امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۲۰
کد خبر : 9106
چاپ خبر :
پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان

همایش پلیس و اصناف در گلپایگان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، حجت الاسلام اسماعیلی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان گلپایگان، شامگاه شنبه در همایش پلیس و اصناف که در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،  ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم و هفته نیروی انتظامی از خدمات زحمت کشان عرصه نظم و امنیت تشکر نمود و اظهار کرد: خدمات نیروی انتظامی بر هیچ کس پوشیده نیست و ما بدلیل حضور در جامعه و آگاهی از مشکلات مردم و ارتباط با نیروی انتظامی از اقدامات و وظایف سنگینی که بر عهده این عزیزان می باشد ، مطلع هستیم

اسماعیلی با بیان اینکه انتظارات مردم از نیروی انتظامی باید در حد امکاناتی باشد تا بتوانند باآن به مردم خدمت رسانی کنند گفت : برخی از اشخاص انتظار دارند که نیروی انتظامی در مقابل کوچکترین جرم ها سخت ترین مجازات ها را لحاظ کند و یکی از مشکلات این نیرو آن است که باید در مقابل تمامی خواسته ها پاسخگو باشد که بهتر است جامعه را توجیه و اگاه نماییم که بسیاری از مشکلات را می توان بصورت کدخدا منشانه حل و رفع نمود.

وی عنوان کرد :متاسفانه روحیه مسئولیت شناسی و رعایت حقوق شهروندی در جامعه ما بسیار کم شده و امیدواریم این روحیه در جامعه نهادینه گردد و هر کدام از ما مسئولیت شناس و پلیس خودمان شویم.

اصناف انصاف را رعایت کنند

IMG_4812

در ادامه این جلسه حسین فراست فرماندار گلپایگان ، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نیروی انتظامی، با توجه به جایگاه این نیرو در جامعه اظهار کرد:  هر کس به مردم خدمت نماید دوست خداوند است. زحمات این عزیزان  بر ما پوشیده نیست و شاید آنچه ما توقع داریم، آن نباشد ولی زحمات آنها را پاس میداریم.

فراست در ادامه به کلمه انصاف در بین اصناف و بازاریان اشاره کرد و گفت: رعایت قانون به خودی خود نوعی فرهنگسازی است،کاسب باید همیشه این کلمه را مد نظر قرار دهد و انصاف را رعایت کند تا این عمل نیک در بین مردم رواج پیدا کند و نهادینه شود.

وی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گلپایگان، تاکید کرد: ایجاد این منطقه در حد طرح و برنامه است و تا مرحله اجرایی شدن خیلی فاصله دارد و در حال حاضر کارشناسان در حال مطالعه و بررسی روی آن هستند. لازم است همه جوانب و سود و زیان و منافع ملی و منطقه‌ای آن به دقت سنجیده شود و بعد به مرحله اجرا درآید.

کسب رتبه نخست  پیشگیری از سرقت در اصفهان توسط گلپایگان 

 

IMG_4823

در این همایش علی محمد یوسلیانی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان ضمن خیر مقدم به مدعوین در این جلسه اظهار کرد :در سایه امنیت توسعه محقق می شود و به برکت خون شهدای این مرز و بوم شاهد توسعه امنیت و پیشرفت در کشور می باشیم.

یوسلیانی بیان کرد : در بحث امنیت و کاهش سرقت در شش ماهه اول سال رتبه اول را در بین همه شهرستان های استان کسب نمودیم و این امر محقق نمی شد مگر با همکاری و همیاری همه مردم و تلاش شبانه روزی خدمتگزاران شما در نیروی انتظامی

وی در ادامه ضمن بیان اینکه اصناف باید به بحث امنیت در صنف خود  اهمیت دهند گفت:  متاسفانه برخی از اصناف در بحث امنیت کوتاهی نموده و برای خود و دیگران ایجاد زحمت می نمایند.

یوسلیانی رعایت امنیت در صنوفی مانند، عکاسی‌ها، سالن‌های آرایش و پیرایش مردانه و زنانه و کامپیوتری را ضروری خواند و افزود: با توجه به تخلفات زیادی که ممکن است در این صنوف صورت بگیرد و حیثیت و امنیت معنوی مردم را با خطر مواجه سازد از این صنوف خواهشمندیم با حساسیت بیشتری به مردم خدمات دهند.

وی همچنین  به سد معبرهای موجود در پیاده‌روها و خیابان‌ها اشاره کرد و افزود: اصناف به حقوق شهروندان بیشتر توجه کنند و از گذاشتن وسایل مغازه خود در پیاده‌روها خودداری کنند.

وی ادامه داد: امنیت مقوله بسیار پیچیده و گسترده ای ای است و نباید با آن ساده برخورد کرد و  شامل موارد گوناگونی مانند امنیت سمعی و بصری نیز می باشد و باید دست به دست هم دهیم تا امنیت اجتماعی پایدار گردد.

یوسلیانی با اشاره به وضعیت نامطلوب حرکت ماشین های رو باز بخصوص ماشین های زباله در سطح شهر افزود: در برخی مواقع برخورد می کنیم با زباله هایی که از داخل ماشین های جمع آوری زباله به داخل خیابان ها ریخته شده و  چهره شهر را زشت و مکدر می نمایند که این نیز خودبه نوعی به امنیت بصری ، آسیب می زند.

وی در خاتمه بیان کرد: اصناف باید با برخی از صنف هایی که شئونات اسلامی و شرعی را رعایت نمی کنند برخورد نمایند و در این زمینه بصورت جهادی و انقلابی وارد میدان شوند و از اصناف درخواست می شود در خصوص تجهیز شهرستان به دوربین های امنیتی با نیروی انتظامی همکاری نمایند

IMG_4779

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه محمد شریفی رئیس اتاق اصناف اظهارنمود : شهرستان گلپایگان با پنج هزار کسبه دارای پروانه و هزار کسبه فاقد مجوز در حال خدمت رسانی به مردم می باشند و تنها درخواست ما بعنوان اصناف شهرستان از مسئولین، پیگیری مطالبات شهرستان از جمله منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد راه آهن اراک-اصفهان و تکمیل تصفیه خانه گلپایگان می باشد.

IMG_4794

IMG_4802

IMG_4796

IMG_4808

IMG_4805

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات