امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۰۸
کد خبر : 10551
چاپ خبر :
با هزینه ای بالغ بر 11 میلیاردو500 میلیون ریال اعتبار

پروژه انتقال آب به شهرکهای صنعتی گلپایگان در حال اجرا می باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، محمد جعفری ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در جلسه کمیته صنعت و سرمایه گذاری شهرستان و بررسی مسایل شهرک ها و نواحی صنعتی گلپایگان که در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان برگزار شد،اظهار کرد: وظیفه اصلی شرکت شهرکهای صنعتی تامین زیرساخت در شهرک ها ونواحی صنعتی است.

وی بیان داشت: شهرستان گلپایگان به عنوان یکی از شهرستانهای مهم استان اصفهان و بخصوص در حوزه صنعت در استان مطرح می باشد ، که توانسته در این در حوزه  پیشرفت قابل توجهی داشته  است و بهخصوص در بحث اشتغال این شهرستان موفق عمل نمایید.

جعفری گفت : شهرستان گلپایگان با دوشهرک صنعتی دولتی ویک ناحیه صنعتی در سعید آباد ویک شهرک خصوصی نیوان ابتکار در حوزه صنعت در حال فعالیت می باشندو واحدهای بزرگ تولید ی در این شهرکها درحال فعالیت می باشند.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه شهرک صنعتی گلپایگان یکی از اولین شهرک های صنعتی استان می باشد افزود: این شهرک توانست طبق مصوبه شورای انقلاب ایجاد گردد و پس از33 سال توسعه قابل توجهی پیدا کرده است .

وی به برنامه های توسعه شهرکها در سال جاری اشاره کرد وگفت: یکی از مهم ترین پروژه ها با توجه به مشکل موجود شهرکها، پیگیری پروژه انتقال آب به این شهرکهامی باشد وهزینه ای بالغ بر 11 میلیاردو500 میلیون ریال اعتبار برای انجام این طرح در نظر گرفته شده است وپروژه طبق برنامه زمان بندی در حال اجرا می باشد ودر سال اینده شاهد افتتاح وبهربرداری از این پروژه خواهیم بود.

جعفری عنوان کرد: پایگاه آتش نشانی شهرک صنعتی گلپایگان تا یک ماه آینده به بهربرداری خواهد رسیدکه  هزینه ای بالغ بر 3 میلیاردو200میلیون ریال جهت ساخت، به آن اختصاص یافته است وتا پایان سال جاری نیز یک دستگاه خودروی آتش نشانی به این پایگاه اختصاص خواهد یافت.

وی مجموع اعتبار تخصیص یافته برای شهرک های شهرستان را 31 میلیارد ریال  بیان داشت و گفت:  بیشترین تخصیص این بودجه ، جهت رفع مشکل آب شهرکها وایجاد پایگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی می باشد.

وی افزود: ایجاد تصفیه خانه شهرک سعید آباد نیز از دیگر برنامه های شرکت شهرکها در سال آینده می باشد.

میرعامل شرکت شهرکهای استان اصفهان همچنین عنوان کرد : از ابتدای سال آینده شبکه گاز توسعه شهرک صنعتی گلپایگان کلید خواهد خورد وشاهد گاز دارشدن بخش توسعه شهرک صنعتی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد : مشکل اسناد که از سوی صنعتگران مطرح گردید در شهرک سعیدآباد مشکل در واگذاری اسناد از منابع طبیعی به شرکت شهرکها می باشد ودر خصوص اسناد شهرک گلپایگان نیز به دلیل عدم رعایت برخی قوانین ومقررات از سوی صنعتگران سبب تاخیر در صدور اسناد گردیده است که این مشکل در شهرستان قابل رفع می باشد.

یوسفی سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت گلپایگان نیز در این جلسه ضمن  اشاره به این که تعداد 8550واحد صنفی در استان مشغول فعالیت می باشند که  این تعداد واحد باعث برتری استان اصفهان در بحث صنعت شده،گفت: شهرستان گلپایگان در این برتری ، تنها 2 درصد  سهیم می باشدوسهم سرمایه گذاری شرکتها در بخش سرمایه گذاری شهرکها باید بیش از پیش مورد توجه قرار کیرد.

وی بیان داشت: به جهت جذب سرمایه گذاردر شهرکها باید حداقل امکانات برای سرمایه گذار فراهم گردد ونیازهای جزیی  آنها تامین گردد.

سرپرست اداره صنعت ومعدن شهرستان افزود: شهرک صنعتی شهرستان گلپایگان با قدمتی حدود 27 ساله با کمبودهای بسیاری در زمینه زیر ساخت ها مواجه است.

یوسفی در خاتمه افزود: از دیگر مشکلات شهرکهای صنعتی عدم سیستم مخابراتی در فاز دو شهرک صنعتی ومشکل خلع ید اراضی وعدم وجود فضای سبز و روکش آسفالت در حریم شهرکها ومسدود شدن مسیر سیل در محدوده شهرکها می باشد که می بایست به جهت پیشرفت وایجاد توسعه، پیگیری ومرتفع گردند.

 

IMG_5658

IMG_5664

IMG_5654

IMG_5668

IMG_5656

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات