امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۲۳
کد خبر : 11346
چاپ خبر :
عصر دیروز

مراسم پنجمین سالگرد آیت‌الله العظمی علی صافی گلپایگانی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی عصر دیروز در مراسم پنجمین سالگرد آیت‌الله العظمی شیخ علی صافی گلپایگانی که در مسجد قاضی زاهد شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: معیار عظمت شخصیت‌ها نزدیکی آنها به صفات انبیا و اولیا است.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص اولیای الهی افزود: از مهم‌ترین این صفات اخلاص در زندگی است. همانگونه که سرور و سالار شهیدان در اوج اخلاص قدم برداشت و به تنهایی در راه خدا به پا خاست و خداوند نیز ایشان را جاودانه کرد در حالی که اشقیا حتی سرهای شهدای کربلا را بر نیزه کردند تا یادی از آنان باقی نماند.

کارشناس برنامه سمت خدا گفت: دومین ویژگی اولیای خدا زندگی زاهدانه و زهد در دنیا است به گونه‌ای که این بزرگان زندگی زاهدانه را پذیرفتند و در عمل نیز نشان دادند و نگاهی به ذخایر دنیا نداشتند چنان که امام حسین(ع) اسیر دنیا نشد و عالمانی که پیرو انبیای الهی هستند نیز مانند پیشوایان خود زمین‌گیر دنیا نشدند.

وی بیان کرد: گرفتاری امروز دنیا و مصیبتی که گریبان ما مسلمانان را گرفته است همین دنیاطلبی ما است که به خاطر رسیدن به آرزوهایمان آخرت خود را می‌فروشیم و زمین‌گیر دنیا می‌شویم.


IMG_6604

حجت‌الاسلام حسینی قمی تصریح کرد: صبر در برابر شدائد و سختی‌ها دیگر ویژگی این انبیا و اولیای الهی است و علمایی که به این خصایص نزدیک‌ترند از عظمت والایی برخوردارند همانگونه که مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ علی صافی گلپایگانی از این صفات برخوردار بودند و مایه فخر جهان اسلام شدند.

این استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد آیت‌الله العظمی شیخ علی صافی گلپایگانی اظهار کرد: در وصف ایشان پیام برادرشان آیت‌الله العظمی شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی در هنگام رحلت ایشان بهترین توصیف است که فرمودند: (( ایشان فقیهی عالیقدر، مرجعی ولایی که نزدیک به یک قرن در خدمت اسلام، اعلای کلمه دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلمه نوکر خالص امام عصر (ج) بودند.))

وی بیان کرد: ایشان تا آخرین لحظات عمر مردم را به امر به معروف و نهی از منکر سفارش می‌کردند و از وجود منکرات در جامعه به خصوص بدحجابی برخی بانوان گلایه داشتند و چادر زنان را مقدس‌تر از عبای خود می‌دانستند.

IMG_6550

حجت‌الاسلام حسینی قمی با اشاره به دوران زندگی این مرجع الهی گفت: ایشان دوران کودکی را در گلپایگان سپری کردند و سپس در سن 17 سالگی برای ادامه تحصیل به قم هجرت کرده و پس از گذران سطوح عالیه تحصیلی به درجه اجتهاد رسیدند و از شاگردان مبرز آیت‌الله بروجردی بودند.

کارشناس برنامه سمت خدا تصریح کرد: ایشان تا پایان عمر شریف خود از منبر و محراب برای هدایت مردم استفاده کردند و در مقابله با ظالمان زمانه مواضعی محکم و کم نظیر داشتند چنان که شجاعت، صراحت لهجه، زهد، قناعت و بی‌توجهی ایشان به لذت‌های دنیوی در تاریخ زبانزد بود.

وی خاطرنشان کرد: قدر این علمای بزرگ که فخر جهان اسلام هستند را بدانیم و با معرفی آثار گرانبهای ایشان، یادشان را گرامی داشته و از آموزه‌های بی‌نظیر آنان استفاده کنیم و اجازه ندهیم شهر علم و فقاهت از این علما و شخصیت‌های بی‌نظیر خالی شود.

IMG_6593

شایان ذکر است مراسم پنجمین سالگرد آیت‌الله العظمی علی صافی گلپایگانی با حضور فرزندان ایشان، فرزندان آیت‌الله العظمی شیخ لطف‌الله صافی، فرزند آیت‌الله العظمی بهجت، امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان شهرستان و با حضور پرشور آحاد مردم ولایت‌مدار در جوار مضجع ایشان و در مسجد قاضی زاهد برگزار شد.

تهیه خبر:خبرگزاری تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات