امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۱۴
کد خبر : 10934
چاپ خبر :
توسط یک مخترع ایرانی صورت گرفت؛

فرمان ضد خواب برای خودرو در ایران تولید شد

امیرعلائی فرد مخترع این سیستم  اعتقاد دارد مهمترین دلایل تصادفات در جاده ها، سرعت زیاد، سبقت و انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

علائی فرد با بیان اینکه تلفات جاده ای ایران معادل سقوط سالانه 60 هواپیماست، در ادامه توضیح داد: کشور ما با 75 میلیون نفر جمعیت حدود 1.1 درصد از جمعیت کل کره زمین را دارد که طبق آمارهای جهانی سالانه 1.45 درصد از سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای در ایران رخ می‌دهد.

این مخترع هزینه نصب این سیستم بر روی اتومبیل را پایین دانسته و اعلام می کند: این سامانه می تواند در زمان بالا بودن ترمز دستی، باز بودن درب ها و سرعت غیر مجاز، بدون ایجاد آلودگی صوتی برای سرنشیان خودرو، از طریق ویبره به راننده هشدار دهد.

علائی فرد ادامه می دهد: این دستگاه می تواند بر روی خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس نیز نصب شده تا در صورت خواب آلودگی راننده از جان سرنشینان محافظت نماید.

وی از دیگر مزیت های فرمان ضد خواب خودرو  را عدم ایجاد پدیده یکنواختی در مغز راننده هنگام عملیات هوشیارسازی دانست و گفت: این هوشیار سازی به واسطه  ایجاد ویبره “های ریتمیک” در دستهای راننده، عدم ایجاد آلودگی صوتی در خودروهای عمومی به واسطه ایجاد ویبره در غربیلک فرمان خودرو ایجاد می شود و عملکرد موثریدر هوشیارسازی رانندگان ناشنوا یا کم شنوا دارد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات