امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۲۴
کد خبر : 11435
چاپ خبر :
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان

بزودی استخر دانش آموزان در گلپایگان ساخته خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، مهدی اشراقی رئیس آموزش وپرورش شهرستان گلپایگان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره آموزش وپرورش شهرستان گلپایگان با وجود مشکلات فراوان، سال تحصیلی 93-94 را با یاری خداوند متعال آغاز نمودواین امر در حالی بود که اداره آموزش وپرورش شهرستان به جهت کادر آموزشی با مشکل کم بود نیرو مواجه بود ولی سازمان نیروی انسانی تا قبل از آغاز سال تحصیلی امسال به گونه ای بسته شد که با بازگشایی مدارس هیچ  کلاسی بدون آموزگار نماند.

وی بیان داشت : در سال تحصیلی جاری به جهت تامین نیروی آموزشی  با استفاده ازظرفیت  نیروهای شاغل به عنوان حق التدریس و افراد بازنشسته که دارای شرایط بودند و همچنین با استفاده ازنیرویی که اداره کل استان اصفهان در غالب  نیروی سرباز معلم در اختیار آموزش وپرورش قرار داد نیاز سازمانی را تامین نمودیم که امید است با خروجیهای دانشگاه فرهنگیان در  رابطه با نیروی انسانی در بخش آموزشی این مشکل نیز مرتفع گردد.

مهدی اشراقی عنوان کرد: در حال حاضر 14 هزار دانش آموز در شهرستان گلپایگان مشغول به تحصیل می باشند  که این تعداد نسبت به سال گذشته 150 نفر افزایش داشته است.

رئیس آموزش وپرورش شهرستان، از افزایش تملک دارایی این اداره نسبت به سال گذشته خبر داد وگفت: نزدیک به 30 درصد از مجموع کل اعتبارات تملک دارایی که به این اداره تخصیص داده شده ، تا کنون وصول گردیده، که با این مقدار اعتبار فعالیتهای بسیار خوبی انجام گرفته است. وامید است تا پایان سال جاری با دریافت ما به التفاوت این اعتبارات ، اداره اموزش وپرورش بتواند اقدامات خوبی را در شهرستان به انجام رساند.

وی در ادامه از روند باز سازی ونوسازی مدارس خبرداد وبیان داشت: اعتبارات لحاظ شده در بخش تملک دارایی تنها مختص به تخریب وبا زسازی ونوسازی وتکمیل وتجهیز مدارس می باشد واین اعتبارات با نظارت مدیریت کل نوسازی وتجهیز مدارس استان اصفهان در این زمینه هزینه خواهد شد.

اشراقی با بیان اینکه در سال جاری شاهد تکمیل پروژه های نیمه کاره در شهرستان بودیم افزود : امیدواریم تا پایان سال جاری ما بقی اعتبارات برای تکمیل دیگر پروژه ها نیز تخصیص یابد .

وی بودجه لازم  جهت تکمیل سالن ورزشی سقف بلند را 150میلیون تومان برآورد نمود و گفت: در صورت تخصیص  اعتبار لازم ، این پروژه که در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تکمیل وبه بهره برداری خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان تصریح کرد : ازجمله مدارسی که تخریب ودر دست احداث ونوسازی می باشد مدرسه پروین اعتصامی می باشد که در زمینی حدود 2500مترمربع ، این عملیات در حال اجرا  است که در سه طبقه و شامل 12 کلاس درس و با هزینه ای بالغ بر 1میلیارد و300میلیون تومان طی برآورد اولیه وظرف مدت یکسال  نوسازی خواهد گردید.

مهدی اشراقی همچنین  از آغاز به کار نوسازی دبیرستان امام خمینی خبرداد وگفت: دبیرستان امام خمینی با قدمتی 80ساله ،در سال گذشته دچار آسیب گردید وبا وجود جمعیت کثیر دانش آموز ومشکل لحاظ مدرسه برای ادامه تحصیل، این دبیرستان مورد بازسازی قرار گرفت وتا کنون 600میلیون تومان از اعتبارات دولتی به این پروژه اختصاص یافته است واین پروژه به صورت مشارکتی ازسوی دولت ومجمع خیرین مدرسه ساز مقاوم سازی خواهد شد.وامیداست با قرار دادی 9 ماهه  این پروژه تکمیل ومقاوم سازی و آماده بهر برداری گردد.

وی از تخصیص 600 میلیون تومان اعتبار جهت ساخت استخر دانش آموزان خبر داد و گفت: این استخر یک استخر استاندارد می باشد و قابلیت برگزاری مسابقات ملی را نیز خواهد داشت و در یک مجموعه ورزشی که 7000 متر مربع مساحت دارد ساخته خواهد شد.

وی افزود : 300 میلیون تومان از این اعتبار از محل تملک دارایی و 300 میلیون تومان دیگر آن از مازاد اعتبارات تملک دارایی هزینه خواهد گردید .

مهدی اشراقی همچنین یاداورشد : اعزام دانش آموزان شهرستان در غالب کارونهای راهیان نور از تاریخ 27 آبان ماه با اعزام 80 دانش آموز دختر آغاز خواهد گردید  ، که در کاروانهای اعزامی به مناطق جنگی یک نفر از یشکسوتا ن سپاه و2 نفراز فرهنگیان ویک نفر به عنوان مبلغ با این کاروانها همراه خواهند بود.

وی در خاتمه بیان داشت: زنگ نماز در تمامی مدارس انجام می شود وبالغ بر 40 مبلغ دینی  با آموزش وپرورش در این مورد همکاری می نمایند وبرخی از مدارس ودبیرستانها نیزبصورت مستقیم با روحانیون در ارتباط هستند وبحث نماز به صورت جد در مدارس دنبال می شود

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات