امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۲۳
کد خبر : 11367
چاپ خبر :
فرزند آیت الله العظمی بهجت رحمت الله علیه

آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی، در علم ،اعتقاد و سرباز امام زمان(عج) بودن،کم نظیر بودند

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، حجت الاسلام علی بهجت فرزند آیت العظمی بهجت رحمت الله علیه در پایان مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی شیخ علی صافی گپایگانی در جمع خبرنگاران با اشاره به جنبه علمی ایشان اظهار کرد: مرحوم آیت الله العظمی بهجت همواره به آیت الله العظمی شیخ علی صافی گلپایگانی و همچنین آقا سیدعلی بهشتی از علمای بزرگ نجف از لحاظ علمیت نظر مثبت داشتند.

وی افزود: در زمان حیات ایشان و در سال 1375 از آیت الله العظمی بهجت سوال کردیم آیا شما از آیت الله العظمی شیخ علی صافی گلپایگانی و آقا سیدعلی بهشتی اعلم تر سراغ دارید؟ ایشان تاملی کردند و فرمودند: (( نه سراغ ندارم.))

فرزند آیت الله العظمی بهجت گفت: بارها هم از ایشان سوال کردیم که آقا در مواردی که شما نظر براحتیاط دارید مقلدان می توانند به آیت الله العظمی شیخ علی صافی گلپایگانی و نظرات ایشان مراجعه کنند ؟ ایشان می فرمودند: (( بله)) و مقلدان را به ایشان رجوع می دادند.

وی با اشاره به دیگر صفات بارز آیت الله العظمی شیخ علی صافی گلپایگانی بیان کرد: این مرجع الهی در علم، اعتقاد و سرباز امام زمان(عج) بودن و درتمام اعمال ملاحظه حضرت ولی عصر(عج) را داشتن، کم نظیر بودند.

حجت الاسلام علی بهجت به یکی از خاطرات ایشان اشاره و تصریح کرد: قبل از سال 40 در یک برهه زمانی آیت الله بروجردی به مشکلی برخوردند و بسیار ناراحت بودند و نماینده خود را برای رفع این مسئله به دربار شاه فرستادند . این مشکل مربوط می شد به جوانی شیعه که می خواستند به خاطر یک بهایی بکشند.

وی یادآور شد:مرحوم آیت الله صافی می فرمودند: ((با شنیدن این مسئله رفتم شکایتی به امام زمان(عج) نوشتم و مدد خواستم و در رود روانی که از کنار امامزاده قم عبور می کرد انداختم. سپس برگشتم و به آیت الله بروجردی گفتم مشکل حل شد.)) چند روز بعد خبر رسید به آن جوان تخفیف خورده و اعدام نمی شود اما باز هم آیت الله بروجردی راضی نبودند اما این بار هم مرحوم آیت الله العظمی صافی گفتند آزاد می شود و پس از مدتی جوان آزاد شد.

 فرزند آیت الله العظمی بهجت گفت: منظورم از ذکر این خاطره این بود که ببینیم آیت الله العظمی شیخ علی صافی گلپایگانی به مرحله ای از باور در ارتباط با امام عصر (عج) رسیده بودند که با اطمینان خاطر و با نوشتن رقعه ای مسئله ای بزرگ را حل کنند و به آیت الله بروجردی آرامش ببخشند. ایشان با دو بال علم و معرفت و عمل پرواز کردند.

وی در پایان با تاکید برمعرفی این اسوه های بزرگ به مردم ، خاطرنشان کرد: مرحوم پدرم همواره تاکید داشتند که ذکر این مسائل درس اخلاقی برای دیگران است تا ببیند می توانند مانند این بزرگان باشند و چون به یقین می توانند سعی می کنند در این مسیر الهی گام بردارند.

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات