امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۲۷
کد خبر : 9658
چاپ خبر :
امام جمعه گلپایگان

98 درصد از مساجد و هیئت های شهرستان شناسنامه دار شده اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان به نقل از خبرگزاری  ایمنا ، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی در جلسه مشترک هماهنگی برنامه های ماه محرم که در امامزاده هفده تن برگزار شد، اظهار داشت: در تمامی کشور مرسوم است که تمام هیئات مذهبی برنامه های عزاداری ماه محرم را اعلام می کنند تا در اجرای برنامه ها هماهنگی ایجاد شود.

وی خطاب به هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی افزود: از همین حالا نیز باید هیئات شهرستان برنامه های عزاداری و حتی بیرون رفتن دسته های عزاداری خود را اعلام کنند تا تمام مراسم مدیریت شود که اگر برنامه ها منسجم نباشد استقبال خوبی هم صورت نمی گیرد.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: تمام مساجد و هیئات باید برنامه های مداحی، سخنرانی، روحانی مسجد و دیگر موارد را اعلام کنند و در اجرای برنامه ها نیز کمک مردم را جذب کنند که اگر برنامه ها منسجم و منظم باشد استقبال بی نظیری از سوی مردم صورت می گیرد.

وی بیان داشت: 98 درصد مساجد و هیئت های شهرستان شناسنامه دار شده اند و از این طریق می توان در مراسم مختلف بهتر برنامه ریزی و همانگی ایجاد کرد.

حجت الاسلام مهدی طاهری مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز در این نشست با بیان اینکه 3 هزار جلسه روضه خوانی در شهرستان برگزار شده است، گفت: خوشبختانه وقف برای روضه اباعبدالله در شهرستان بسیار خوب است و از مردم می خواهیم تا برای امیرالمومنین و غیدر هم وقف بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: وقف هنوز هم بسیار انجام می شود اما مشکلی که وجود دارد در نیت وقف است که گاهی برای برخی نیت ها وقف های بسیار شده اما در برخی موارد هم اصلا وقفی نشده است.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان تصریح کرد: واقفان می توانند در کنار وقف برای ساخت مسجد و حسینیه ، برای تعمیرات مساجد و گذراندن امور روحانی و خادم مسجد نیز وقف کنند که بسیار نیاز است.

شایان ذکر است جلسه مشترک هماهنگی برنامه های ماه محرم با حضور ائمه جماعات، روحانیون، هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی و امور مساجد در آستانه مبارک امامزاده هفده تن برگزار شد.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات