امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۱۳
کد خبر : 8564
چاپ خبر :
ویندوز 10

هر آنچه باید از ویندوز ۱۰ بدانید

 

ویندوز ۸ شروعی پر شتاب و قدرتمند برای مایکروسافت بود.با انتشار این ویندوز علاوه بر دستگاه های کامپیوتری گجت های لمسی نیز کاربرد مناسبی داشتند.

ویندوز ۸.۱ نیز تقریبا شبیه ۸ بود.با این تفاوت که منوی استارت بازگشت و بار دیگر کاربران توانستند از آن استفاده کنند.ظاهری جذاب و سرعت بالا باعث شد تا بسیاری از کاربران سیستم عامل خود را به این ویندوز مجهز کنند.

اما در چند روز گذشته اخباری مبنی بر انتشار جدیدترین ویندوز یعنی ویندوز ۹ اعلام شد.کارشناسان از ویژگی های این ویندوز سخن گفتند.تصاویری نیز از آن منتشر شد.اما در کمال ناباوری مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز جدید این شرکت ویندوز ۱۰ نام دارد.حالا انتشار این خبری پرسش های گوناگونی را برای کاربران ایجاد کرده که به برخی از آنها پاسخ خواهیم داد.

زمان عرضه ویندوز ۱۰

با توجه به اخبار پیش بینی می شود این ویندوز در اوایل سال ۲۰۱۵ منتشر شود.خبری از هزینه ویندوز ۱۰ نیز منتشر شده که مدیران اندونزی اعلام کرده اند که به روز رسانی از ویندوز ۸ و ۸.۱ به ویندوز ۱۰ رایگان خواهد بود.

چرا ویندوز ۹ به ویندوز ۱۰ تبدیل شد؟

شاید اگر نام ویندوز جدید ، ۹ بود مردم تغییرات عمده ویندوز را متوجه نمی شدند.مایکروسافت این ویندوز را به ویندوز ۱۰ تغییر داد تا کاربران را متوجه تغییرات زیاد آن شوند.

برنامه های ویندوز ۱۰ به چه صورت خواهند بود؟

هنوز خبری از برنامه های این ویندوز اعلام نشده ؛ اما گفته شده که برنامه های زیادی از ویندوز ۸.۱ روی ویندوز ۱۰ کار میکند.همچنین به محض انتشار کلیه برنامه ها با این ویندوز سازگاری خواهند داشت.

برنامه های محیط مترو چگونه خواهند بود؟

این اپلیکیشن ها به صورت اختیاری برای کاربران در دسترس خواهد بود.این برنامه ها در گجت های لمسی نیز به طور کامل قابل استفاده است.

جالب است بدانید حتی زمانی که کیبورد تبلت سرفیس را جدا میکنید لیست برنامه هایی که نیاز به کیبورد را دارند حذف می شود.

ویندوز ۱۰ چه سیستمی می خواهد؟

زمانی که ویندوز ۸.۱ عرضه شد برای اینکه بتوان از نهایت سرعت و کارکرد ویندوز بهره برد پیشنهاد می شد از پردازنده های ۶۴ بیتی استفاده شود.برای سیستم ویندوز ۱۰ تا به حال صحبتی به میان نیامده اما میتوان حدس زد که حداقل امکانات را میتوان با توجه به ویندوز ۸.۱ تعیین کرد.

آیا ویندوز ۱۰ برای من مناسب خواهد بود؟

بدون شک ویندوز ۱۰ نسخه کامل و بهتری از ویندوز ۸.۱ است.اگر هنوز از ویندوز قدیمی xp استفاده می کنید مهاجرت به این سیستم عامل برای شما بسیار سخت خواهد بود.اگر ویندوز ۷ دارید میتوان در کمتر از یک ماه با ویندوز کنار بیایید.کاربرانی هم که از ویندوز ۸ یا ۸.۱ استفاده میکنند یه هیچ عنوان نگران نباشند.چرا که تجربه بسیار خوبی برای آن ها خواهد بود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات