امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۱۶
کد خبر : 10996
چاپ خبر :
امام جمعه گلپایگان

چراغ مجالس سوگواری امام حسین(ع) تا آخر صفر روشن بماند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته گلپایگان که در مصلای نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به وقایع پس از عاشورا و حرکت کاروان اسرا به شام اظهار داشت: امروز روزی است که شهدای کربلا غریبانه تدفین شدند و اهل حرم در اسارت اشقیا به سمت شام حرکت کردند.
وی افزود: نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا نقشی بی بدیل بود و دشمنان هرچه کردند تا با دربند کردن اهل حرم و برپا کردن هلهله و ولوله در شام صدای حضرت زینب(س) شنیده نشود و وقایع دشت کربلا پنهان بماند نتوانستند.
خطیب جمعه گلپایگان در ادامه با تقدیر از هیئات و دسته‌جات عزاداری و تمام کسانی که در مدیجه سرایی و سوگواری امام حسین(ع) اهتمام ورزیدند، تصریح کرد: مراسم عزاداری سیدالشهدا امسال منسجم‌تر و با مدیریت بهتری صورت گرفت هرچند نواقصی هم در برخی مراسم وجود داشت.
وی با انتقاد از به کار بردن نی و طبل و دیگر ادوات در هیئات، بیان داشت: فتوای مرجعیت این دیار این است که هیئات نباید از ادواتی مانند نی در عزاداری امام حسین(ع) استفاده کنند اما متاسفانه می‌بینیم که برخی اصلا توجهی ندارند و به همین دلیل باید سعی کنیم برای مدیریت بهتر عزاداری‌ها در سال‌های آینده منشوری برای هیئات تنظیم شود و به امضای مرجعیت برسد تا همه بر این اساس عمل کنند.
حجت الاسلام اسماعیلی گفت: در برخی موارد هم دیده می‌شود برخی افراد از شهرهای دیگر برای حضور در مراسم حاضر می‌شوند اما با ظاهری نامناسب و برخی رفتارهایی که در شان شهرستان نیست و در حقیقت با این هنجارشکنی‌ها شان شهر فقاهت و معنویت را زیر سوال می‌برند.
امام جمعه گلپایگان تاکید کرد: مراسم عزاداری سیدالشهدا باید به گونه‌ای باشد که حرمت امام حسین(ع) حفظ شود و مردم درباره اهداف و فلسفه قیام سیدالشهدا معرفت کسب کنند نه اینکه با برخی رفتارهای نادرست به حرمت امامزاده‌ها و مساجد و حتی فتوای مرجعیت بی‌توجهی کنند.
وی اظهار کرد: تکایا و هیئات چراغ عزاداری سیدالشهدا را تا آخر ماه صفر روشن نگه دارند و رسوم خوبی مانند حرکت هیئات در روز تاسوعا به سمت گلزار شهدا به حرمت جان فشانی‌های حضرت ابوالفضل(ع) و حرکت روز عاشورا به سمت امامزاده هفده تن را حفظ کنند و ادامه دهند.
حجت الاسلام اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به وقایع اخیر قدس اشاره و خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها باز هم به مسجدالاقصی بی‌حرمتی کردند و همین امر موجب درگیری‌ها و آغاز انتفاضه‌ای دیگر شد که تمام مسائل زیر سر همین صهیونیست‌های غاصب است که با دسیسه‌های مختلف موجب ایجاد جنگ و درگیری می‌شوند.

منبع:خبرگزاری ایمنا

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات