امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۸/۰۱
کد خبر : 9978
چاپ خبر :
معاون امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان اصفهان

در حال حاضر بیش از۳۰۰ سایت غیرمجاز همسریابی در کشور فعالیت دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،مسعود کریمی معاونت امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان اصفهان در نشست ساماندهی امور جوانان شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد:سال 90 با ادغام سازمان تربیت بدنی وسازمان ملی جوانان، ساختار وزارت ورزش وجوانان تشکیل شد ، و به منظور پیگیری امور جوانان سه کمیته شکل گرفت  که شامل کمیته های اقتصادی واجتماعی ، فرهنگی وتربیتی و پیگیری مصوبات ستادمی باشد که این کمیته ها مسئول رسیدگیبه امور جوانان در ستاد می باشند.

وی بیان داشت:در راستای امور جوانان وموضوعات مرتبط با آنها دولت تدبیر و امید ، توسعه مشارکت های اجتماعی  جوانان را در اولویت برنامه های وزارت ورزش وجوانان قرار داده است و همچنین بحث ازدواج ومشاوره خانواده وساماندهی مراکز همسر گزینی ، دیگر اولویت این وزارتخانه خواهد بود.

کریمی افزود :  به منظور ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج و کمک در فراهم کردن مقدمات تشکیل زندگی، مجمع خیرین ازدواج در کشور شکل گرفته و در همین راستا در استان نیز مقدمات تشکیل این مجمع فراهم شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 300 سایت همسر یابی غیر  مجاز در کشور در حال فعالیت می باشند گفت : بسیاری از آسیبها ومشکلات موجود در جامعه، از جانب این سایتها می باشدو وزارت ورزش وجوانان طی دو ماه اینده سایت همسانگزینی در ازدواج را راه اندازی خواهدنمود.

وی عنوان کرد :متاسفانه 80 درصد از طلاقها در سن کمتر از 30 رخ می دهد و30درصد از این امار طلاق در پنج سال اول زندگی وبه دلیل عدم اگاهی ومهارت در زندگی  منجر به جدایی می شود و از این تعداد نیز حدود 15 تا 20 درصد در زمان یک سال نخست ازدواج انجام شده که این آمار شرایط حساس سال‌های نخست زندگی مشترک را نشان می‌دهد.

کریمی در پایان افزود : دستگاهها باید تلاش نمایند با هم افزایی وهم گرایی کردن فعالیتهای خود در غالب ستاد امور جوانان والویت بندی نیازهای جوانان شهرستان ، راهکارها ومصوبات اجرایی را در ستاداجرایی شهرستان داشته باشند.

جهت رسیدگی به امور جوانان در شهرستان ، متولی خاصی وجود ندارد

محمدسعید طاهری معاونت فرمانداری شهرستان نیز در این جلسه اظهار کرد:یکی از موضوعات مهم در حوزه اجتماعی و فرهنگی که درسطح کلان وکشوری نیز مغفول مانده است وکمترین برنامه وسرمایه برای این مقوله مهم در نظر گرفته شده است موضوعات مرتبط به جوانان ومسائل مربوط به آنها می باشدکه  شامل بحث ازدواج واشتغال واوقات فراقت وتفریحات سالم وایجاد زیر ساختهای مناسب جهت رشد ونمو باورهای مذهبی واعتقادات دینی را شامل می شود.

 وی بیان داشت: در گذشته ستاد امور جوانان وستاد امور ازدواج جوانان فعالیت می کردند وهر دو به تعطیلی وفرا موشی سپرده شد که دلیل آن نیز ادغام  بخاطر ادغامی بود که شکل گرفت وبسیاری از دغدغه مندان فرهنگی اذعان دارند که ادغام سازمان ملی جوانان وسازمان تربیت بدنی بیشترین آسیب را برای قشر اکثریت جامعه یعنی جوانان در پی داشت.و عملا موضوع جوانان در حاشیه قرار گرقت وموضوع ورزش وحاشیه وتب وتاب ورزش جوانان در  اولویت قرار گرفت.

طاهری عنوان کرد: متاسفانه  اداره ورزش وجوانان شهرستان به عنوان دبیر ستاد ، به دلیل عدم داشتن  نیروی انسانی کافی نتوانست امور مربوط به جوانان را در کنار موضوع  ورزش مورد رسیدگی قرار دهد  وهر  چند تمامی دستگاهها وادارات ، برنامه هایی را جهت ساماندهی و رسیدگی به مشکلات جوانان انجام می دهند اما می توان گفت متولی خاصی در این رابطه در شهرستان و جود ندارد  واین موضوع دغدغه جدی در شهرستانها می باشد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات