امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۲۴
کد خبر : 9350
چاپ خبر :
در دیدار صنعتگران و تولید کنندگان با فرماندار مطرح شد

کم آبی عمده ترین مشکل پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،نهمین جلسه هیأت مدیره و اعضای خانه صنعت ،معدن و تجارت شهرستان گلپایگان با حضور حسین فراست فرماندار شهرستان گلپایگان، در سالن اجتماعات خانه صنعت،معدن و تجارت برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه سید مرتضی حسینی ، رییس خانه صنعت و معدن شهرستان ضمن خیرمقدم به فرماندار جدید به خاطر حضور در جمع صنعتگران ،و عرض تبریک بمنظور انتصاب ایشان به سمت فرماندار شهرستان گلپایگان، به بیان پاره ای از مشکلات کنونی پیش روی صنعتگران و تولید کنندگان پرداخت.

حسینی کمک به رفع مشکلات بخش صنعت و معدن را از مهمترین عوامل  تاثیر گذار در ارتقای وضعیت درآمد و کسب و کار ساکنین در این منطقه دانست، و اظهار کرد: با توجه به استحصال بیش از 20000 لیتر آب در  گلپایگان و بهبود وضعیت منابع آبی منطقه طی سالهای اخیر، پایین بودن درصد تخصیص آب به کارخانجات و مناطق صنعتی، از عمده ترین مشکلاتی است که تاکنون مرتفع نگردیده است.

رییس خانه صنعت و معدن گلپایگان، ضمن بیان مشکل کم آبی در بخش تولید و صنعت، پیگیری افزایش درصد آب استحصال شده به  این بخش را، به نمایندگی از تمام تولید کنندگان از فرماندار جدید خواستار شد .

در ادامه جلسه ، صنعتگران و تولید کنندگان حاضر در جلسه به بیان مسائل و مشکلات پیش روی خود پرداخته و راه کارهایی را در این باره ارائه نمودند.

بررسی و رفع مشکل کمبود آب مصرفی شهرکهای صنعتی گلپایگان از طریق تامین بودجه، جهت حفر و یا خرید چند حلقه چاه  آب از شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان با توجه به مشترک بودن کانالهای آب صنعتگران و کشاورزان – اعمال راه حل جهت کاهش تردد کارفرمایان به اصفهان جهت واریز حق بیمه و مالیات اداره های دارایی و تامین اجتماعی شهرستان گلپایگان – همکاری و تعامل بیشتر ارگانهای مرتبط با تاسیس کارخانجات جهت رفع مشکلات آنها و سرعت بخشیدن به تاسیس آنها و عدم سکون سرمایه گذاری در منطقه – پیگیری فرماندار و نماینده محترم شهرستان جهت اقساطی شدن پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شرکتهای تولیدی فعال در منطقه – رفع تعویق یکماهه در دریافت و اعمال حق بیمه تأمین اجتماعی – ایجاد شرایط تعامل بیشتر بین مدیران ادارات و کارخانجات شهرستان تا زمان رفع بحران های  اقتصادی حاکم بر کشور و منطقه – عنوان موارد و مشکلات حوزه صنعت و معدن با تشکیل پرونده ای مجزا بصورتیکه با تغییر پستهای سازمانی در ادارات و ارگانها ، اطلاعات آن بروز باشد، از جمله مشکلات و راه حل هایی بود که توسط صنعت گران و تولیدکنندگان در این جلسه عنوان شد.

صنعتگران در پایان از بازدید دکتر احمدیه و مهندس جعفری ریاست محترم اداره صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان و  ریاست محترم شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان طی هفته آینده از کارخانجات و شرکتهای صنعتی و تولیدی خبر دادند.

در ادامه حسین فراست فرماندار شهرستان ضمن تقدیر از اصحاب صنعت و معدن شهرستان، از تعامل ایجاد شده ابراز خردسندی نمود. وی با اشاره به احساس شهروندی، کمک به رفع مشکلات عمده شهرستان را وظیفه معنوی خود دانست .

وی ضمن اشاره به مشکل کم آبی در کشور و بخصوص در منطقه،  بخاطر قرار گرفتن در منطقه کم بارش جغرافیایی و تجدید ناپذیر بودن منابع آبی، کنترل منابع آب در شهرستان را از اولویتها برشمرده، و به بهبود طریقه مصرف آب در بخش صنعت و نوع کشت در کشاورزی اشاره نمود.

فراست بیان کرد : در مکان یابی طرح بزرگ منطقه ویژه اقتصادی نیز تصمیم براین شد، مکانی انتخاب گردد که کمترین آسیب به زمینهای کشاورزی و حاصلخیز را در بر داشته باشد.

وی ادامه داد : پس ازگذشت سی و پنج سال نتواستیم در بخش کشاورزی از منابع آبی بهره برداری نماییم و به سمت آبیاری مکانیزه حرکت کنیم.

وی گفت : مشکلات مطرح شده جز در سایه همدلی وهمفکری مرتفع نخواهد شد ولازمه آن قرار گرفتن همه نیروها در کنار یکدیگر می باشد وهمه مسئولین و شخص خودم درصدد ایجاد آرامش در شهرستان هستیم و باید فارغ از مسائل سیاسی و سیاست بازی به مشکلات رسیدگی نماییم .

فراست عنوان کرد : در حال حاضر ۹۰۰ طرح نیمه کاره در شهرستان گلپایگان موجود می باشد که یکی از برنامه های ما پیگیری و اتمام این طرح ها در شهرستان می باشد.

فراست در پایان افزود به منظور آشنایی بیشتر با مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان ،ان شاء ا… بازدید از شرکتها و کارخانجات را در دستور کار قرار خواهم داد تا با توجه به ظرفیتها و منابع موجود در شهرستان و کمک و یاری مسئولین و صنعتگران بتوانیم مشکلات موجود را هر چه سریعتر حل و فصل نماییم.

IMG_4979

IMG_4981

IMG_4984

IMG_4987

IMG_4990

IMG_4991

IMG_4998

IMG_5022

IMG_5024

IMG_5028

IMG_5029

IMG_5032

IMG_5043

IMG_5048

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات