امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۱۰
کد خبر : 10545
چاپ خبر :
به گزارش بیان به نقل از وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال: اپل در حال مذاکره برای فروش رسمی آیفون در ایران است

به گزارش بیان به نقل از وال استریت ژورنال، اپل در حال مذاکره مستقیم با توزیع کنندگان کشورمان است تا بدین طریق بتواند آیفون‌‌ را به شکل رسمی در ایران به فروش برساند. گزارش شده که مدیران ارشد اپل جلساتی را با توزیع کنندگان ایرانی در مقر غیر اصلی اپل واقع در لندن ترتیب داده‌اند و درباره توزیع رسمی محصولات این کمپانی تحت عنوان «نمایندگان فروش» مذاکره کرده‌اند.

ایالات متحده چندین سال است که با وضع تحریم‌ها شرکت‌های مختلف را مجبور می‌کند رابطه تجاری خود با ایران را محدود یا به صورت کامل قطع کنند، اما در ماه می ۲۰۱۴، با لغو تحریم‌هایی که مانع فروش تجهیزات و نرم‌افزار‌های ارتباطی برای مصرف کنندگان می‌شد (شبیه به گوشی‌های هوشمند یا لپ‌تاپ‌ها و…) شرکت‌ها اکنون اجازه دارند که در این موارد با ایران همکاری داشته باشند و محصولات خود را به فروش برسانند. حال در تازه‌ترین رخداد پس از لغو این تحریم، این شانس به وجود آمده که شرکت اپل بتواند محصولات خود را در ایران به صورت رسمی توزیع کند. بر اساس گزارشی که امروز (۲۹ اکتبر) در وال استریت ژورنال منتشر شده، به نظر میرسد اپل در حال صحبت با توزیع کنندگان محصولاتش در ایران است و این امید می رود که آیفون در‌ آینده نزدیک به صورت رسمی و از سوی اپل در ایران توزیع شود. در این گزارش آمده که مقاماتی رسمی از سوی اپل با توزیع کنندگانی در ایران در خصوص توزیع رسمی محصولات تحت عنوان ‘نمایندگان فروش’ مذاکره کرده است.

در مقاله وال استریت ژورنال آمده:

در این گفتگو که در کوپرتینو انجام شده اپل امکانات و قابلیت های شرکای ایرانی خود را برای فروش محصولات اپل تحت عنوان نمایندگی فروش مورد بررسی قرار داده است. فعلا به جای باز شدن اپل استورها در ایران، محصولات این شرکت در ایران -از طریق این نماینده ها- به فروش می رسد. مدلی که اپل پیش از این در کشورهایی در اروپا و آسیا برای فروش محصولاتش پیاده کرده است.

همچنین گفته می‌شود، اپل برای راه اندازی نمایندگی خود در ایران، مشاوره و همکاری با وزارت خزانه داری ایالات متحده و بخش کنترل دارایی‌های بلوکه شده آن داشته است تا از ساز و کار همکاری خود با ایران در این خصوص مطمئن شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات