امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۱۸
کد خبر : 8974
چاپ خبر :
سرهنگ محمد اسماعیل علیشاهی

تدوین دایره المعارف شهدا اصلی ترین کار و قدم نهایی ستاد کنگره شهداست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،سرهنگ پاسدار محمد اسماعیل علیشاهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گلپایگان در دومین کنگره سرداران و372شهید شهرستان گزارش سیر برگزاری کنگره را به اطلاع عموم مردم شهرستان گلپایگان رساندند.

سرهنگ علیشاهی اظهار کرد : از سال 92 باتوجه به شور شوق وعلاقه ای که نسبت به رزمندگان 8سال دفاع مقدس داشتیم وبنابه پیشنهاد رزمندگان وبه منظور تجلیل از رشادتهای شهدای شهرستان تصمیم به برگزاری کنگره در شهرستان قطعی شد و همه ادارات وسازمانها نیز در این خصوص ابراز آمادگی نمودند.

فرمانده ناحیه بسیج شهرستان گلپایگان افزود: از ابتدای سال جاری به منظور تکریم از خانواده شهدا وبه منظور جمع آوری آثار وخاطرات ومستندات شهدا از خانواده های آنان ، از روز سوم فروردین ماه دیدار با خانواده شهدارا آغاز نمودیم.

وی بیان داشت:  از مجموع 372 شهید شهرستان گلپایگان 10تن از شهدا از شهدای گمنام واز مجموع 362 شهید 272تن از شهدای شهرستان مجرد و83تن از آنان دارای همسر ومتاهل بودند.

وی عنوان کرد :والدین 139 شهید شهرستان دار فانی را وداع گفته اند که از این تعداد، مادر 98 شهید و  پدر 38 شهید دیگر به تنهایی در قید حیات می باشند  .

سرهنگ علیشاهی تصریح کرد: ستاد برگزاری کنگره در سه محور شروع به برنامه ریزی نمود که در اولین مرحله از اجرای بزرگداشت، ضمن  سرکشی به خانوادهای شهدا و کسب اجازه از آنها به جمع اوری آثار و وصایا و مستندات آنها پرداخته شد، ودومین مرحله دراجرای کنگره مختص به روز برگزاری یادواره شهدا می بود و سومین مرحله در اجرای این یادواره که اصلی ترین کار وقدم نهایی در زنده نگهداشتن یاد شهدامی باشد تدوین دایره المعارف شهدای شهرستان می باشد که تمام خاطرات و وصایا و آثار به جا مانده از آنها را شامل می گردد.

وی در ادامه افزود : طی رایزنی ها و جلسات مختلف،  موفق به دریافت پیام ها ودست نوشته هایی از سوی مقامات بزرگ کشوری و لشکری به این مناسبت شدیم . و از طریق ارتباط با ریاست دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق به دریافت دست نوشته ای از سوی رهبرمعظم انقلاب شدیم وپس از آن حضرت ایت الله صافی و سرلشکر فیروزآبادی پیامی را به ستاد کنگره ارسال نمودند .

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات