امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۱۸
کد خبر : 8839
چاپ خبر :
سردارحاج علی فضلی جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین

شهدای ما فرهنگ ایستادگی،مقاومت و شهادت را به کل دنیا صادر نمودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،سردار حاج علی فضلی جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در دومین کنگره سرداران و372شهید شهرستان گلپایگان که در حسینیه ناصرابن علی آستانه هفده تن گلپایگان برگزارگردید اظهار کرد : شهر گلپایگان شهر علم واجتهاد و ولایتمداری وعشق بازی با خدا است وعلم واجتهاد تاریخ آنرا تشکیل می دهد و وجود افراد شاخصی مانند مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی ومرحوم آیت الله حاج شیخ علی صافی ومرجع عالیقدر اسلام و یار صدیق امام و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی بیانگر این پشتوانه باعظمت می باشد .

وی همچنین سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و برادر شهید ایشان سردار امیر سلامی را از افتخارات شهرستان گلپایگان نامید و بیان داشت :  شهدا با خدا معامله کردند و اگر می بینید امروز استکبارجهانی ومعاندین و تکفیریها و آمریکا و صهیونیست و برخی از کشورها اروپایی جرات ورود به قلمرو شهیدان را ندارند به دلیل  درس پایمردی وایثاری است  که شهدا به جهانیان داده اند و مایه عزت دین خدا و مقاومت اسلامی در سراسر گیتی شده‌اند.

وی گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری «شهدا امام‌زادگان عشقند که زیارتگاه اهل یقین‌اند» و این شهدا شجره‌نامه دارند و از نایب امام زمان (عج) اطاعت کرده‌اند  وهمه در صف امامت و ولایت سینه چاک کردند و ایستادند.

سردارفضلی در ادامه به قدرت برتر ایران در منطقه اشاره نمود وگفت : آنچه درمنطقه حاکم است وبه کل دنیا صادر شده است تفکر امام راحل،  انقلاب وتجربه 8 ساله ما در دفاع مقدس می باشد .

وی افزود : ارتش های بزرگ دنیا هرزمان که اراده می نمودند هر مکان را بلافاصله تسخیر می کردند وهمه جا را  تحت سیطره خود قرار می دادند وجولانگاه خود می نمودند. اما امروز اگر می بینیم اسرائیل در جنگ 33روزه با لبنان ، نه تنها نتوانست در خاک لبنان پیشروی کند و به شهرهای استراتژیک آن دست پیدا نماید ،  حتی رسیدن به سنگرهای حزب الله ،برای آنان به آرزو تبدیل شد.  و این نتیجه درس گرفتن از فرهنگ مقاومت و پایداری و شهادتی بودکه در 8سال دفاع مقدس ، رزمندگان مابدست آوردند. . ایران درس پایمردی واستقامت را به  تمام دنیا صادر کرد و امام عظیم شان ما تمام عمر با برکت خودرا به همراه دیگر مراجع وعلما وشهدا  صرف دفاع از اسلام نمودند.

وی ادامه داد :وظیفه مابه عنوان یک بسیجی پیروی از  ولایت و رهبری و ادای دینی می باشد که به گردن ما نهاده شده و در این راه شکست وپیروزی معنا نخواهد داشت واگر حتی ظاهراً عدم پیروزی حاصل شود باز نوعی پیروزی خواهد بود.

 

IMG_4399

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضفین بیان داشت : در عملیات کربلای چهار ، ما با برنامه  شش ماهه وباتمام نیرو وارد جنگ شدیم کار شش ماهه ما به تقدیر خداوند در کمتر از شش ساعت به عدم پیروزی مواجه شد ودر آن عملیات شکست خوردیم وامام راحل نکته ای را بیان داشتند که مانند چراغی، هدایتگر ادامه راه برای همگان بود. امام راحل فرمودند : ما از روی ادای دین وتکلیف به میدان آمده ایم وشکست وپیروزی اصلا مهم نیست وتنها انجام به تکلیف مهم می باشد.پس از عملیات کربلای چهار ، جلسه ای در قرارگاه خاتم النبیا(ص) انجام گرفت ودلایل شکست تماماً مورد بررسی قرارگر فت وپس ازآن منطقه دیگری را برای انجام عملیات جدید بررسی کردیم وموانع را یکی یکی بررسی نمودیم وبعد از سه شبانه روز ندای ملکوتی نائب امام زمان از جماران بگوش رسید و امام فرمود عملیات کربلای پنج را از منطقه شلمچه  باتوکل برخدا انجام دهید، پس ازانتشار فرمان امام فضای جبهه عوض شد وشهید خرازی دراین باره گفت مابرای  سختی در جنگ ساخته شده ایم ، امام عظیم شان از ماچیزی خواسته است مابگویم نمیشود؟ وپس از آن تمام فرماندهان اعلام امادگی کردندوعملیات کربلای پنج شکل گرفت.

وی تصریح کرد : آنچه که در میدانهای نبرد حق علیه باطل  جلوی هجمه آتش دشمن را میگرفت ومانع از پیشروی دشمن می شد رشادت فرزندان انقلاب بود که با پوست و گوشت خود در مقابل گلوله های دشمن می ایستادندومراقب بودند که حتی یک سنگر را نیز به دشمن ندهند.

وی اطاعت از خداوند متعال وپیروی از نائب ایشان را سبب پیروزی در تمامی جبهه ها دانست وافزود:رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس عاشق نائب امام زمان  بودند وتنهاعشق به ولایت بودکه  یاران وسربازان را در سرما وگرما در جبهه ها نگه می داشت وعاشقانه می جنگیدند و شهید می شدند .

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم ما با شرکت در یادواره شهدا حج بصیرتی به جای می‌آورند و مهمان شهدا می‌شوند. و ما باید تلاش کنیم نسل جوان را با سیره شهدا آشنا کنیم و فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت را به آنها بیاموزیم و در جامعه نهادینه کنیم .

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود:در سال گذشته 5 میلیون دانش آموز برای زیارت جای پای شهدا عازم مناطق جنوب شدندواز نیمه مهرماه سال جاری نیز یک میلیون دانش آموز در طرح راهیان نور به همراه معلمان خود عازم مناطق جنگی غرب کشور خواهند شد.

سردار فضلی همچنین در این مراسم  با توجه به فرارسیدن عید غدیر خم تاکید کرد: با هدایت مراجع تقلید امسال برای پنجمین سال متوالی واقعه عید غدیر در 116 شهر ایران بازسازی خواهد خواهد شد و در این روز به اجرا خواهد آمد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه گلپایگان پیام مقام معظم رهبری را به مناسبت برگزاری این کنگره قرائت نمودند و همچنین سردار غیاثی راد پیام سرلشکر فیروزآبادی رییس ستاد مشترک کل نیروهای مسلح را برای حاضرین در این مراسم قرائت کردند.

شایان ذکر است این مراسم با اجرای سید جواد هاشمی ، سخنرانی سردار حاج علی فضلی جانشین فرمانده بسیج مستضعفین ،  مداحی حاج مهدی سماواتی و همچنین با اجرای سرودهای حماسی و انقلابی توسط استاد محمد گلریز  درآستانه مقدس هفده تن برگزار گردید.

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات