امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۷/۰۳
کد خبر : 8110
چاپ خبر :
حسین فراست فرماندار گلپایگان

سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان گلپایگان برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، حسین فراست ،فرماندار شهرستان گلپایگان در اولین جلسه کارگروه سرشماری عمومی کشاورزی که با حضور علی محرابی مسئول آمارگیری کشاورزی ومعاون فنی واجرایی این طرح در شهرستان گلپایگان وجمعی از دهیاران درسالن فرمانداری تشکیل گردید.در خصوص جایگاه واهمیت سرشماری در برنامه ها  اظهار نمود: الفبای توسعه آمار است، و بر این اساس  کار وطرحی موفق است که بر اساس سرشماری وداده های دقیق آماری صورت گرفته باشد.

وی بیان داشت:اولین گام برای اجرای برنامه های کشور سرشماری وآمار می باشدو دولت در هرزمینه می تواند براساس داده ها وآمار دقیق برنامه هاو راهکارهای دقیق وبه موقعی را انجام دهد.

حسین فراست گفت: سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان گلپایگان همزمان با سراسر کشور از تاریخ 5 مهرماه لغایت 18 آبانماه صورت خواهد گرفت ودر این زمینه به دهیاران توصیه نمود تا در روستاها اطلاع رسانی نمایند وکشاورزان را  از اهمیت اجرای طرح مطلع نمایند .

فرماندار گلپایگان از اصحاب رسانه نیز درخواست نمود در سطح شهر عموم مردم را آگاه نمایندو مسئولین را در اجرای طرح سرشماری یاری رسانند.

هادی محرابینیز در این جلسه بیان کرد  : سرشماری کشاورزی از سال 52 در کشور آغاز شده وتاکنون 4 مرحله سرشماری کشاورزی صورت گرفته است ودر سال 92 بدلیل تقارن با انتخابات ریاست جمهوری طرح به تعویق افتادودر مهرماه سال جاری تحقق خواهد یافت.

وی  با بیان اینکه در هرسیستم اداری یک چارت سازمانی وجود دارد، تصریح کرد: در هر شهرستان مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی فرماندار است ، قائم‌مقام  ستاد سرشماری مدیرجهادکشاورزی  است و معاون فنی و آموزش نیز از استانداری در فرمانداری مستقر است.

 وی گفت :این سرشماری را در ارتباط باخانوارها وبهره برداران کشاورزی ودامپروری وشرکتهای رسمی وموسسه های عمومی که دارای فعالیت کشاورزی هستنددانست و افزود:  هیچ اطلاعاتی از مرکز آماربه مراکز دیگر ارسال نخواهد شد ومرکز آمار نسبت به اطلاعات متعهد می باشد واطلاعات بصورت محرمانه در این مرکز باقی خواهد ماند.

محرابی عنوان کرد: این طرح،طرحی ملی است ومی توان آن را طرحی با استاندارهای بین اللملی شمرد.وی وجود برخی از مشکلات موجود در زمینه کشاورزی را به دلیل عدم سرشماری وآمار دقیق دانست و اظهار امیدواری کرد این اصلاحات  در دولت تدبیر وامید صورت بگیرد.

مسئول طرح آمارگیری کشاورزی گلپایگان ، سرشماری وآمار را اساس پیشرفت وپایه ترقی وپیشرفت جامعه دانست و افزود اطلاعات  صحیح و دقیق  است که می تواند مسئولین را در پیشبرد اهداف یاری رسان باشد.

 محرابی تصریح کرد:برای نخستین بار درکشور مراحل انجام سرشماری عمومی کشاورزی به صورت الکترونیکی( تبلت)  اجرا می شود، و آمارگیران سرشماری داده ها را به صورت اکترونیک ثبت می کنند

وی خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی از روز پنجم مهرماه لغایت 18 آبانماه در سراسر کشور آغاز می شود ، ودر اجرای این طرح 14 نفراز بهترین ماموران سرشماری سال 91 در شهرستان گلپایگان ، که در یک هفته کلاس فشرده تحت آموزش قرار گرفته وآماده انجام ماموریت خود می باشند، همکاری مینمایند.

وی در خاتمه یاد آور شد: در شهرهایی که تعداد بهره‌برداران کم بود سرشماری انجام نمی‌شود ، در استان اصفهان ۱۰ شهر و ۱۹ آبادی منتخب است و بقیه شهرها و آبادی‌ها تک به تک سرشماری می شوند.

کارگروه کشاورزی-فرمانداری-خبرگزاری بیان گلپایگان (3)

کارگروه کشاورزی-فرمانداری-خبرگزاری بیان گلپایگان (4)

کارگروه کشاورزی-فرمانداری-خبرگزاری بیان گلپایگان (5)

کارگروه کشاورزی-فرمانداری-خبرگزاری بیان گلپایگان (1)

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات