرایط را برای وقوع اتفاقات نا خوشایند فراهم می کنند.
این کار بدترین شیوه انتخاب سرویس است چرا که بسیار از حوادث تلخ از تصادفات گرفته تا برخی بی اخلاقی های گزارش شده مربوط به سرویس های مدارسی بوده که خانواده ها به همین شیوه غیر رسمی، آنها را انتخاب کرده اند.

لطفاً تخلفات را گزارش کنید
اینطور نیست که پلیس و سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری فقط در زمان صدور مجوزهای اولیه و دادن مجوز سرویس مدرسه، در انتخاب خودرو و راننده دقت کنند و بعد ماجرا در طول سال تحصیلی به جای خودروها شود. بد نیست بدانید که پلیس با همکاری سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری و آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی نیز عملکرد شرکت ها و رانندگان سرویس های مدارس را زیر ذره بین قرار خواهد داد تا اگر تخلفی صورت گرفت به شدت با آنها برخورد شود.
شما والدین نیز باید نسبت به کوچکترین تخلف رانندگان سرویس های مدارس بی تفاوت نباشید و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی که نیاز به پیگیری پلیس یا سازمان حمل و نقل همگانی دارد موارد را با سامانه 110 پلیس و 137 شهرداری و یا شماره 57485566 سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری در میان بگذارید.

سرویس مدرسه - خبرگزاری بیان (2)

خودرو سرویس مدارس چه ویژگی دارد
در خصوص سرویس های مجاز مدارس، وقتی صلاحیت فردی و سلامت کامل رانندگان محرز می شود، نوبت به خودرو آنها می رسد تا مجوز های لازم را اخذ کند. همه ی خودروهایی که می خواهند مجوز سرویس ویژه مدرسه را روی شیشه خود ببینند نباید عمری بالاتر از 5 سال داشته باشند و بالای 5 سال به شرط داشتن معاینه فنی معتبر می توانند به شرکت های پیمانکار سرویس مدرسه معرفی شوند.
راننده موظف است برای خودروی خود بیمه کامل سرنشین اخذ نموده و جهت ماه های حرام الحاقیه بیمه را همراه داشته باشد. خودروی خود را مجهز به کپسول آتش نشانی نموده و نظافت داخل و بیرون خودرو را رعایت نمایند.از استعمال دخانیات، سرعت غیرمجاز، استفاده از سی دی ها و موسیقی های غیر مجاز به شدت پرهیز نموده و خود و دانش آموزان را ملزم به استفاده از کمربند ایمنی نماید. بیشتر از ظرفیت مندرج در کارت خودرو، سرنشین سوار بر خودرو ننماید.مجوز های صادره از سوی سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری را به تایید ریاست پلیس راهور رسانده و در شیشه جلو و عقب خودرو جهت شناسایی الصاق نماید.
موسسات و شرکت های مجاز حمل و نقل دانش آموزان مدارس در سال تحصیلی 94-93
1-شرکت حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری بانوان ماهان گلپا به آدرس خیابان امام حسن مجتبی (ع) نبش کوچه 4
2-شرکت حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری بانوان ساغر به آدرس میدان قاضی زاهدی –بلوار نماز-جنب مسجد علی ابن ابیطالب
3-شرکت حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری قاصدک بانوان به آدرس بلوار ولی عصر(عج) – بعد از کوچه 11-روبروی مسجد فاطمیه
4- شرکت حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری مهرماه گلپا به آدرس بلوار آیت ا… محمدی-روبروی آژانس مسافربری
5-شرکت راه پیمایان گلپا به آدرس خیابان شهید قرنی-نبش کوچه 24
6- شرکت حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری گلپا سیر رسالت به آدرس عمران-بلوار رسالت غربی-نبش رسالت 1

 

محمدحسن عمو هاشمی-مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری گلپایگان

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات