امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۶/۲۴
کد خبر : 7528
چاپ خبر :
پس از دو سال اشغال

ارتش و نیروهای مردمی سوریه “ریف حماه” را آزاد کردند/ ادامه عقب نشینی تکفیری‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان،تلویزیون سوریه، روز یکشنبه در خبری فوری اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه با همراهی نیروهای وابسته به جبهه مقاومت و نیروهای مردمی، کنترل همه مناطق تحت اشغال معارضان مسلح را در منطقه “ریف حماه” در مرکز کشور را به کنترل خود درآورد.

به گزارش جهان، این مناطق استراتژیک از دو سال پیش در تصرف تروریست‌های تکفیری مورد حمایت سران مرتجع عرب و سرمداران استکبار جهانی بود.

گفتنی است پس از آزادسازی شهرک «حلفایا» توسط نیروهای ارتش سوریه در روزهای گذشته، به فرماندهی سرهنگ «سهیل الحسن» معروف به «ببر» نیروهای ارتش سوریه به سمت شهرک استراتژیک «اللطامنه»، در ریف شمالی حماه حرکت کرده و به سرعت توانستد این منطقه را نیز از دست تروریست‌ها آزاد کنند.

آزادسازی شهرک «اللطامنه» مهمترین دروازه ورود نیروهای ارش سوریه به حماه و تصرفکامل ریف غربی و شمالی حماه بوده است.

به گزارش جهان، شهرک حلفایا به عنوان مهمترین مرکز گروه تروریستی «جبهه النصره» در ریف حماه به شمار می‌آمد و این گروه از این شهرک برای انجام عملیات‌های خود در استان ریف حماه استفاده می‌کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری تسنیم به نقل پایگاه خبری «العهد» از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده نزدیک مقر گروه موسوم به «جبهه انقلابیون سوریه» در شهرک «الشیخ مصطفی» در ریف ادلی خبر داد.

این انفجار که توسط گروه تروریستی «جبهه النصره» به‌وقوع پیوسته است یک کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

 

منبع: جهان نیوز

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات