امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۶/۲۲
کد خبر : 7473
چاپ خبر :
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران باید با همکاری ادارات و سازمانها در گلپایگان برطرف گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، غلامرضاحیدری رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان گلپایگان در دومین جلسه کارگروه ایثارگران شهرستان اظهار نمود:در جلسه گذشته کارگروه ، مصوباتی  در خصوص ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در ادارات وارگانها انجام شد ونصب تمثال ویا وصیت نامه شهدابه صورتی که در معرض دید مراجعین قرار بگیرد صورت گرفت واین طرح در بسیاری ادارات اجرایی گردید که نتایج وبازخوردهای بسیارخوبی را نیز به همراه داشتند.

وی بیان داشت: یکی از عمده مشکلات خانواده های  شهدا وایثارگران در زمینه اشتغال فرزندان آنان می باشد .وبا توجه به تراکم مراجعین در این زمینه نیاز به همیاری ادارات وسازمانها می باشدتادر خصوص جذب نیرو از بانک اطلاعاتی نیروهای آماده به اشتغال وجویای کار که دربنیاد شهید موجود می باشد استفاده شود.

حیدری افزود: از دیگر مشکلات خانوادهای شهدا وایثارگر در بحث مراجعه به دادگستری می باشد وامید است با همکاری دادگستری دفتر حمایت از ایثارگران در دادگستری ایجاد گرددوبتواند به مشکلات آنان رسیدگی نماید.

وی بسیاری از مشکلات را  بخاطر عدم آگاهی دانست وبیان داشت: بسیاری از مراجعین به اداره از شاغلین به امور کارگری می باشند که یا فاقد پوشش بیمه می باشند ویا در مقاطعی بیمه آنها قطع گردیده وبا مشکل مواجه هستندودر این راستا اداره بیمه می تواند با امورایثارگران همکاری داشته و مشکلات آنان را مرتفع نماید.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان در رابطه با تبلیغ فرهنگ ایثار وشهادت از شهرداری گلپایگان درخواست نمود تادر طول سال مکانی جهت تبلیغ ونصب بنردر اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قراردهد

وی در خصوص نامناسب بودن وضعیت قبور شهدا در برخی موارد وعدم نور پردازی مناسب در این مکانها از شهرداری گلپایگان دعوت به همکاری نمود  ،تا در این زمینه  برنامه ریزی مناسب نمایند وقبور شهدا ساماندهی گردد وبرای  خانواده ها در محل گلزار شهدا نیمکتهایی تعبیه گردد تا خانواده های شهدا به دلیل ضعف  جسمانی که دارند بتوانند  با آرامش بیشتر سر قبور عزیزانشان حاضر گردند.

وی بیان داشت : در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،شهرداریها ودهیاریها باید تمثال شهدا را آماده نمایند ودر مکانهای مناسب نصب نمایند .

غلامرضا حیدری عنوان کرد: در رابطه بادومین کنگره سرداران و372شهید شهرستان ،اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقدام به برپایی  2 نمایشگاه در روزمراسم بزرگداشت خواهد نمود، که برپایی  نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و نمایشگاه پوسترحجاب وعفاف با توجه به وصایای شهدا وارزشهای اسلامی از برنامه های خاص روز کنگره می باشد.

IMG_2164

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات