امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۱۱
کد خبر : 8466
چاپ خبر :
تحولات عراق طی ۱۲ ساعت گذشته

پیشروی‌ ارتش عراق در مناطق تحت کنترل داعش بدون حمایت ائتلاف آمریکایی/ پاکسازی کامل شهر الضلوعیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان به نقل از فارس، برخی منابع امنیتی عراق گزارش دادند که عناصر تکفیری داعش صبح روز جمعه پل «الزرکه» در شرق تکریت را منفجر کردند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی عراق صبح امروز موفق شدند کنترل منطقه «المعتصم» استان سامراء را در دست خود بگیرند و اختیار پل «الرصافی» را تحت کنترل خود قرار دهند.

پایگاه خبری «السومریه نیوز»، به نقل از یک منبع امنیتی وابسته به فرماندهی عملیات الانبار گزارش داد که ده‌ها نفر از عناصر تکفیری داعش در حمله هوایی امروز ارتش عراق به منطقه «هیت» واقع در غرب الرمادی کشته شدند.

به گفته این منبع امنیتی، نیروهای امنیتی موفق شدند بیشتر مناطق هیت را که روز گذشته به دست تروریست‌ها افتاده بود را آزاد کنند.

همچنین تکفیری‌های داعش روز جمعه با صدور بیانیه ای به اساتید و پزشکان عراقی ساکن استان صلاح الدین و نینوا که از مناطق تحت کنترل این گروه تکفیری فرار کردند، مهلت 10 روزه داد تا به مناطق خودشان بگردند در غیر اینصورت امول منقول و غیر منقول آنها را مصادره خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی «العراقیه» نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی عشایر و نیروهای دفاع مردمی موفق شدند کنترل مناطق «خزرج، الجسر الرئیس و جایگاه سوخت» در منطقه الضلوعیه را در اختیار بگیرند.

این شبکه خبری خبر داد که نیروهای امنیتی عراق روز جمعه به پیشروی گسترده‌ای در مناطق طوزخورماتو، بلد، الانبار، الضلوعیه و دیگر مناطق رسیدند و خسارت های سنگینی به دشمن وارد کرده اند.

همچنین پایگاه خبری السومریه نیوز از بازپس گیری کامل شهر الضلوعیه در استان صلاح الدین عراق خبر داد، شهر الضلوعیه در 80 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد.

در همین حال، شبکه تلویزیونی «الجزیره مباشر» نیز خبر داد که 37 نفر از نیروهای داوطلب مردمی امروز در درگیری با تکفیری‌های داعش در طوزخرماتور در استان صلاح الدین عراق کشته شدند.

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات ارتش این کشور در استان دیاله 50 نفر از تروریست های داعش کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: تیپ پنجم زرهی ارتش عراق موفق شد با همراهی نیروهای مردمی و با حمایت نیروی هوایی، 30 روستای مختلف در دیاله را آزاد کند.

در همین ارتباط، ‌شبکه تلویزیونی «المنار» گزارش داد که نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای داوطلب مردمی توانستند 36 روستا را در محور طوزخورماتو – جسر الزرقاء و طوزخورماتو- العظیم در استان صلاح الدین آزاد کنند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات