امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۰۹
کد خبر : 10731
چاپ خبر :
امام جمعه گلپایگان

نظام مهندسی استان به تعهدات خود عمل نکرده است/اجازه نمی دهیم حق مردم گلپایگان زیرپا گذاشته شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته گلپایگان که در مصلای نماز جمعه برگزار شد، با انتقاد از نحوه عزاداری برخی هیئات اظهار داشت: باید به گونه ای عزاداری کنیم که حرمت ماه محرم و شان و منزلت امام حسین(ع) حفظ شود.
وی افزود: روحانیت باید بالای منابر این نکات را متذکر شوند و جلوی برخی روش های نادرست را بگیرند و به عزاداران تذکر دهند که از اصول عزاداری خارج نشوند که اگر همینطور ادامه پیدا کند یکی دو سال آینده ادوات لهو و لعب هم به دسته جات عزاداری وارد می شود.

خطیب جمعه گلپایگان تصریح کرد: باید از ظرفیت واعظان در این مجالس استفاده شود، اولویت عزاداری عمل به اهداف امام حسین (ع) باشد و نماز مقدم بر همه چیز قرار گیرد چرا که در روز عاشورا چند تن از یاران امام به خاطر اقامه نماز اول وقت به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر حضور همگان در نماز ظهر عاشورا و همچنین آیین دوازدهم شهر گوگد، بیان داشت: متاسفانه در عزاداری های ما در هنگام نماز مشاهده می کنیم که دسته جات با صدای طبل و زنجیر همچنان در حال حرکت هستند که این امر اصلا درست نیست و باید اصلاح شود.
حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه گفت: به همت مسوولان اداره گاز شهرستان، گاز مصلای نماز جمعه وصل شد و تلاش این بزرگواران در امر خدمت رسانی به مردم قابل تقدیر است.
وی همچنین با انتقاد از عملکرد نظام مهندسی استان اظهار کرد: چندی پیش در پی مطالبه مردم و در جلسه ای با حضور مسوولان شهرستان و نظام مهندسی اصفهان مقرر شد که از خرداد ماه تایید انشعابات گاز شهرستان به نظام مهندسی گلپایگان واگذار شود اما امروز پس از گذشت پنج ماه می بینیم که هنوز این امر عملی نشده است.
امام جمعه گلپایگان خاطرنشان کرد: آنها با این کار به خیال خود قصد داشتند ما را دور بزنند که البته نظام مهندسی شهرستان هم در این موضوع مقصر هستند که این بی تعهدی را به امام جمعه منتقل نکردند تا دوباره پیگیری شود.
وی با بیان اینکه ما در این موارد نیروی متخصص و امکانات لازم را داریم، هشدار داد: تا زمانی که این مسئله حل نشود مرتبا از طریق تریبون نماز جمعه به همگان اعلام می شود تا کسی گمان نکند که امام جمعه فراموش می کند سکوت می شوند و آنها می توانند به این شکل حق مردم را زیرپا بگذارند.
شایان ذکر است پس از اقامه نماز جمعه نیز به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر اجتماع ” میثاق با حسین (ع) ” با حضور نمازگزاران و در جهت حمایت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میدان مسجدجامع برگزار شد.

IMG_5930

IMG_5931

منبع : خبرگزاری ایمنا

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات