امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۱۷
کد خبر : 11055
چاپ خبر :
معاون اداره کل دفتر برنامه ریزی وتحقیقات وزارت ورزش و جوانان

عدم وجود زیرساختهای ورزشی مناسب مانع از وجود لیگ ورزشی در گلپایگان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، نصرت الله انصاری معاون اداره کل دفتر برنامه ریزی وتحقیقات وزارت ورزش و جوانان در نشستی که با حضور رییس شورای شهر و شهرستان گلپایگان ، معاون فرماندار ، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان و اعضای شورای شهر و شهرستان د رمحل شورای شهرگلپایگان برگزار گردید، اظهار کرد: در حال حاضر 47 رشته ورزشی در کشور در حال فعالیت می باشند وباید با مطالعه وبرنامه ودر نظر گرفتن ظرفیتها و پتانسیلهای شهرستان ،رشته های ورزشی را که می توانند در کشور موفق باشند ومعرف شهرستان بوده ومدال آور هستند را در اولویت کاری قرار داد وبا سرمایه گذاری در این رشته ها شاهد پیشرفت در زمیه های ورزشی در شهرستان گلپایگان باشیم.

وی گفت :اگر ما خواهان توسعه وپیشرفت در ورزش می باشیم باید طبق برنامه و هدفمند حرکت نماییم  واولین قدم در این راه نیز شناسایی استعدادهای ورزشی در شهرستان می باشد.

انصاری بیان کرد: در تمامی این برنامه ها می بایست دو اولویت مد نظر قرار گیرد که شامل اولولیت دادن به ورزشهای محبوب ومورد علاقه مردم شهرستان وتوجه ویژه به ورزشهایی است که می تواند مدال آور ومعرف شهرستان باشد.

 وی با بیان اینکه ریشه قهرمانی در ورزش کشور در شهرستانها می باشدافزود: تیم های ملی را تیم های شهرستانی حمایت می کنند و وظیفه ما پیگیری مطالبات ورزشی شهرستان ها خواهد بودتا روند رو به رشد ورزشی در شهرستانها شتاب گیرد.

وی عنوان داشت: در شهرستان گلپایگان به دلیل عدم وجود زیرساختهای موجود در شهرستان وعدم وجود ورزشکاران قهرمان در شهرستان، زمینه ایجاد لیگ فراهم نمی باشد و علاوه بر آن هزینه های تیمهای لیگ بسیار بالا بوده ودر حال حاضر ، این صرف هزینه ممکن نخواهد بود ومی بایست در زمینه ای ورود پیدا کنیم که بتوان شهرستان وقهرمان شهر را مطرح سازیم.

 معاون اداره کل دفتر برنامه ریزی وتحقیقات وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد : برخی از مسائل مطرح شده توسط رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان ،بحث مشکل قانونی آنها می باشدواز آنجایی که قوانین وزارت ورزش در مجلس تصویب نشده است در حال حاضر امکان ورود به برخی از مسائل امکان پذیر نمی باشد.

وی در پایان تاکید کرد :به جهت پیشرفت برنامه های ورزشی در شهرستان مسئولین شهرستان مسئولیت هیئت ها را برعهده بگیرند  تا بدینوسیله در کوران برنامه ها وکارهای ورزشی قرار گیرند.

شورای شهر با توجه به کمبود اعتبار نهایت کمک را به بخش ورزش شهرستان نموده است

علی فیروزی رئیس شورای شهر و شورای شهرستان گلپایگان نیز در این جلسه اظهار کرد: شورای شهرستان با توجه به کمیسیونهای موجود توجه خاصی به بحث ورزش دانش آموزی و ورزش بانوان داشته است ودر صدد رفع مشکلات ومعضلات موجود در این مقوله می باشد.

وی بیان کرد :شورای شهر باتوجه به مشکل کمبوداعتبار،نهایت کمک را به بخش ورزش شهرستان نموده ودراحیای چمن زمین فوتبال ورزشگاه تختی وتعمیرات برخی از سالنهای ورزشی شهرستان مشارکت کرده ودر این زمینه مصوباتی را نیز داشته است.

وی افزود: یکی از مصوبات این جلسه پیگیری چارت ورزشی سازمان ورزش وجوانان در شهرهای گوگد وگلشهر وگلپایگان خواهد بود.واز دیگر مصوبات این جلسه ایجاد هماهنگی به جهت ملاقات با مدیر کل ورزشهای روستایی وعشایری خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرگلشهر از پتانسیلهای خوبی در زمینه ورزشهای پهلوانی همچون قوی ترین مردان بهره مند می باشد افزود: باید تمامی  استعدادهای موجود در این شهر شناسایی شود و مورد حمایت نهاد ها وارگانها قرار گیرند.

رئیس شورای شهرستان گلپایگان تصریح کرد :گلپایگان فضاهای ورزشی نسبتا خوبی را نسبت به برخی شهرهای همجوار دارا می باشد که امید است با مدیریت رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان گلپایگان از فضاهای موجود برای خدمات دهی به افراد کم درآمد وضعیف جامعه نهایت استفاده گردد.

کمبود نیروی متخصص وکارآمد یکی از مشکلات ودغدغه های اداره ورزش و جوانان در شهرستان می باشد.

طاهری معاون فرمانداری شهرستان گلپایگان گفت:شهرستان گلپایگان در زمینه ورزش ، پتانسیلهای خوبی را دارا می باشدودر رشته های پایه مانند ژیمناستیک ورشته های رزمی، دارای موفقیتهای در سطح کشور بوده است ودر بحث حمایت از هیت های ورزشی می بایست با برنامه ومدیریت عمل نماییم ودر برخی موارد عدم توجه ادارات کل نسبت به استانها باعث عدم صعود ورزشکاران ما در شهرستان وکشورگردیده است.

وی بیان داشت: افراد توانمند درخارج از شهرستان می بایست به ایجاد زیرساختهای ورزشی مناسب کمک نمایند و از هیچ کوشش و مضایقه ای در این زمینه دریغ نورزند

طاهری در خاتمه افزود: اداره ورزش وجوانان شهرستان گلپایگان از نظر نیروی انسانی با کمبود نیرو مواجه بوده وبا اندک نیروی موجود توانسته است فعالیت داشته باشد.وکمبود نیروی متخصص وکارآمد یکی از مشکلات ودغدغه های این اداره در شهرستان می باشد.

جلسه شورای شهرستان - خبرگزاری بیان (1)

جلسه شورای شهرستان - خبرگزاری بیان (7)
جلسه شورای شهرستان - خبرگزاری بیان (5)

جلسه شورای شهرستان - خبرگزاری بیان (4)

جلسه شورای شهرستان - خبرگزاری بیان (3)

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات