امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۱۵
کد خبر : 8787
چاپ خبر :
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان

روزانه ۴۰ تن انواع فرآورده گوشتی از گلپایگان به نقاط مختلف کشور صادر می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،  دکتر مسعود غفاری ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان به مناسبت روز دامپزشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بیان اظهار نمود :شهرستان گلپایگان به عنوان یک قطب مهم کشاورزی ودامپروری در غرب استان اصفهان می باشد واراضی کشاورزی آن بالغ بر30000هکتار می باشد که بیش از 12هزارنفر از آن به صورت مستقیم وغیر مستقیم بهره برداری می نمایند.

وی با بیان اینکه تعداد دامهای سنگین شهرستان 30000راس وتعداد دامهای سبک  130000راس می باشد گفت:این تعداد راس دام خوشبختانه در شهرستان توانسته موجبات اشتغال  بالغ بر 7000نفر را در این زمینه ایجاد کند.

دکتر غفاری تعداد بیماریهای مشترک بین انسان ودام را 850بیماری برشمرد و عنوان کرد:  بسیاری از این بیماریها مطرح وشناخته شده می باشد ومی بایست توسط کارشناسان دامپزشکی کنترل وبازرسی انجام شود وپیشگیری از سرایت بیماریها لحاظ گردد.

وی بیان داشت: با توجه به قرارگیری کشورایران در بین کشورهای منطقه بیماریهای گوناگون به کشور ورود پیدامی کند ولی نسبت به کشورهای همسایه بخش کنترل ونظارت به صورت جدی انجام می گیرد وسیستم کنترلی ونظارتی، بسیار با دقت در این زمینه عمل می نماید.

غفاری تصریح کرد: در شهرستان گلپایگان نیز برنامه های پیشگیری از بیماریهای دامی انجام میگیردوبرنامه های شبکه دامپزشکی حول دومحور  پیشگیری وشناسایی بیماریهای دامی ودر نهایت درمان، وپیشگیری از بیماریهای مشترک انسان ودام وشناسایی واقدامات درمان وجلوگیری از انتشار وسرایت آن به دیگر دامها صورت می گیرد.

 

دکتر غفاری ریاست دامپزشکی گلپایگان-خبرگزاری بیان گلپایگان (2)

رییس شبکه دامپزشکی گلپایگان افزود : در شهرستان گلپایگان تمامی کشتارها از نظر سلامت وبهداشت، بانظارت بازرسان شبکه دامپزشکی ویک ناظر روحانی به دلیل رعایت مسائل شرعی مربوط به ذبح حیوانات صورت می گیرد  وخوشبختانه شهرستان از لحاظ کیفیت و تولید گوشت قرمزیکی از بهترین مراکز تولید پروتینی محسوب می شود.

وی عنوان کرد: در طول شش ماه اول سال جاری در شهرستان گلپایگان بالغ بر 2500مورد بازرسی صورت گرفته است که از مراکز مورد بازرسی 25 مورد برخورد  قضایی گردید وتعداد دو مورد نیز جهت پلمپ به دادگستری معرفی شدوتعدادی نیز به تعزیرات معرفی گردید که با متخلفین برخوردخواهد شد.

وی با بیان اینکه طی ۶ماهه نخست امسال  تعداد ۹۵۸۰ رأس دام ذبح شده  ۵۲۵۰کیلو گرم لاشه  گوشت غیر بهداشتی جمع آوری و معدوم شده است، افزود: طی این مدت  تعداد  ۶۱۸هزار و ۱۳۷ قطعه مرغ  ذبح شده ۳۷۴۳ کیلو گرم لاشه مرغ جمع آوری و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه  روزانه  ۴۰ تن انواع فرآورده گوشتی از گلپایگان به نقاط مختلف کشور صادر می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷۰ واحد تولید گوشت قرمز با ظرفیت  تولید یک میلیون و ۵۰۰هزار کیلو گرم در یک دوره سه ماهه ، ۱۳واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون قطعه ، ۱۱واحد مرغ مادر با ظرفیت ۱۳هزار قطعه  و ۵واحد مرغ مادر با ظرفیت ۱۱۰هزارقطعه ، ۳۰ مرکز استخر پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در شهرستان گلپایگان فعالیت می کنند.

وی درخاتمه افزود : همشهریان اطمینان خاطر داشته باشند که شبکه دامپزشکی به صورت جدی بر موارد دامی وذبح شده نظارت دارد ومواد پروتینی عرضه شده از بهترین کیفیت برخوردارمی باشد.ومردم شهرستان می تواند در صورت برخورد باهرگونه تخلف در ساعات اداری باشماره 1512تماس حاصل نمایند ومطمئن باشند که به شکایات آنها در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات