امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۱۸
کد خبر : 8981
چاپ خبر :
همزمان با دومین کنگره سرداران و372شهید شهرستان گلپایگان

کلنگ احداث یادمان شهدای گمنام پارک لاله گوگد به زمین خورد+ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،همزمان با دومین کنگره سرداران و372شهید شهرستان کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام شهر گوگد با حضور امام جمعه شهرستان گلپایگان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان، مدیر حوزه علمیه امام(ره) ، شهردار و اعضای شورای شهر گوگد و جمعی دیگر از مردم و مسئولان در پارک لاله گوگد به زمین زده شد.

IMG_4595

در این مراسم محمود اشرفی شهردار شهر گوگد به عنوان رئیس هیت امنا ی ساخت یادمان شهدای گمنام اظهار کرد :پنجم  آذر ماه سال گذشته شهرگوگد میزبان سه تن از شهدای گمنام  بود که با حضور گرم واستقبال کم نظیر مردم پیکر پاک آنان تشییع و در مکان پارک لاله گوگد آرام گرفتند.

 وی ادامه داد :در این مدت مراسم  وبرنامه های زیادی از طرف هیئت رزمندگان گوگد در کنار قبور این عزیزان انجام گرفت وپس از شکل گیری هیت امنای شهرداری شهر گوگد وبا همت شورای اسلامی این شهر ، پس از دعوت از رزمندگان وکسانی که دغدغه خدمت به شهدا را داشتند  و برگزاری بیش از 5 جلسه ، از این عزیزان دعوت به همکاری به عمل آمد وطرحهای مختلفی پیشنهاد شد وپس از روئیت طرح  احداث یادمان شهدای گمنام توسط بنیاد حفظ آثار وارزشهای دفاع مقدس ، پس از تایید نهایی و تایید اعتبار از سوی بنیاد شهید استان اصفهان ، اقدامات لازم برای احداث یادمان صورت گرفت.

IMG_4612

مهندس منتظری طراح یادمان شهدای پارک لاله گوگد گفت:این طرح با توجه به نوع اقلیم وباتوجه به قرارگیری مقبره شهدا به گونه ای طراحی شده است که همه کسانی که در محوطه بوستان قرار دارند امکان روئیت واستفاده از این مکان برای آنها فراهم باشد.

وی ارتفاع این یادمان را 14متر ذکر نمود و ادامه داد: این مکان دارای سه درب ورودی می باشد وباالهام از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب که شهدا شمعل محفل می باشند در کنار هر درب نمادی از مشعل قرار خواهد گرفت و حدفاصل درب ها مکانهای برای ثبت آثارو وصایا ی شهدا که از آن به عنوان موزه یاد می کنیم تعبیه شده است.

IMG_4614

امام جمعه شهرستان گلپایگان در حاشیه مراسم کلنگ زنی در پارک لاله گوگد ضمن تشکر از سرهنگ علیشاهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان بخاطر تلاشها و زحمات ایشان در برگزاری مراسم باشکوه کنگره شهدای گلپایگان اظهار داشت :انتظار ما از همه احاد مردم وشهرستان گلپایگان وشهرگوگد این است که به جهت ساخت هر چه سریعتر این یادمان آستین همت خود را بالا زده وهمه باتمام وجود همکاری نمایند. واین مکان به عنوان پایگاهی معنوی در مراسم‌های مذهبی مختلف مورد استفاده قرار گیرد

شایان ذکر است حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان گلپایگان مبلغ ده میلیون ریال را برای شروع به کار این پروژه اختصاص دادند و از سایر مردم و مسئولین ، تقاضای کمک برای ساخت یادمان شهدای گمنام را نمودند

IMG_4564

IMG_4579

IMG_4587

IMG_4599

IMG_4617

IMG_4626

IMG_4633

IMG_4638

IMG_4640

IMG_4643

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات