امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۶/۲۰
کد خبر : 7429
چاپ خبر :
سید محمد حسین میرمحمدی نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی

گره زدن مسائل هسته ای به مسائل اقتصادی از نقاط ضعف دولت/مهمترین معضل فرهنگی کشور دوری از عملگراییست/بزودی دغدغه مشکل بازیافت ئ دفع زباله مرتفع خواهد شد

گفتگو با نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان؛ به منظور اطلاع مردم شهرستانهای گلپایگان و خوانسار از عملکرد نماینده خود در مجلس شورای اسلامی ، نشریه بیان گلپایگان مصاحبه ای را با جناب آقای سید محمد حسین میر محمدی نماینده مردم شریف شهرستانهای گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ترتیب داد . ایشان ضمن تشکر از اصحاب رسانه بخصوص نشریه مردمی بیان گلپایگان ،جهت تلاش در امر اطلاع رسانی به مردم ، بمنظور پیگیری ها و ابلاغ رسالت خود در حوزه انتخابیه و مجلس شورای اسلامی ، به سوالات مطرح شده از سوی این نشریه به شرح ذیل پاسخ دادند:
بیان: ضمن تشکر از شما لطفاً ابتدا به منظور آشنایی خوانندگان عزیز، از معرفی و بیان سوابق خودتان شروع کنید؟
قبل از ورود به حوزه نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، در یک مقطع زمانی در بنیاد مستضعفان مشغول به کار بودم و در یک دوره حدوداً سه ساله در اداره نظارت بر طرح ها و لوایح بنیاد بعنوان رئیس فعالیت داشتم و به سبب جلساتی که در رابطه با طرح ها و لوایح بنیاد مطرح می شد و طرح ها مورد کارشناسی قرار می گرفت و من هم از باب بضاعت علمی که در رابطه با مبحث حقوق داشتم بنا به توصیه برخی از دوستان وارد حوزه نمایندگی مجلس شدم. از دو دوره قبل مجلس بعنوان کاندیدای نمایندگی در شهرستان های گلپایگان و خوانسار حضور پیدا کردم و موفق شدم در دوره نهم اعتماد مردم شهرستان را کسب کنم.
دلیل دیگر ورودم به مجلس نیز خلاء موجود در بُعد کارشناسی مجلس بود.نماینده
بیان: چطور شد که نماینده مجلس شدید؟
در حد فاصل سالهای 59 و 60 کارمند بخش خصوصی بودم و از سال 60 تا 74 در حوزه دادستانی تهران بعنوان دادورز مشغول به کار بودم و همچنین در سال 74 به بنده پیشنهاد قضاوت گردید که به دلایلی آن را رد نمودم و در بنیاد مستضعفان بعنوان رئیس طرح ها و لوایح بنیاد مشغول به فعالیت شدم که این مسؤولیت سبب ترغیب و ورود بنده به مجلس شورای اسلامی گردید.
بیان: ورود به سیاست چه طعمی دارد؟
سیاست ما همانطور که در دیانت ما به لحاظ پیوستگی اهمیّت خاصی دارد، حرکت در حوزه سیاست مانند حرکت در لبه شمشیر است که چه بسا ممکن است شخص را به سبب نا آگاهی و خطا و عدم تحلیل از موقعیت ها، از جایگاه و موقعیت خود دچار تنزل کند و یا برعکس ممکن است شخص را در زمینه ای خاص پیش قراول و پیشگام و موفق گرداند.
کسانی که در این حوزه وارد می شوند باید روزانه خود را مورد رصد قرار دهند.ما در حوزه سیاست دارای یک شاخصه می باشیم که ولایت فقیه است.اگر در حوزه سیاست سیاسیون ما عملاً با توجه به این شاخصه حرکت کنند موفق خواهند بود و به عنوان یکی از کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، در این حوزه روند خوبی را طی خواهند کرد.

بازدید نماینده از ثبت احوال (5)

بیان: بهترین کاری که در طول این چهار سال برای حوزه انتخابیه تان انجام دادید چه بود؟
مهمترین کاری که استارت اولیه آن آغاز شده؛ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان گلپایگان می باشد که به عنوان یک زیرساخت ان شاء ا… به یاری خداوند بتوانیم تا مرحله آخر تصویب آن پیش برویم که این کار جهت پیشرفت در زمینه اشتغالزایی و در حوزه هم خوانی با ظرفیت های منطقه و هم در زمینه اقتصادی در چهل یا پنجاه سال آینده مفید می باشد.
بیان:چند روز در هفته در شهرستان هستید؟
بطور هفتگی یا یک هفته در میان در اواخر هفته در شهرستان حضور دارم اما جهت شرکت درجلسات خیلی مهم یا بخاطر حضور مقامات استانی و یا کشوری در شهرستان بصورت استثنایی حضور پیدا می کنم. در زمان تعطیلات مجلس که معمولاً بعد از سه هفته متوالی که کار کارشناسی صحن و کمیسیون ها را دنبال می کنم در هفته مربوط به حوزه انتخابیه در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار حضور پیدا می کنم و نگاه ما، نگاه عادلانه جهت حضور در چهار شهر می باشد.

بازدید نماینده از ادارات-خبرگزاری بیان گلپایگان (12)

بیان:بیشترین مراجعه کنندگان به شما از کدام قشر می باشد؟
مراجعه کنندگان از اقشار مختلف مردم ، اصناف مختلف و از گروه های سنی متفاوت می باشند که معمولاً حقوق بگیران ثابت اعم از شاغلین و بازنشستگان بیشترین مراجعات را دارند و مراجعات مردمی در خصوص بحث های شخصی و درمان و تهیه جهیزیه و مشکلات استخدامی و بعضاً شکایت از ادارات،مراجعاتی است که بیشتر حول مسائل اقتصادی خانوارها می باشد.
بیان: تقریبا 3سال از فعالیت شما در مجلس می گذرد. شما از نماینده شدن پیشمان نیستید؟
با توجه به بضاعت خودم راضی نمی باشم اما در حوزه هایی که توانستم تاثیر گذار باشم و تصمیماتم مفید واقع گردد راضی می باشم اما در حوزه نمایندگی و مطالبات مردم و حل نشدن بسیار از مشکلات احساس نارضایتی می کنم و در برخی موارد از ورود خودم در این حوزه پشیمان هستم.در حوزه کارشناسی مجلس و فعالیت در حوزه تخصصی خودم از عملکرد خود راضی می باشم.بازدید نماینده از فنی و حرفه ای (4)
بیان: آیا از حضور در کمیسیون اقتصادی راضی هستید؟
بله بنده از حضور در کمیسیون اقتصادی کاملاً راضی می باشم و این بدلیل تخصصی است که درخواست خدمت در این کمیسیون را دارم و به دنبال رفع خلاء های آئین نامه ایی مجلس می باشم و می بایست حقوقدانان در کمیسیون ها فعالیت جدی داشته باشند.
بیان: برای مجلس دهم برنامه دارید؟
تصمیمی در این خصوص در حال حاضر ندارم و همچنین تا زمان انتخابات یک سال و نیم زمان باقی مانده اما آنچه وظیفه می باشد را انجام خواهم داد و در زمان مقتضی تصمیم لازم را خواهم گرفت.اگر احساس بر این باشد که کار تداوم پیدا کند یا نه در زمان خاص خود به آن پرداخته خواهد شد.
بیان: با توجه به نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی،مهمترین معضل فرهنگی کشور چیست؟
مهمترین معضل فرهنگی کشور دوری از فضای عملگرایی می باشد. برای کارگزاران و آنان که در حوزه فرهنگ ورود جدی دارند اما در حوزه عملی نقایص متعددی دارند و به گفته دیگر حرف با عمل هم خوانی ندارد. حوزه فرهنگ حوزه اغنا و حوزه دستور و بخشنامه و تکلیف نمی باشد و موضوع فرهنگ موضوع درونی هست که همه مولفه ها اعم از اکتسابی و انتصابی هنگامی که کنار هم قرار بگیرند فرهنگ یک شهر یا کشور را تشکیل می دهند.
امروزه با شرایط جدید روبرو می باشیم و وظیفه حوزه ها و مراجع و علما و کارشناسان دینی می باشد که در حوزه فر هنگ ورود جدی تری داشته باشند و با توجه به علاقه مندی جامعه به مسائل دینی و در چهارچوب های تعریف شده با راه کار های عملی و تبیین شده و با توجه به روحیات جوانان امروز کارهای فرهنگی را دنبال کنند.
بهتر است کارهای فرهنگی را در وهله نخست از خودمان شروع کنیم و کسانی که می توانند در بخش فرهنگ موثر باشند در سطح شهر شناسایی گردند و به مردم معرفی شوند. .هنر ما در حوزه فرهنگ جذب افرادی می باشد که شاید از نظر پوشش کمی متفاوت باشند و قرار دادن آنها در زیر پرچم یک رنگی و وحدت گرایی مهمترین وظیفه ی ما بوده و اگر امروزه هوشیار نباشیم و جوانان را جذب نکنیم دیگران خواهند آمد و با امکانات و ظاهر سازی و فریب ،جوانان را جذب خواهند کرد.
امروز جوانان ما توقع دارند که اساتید و بزرگان و پیشکسوتان ، عملشان با سخنشان همخوانی داشته باشد و آنان را در یک تناقض رفتاری و گفتاری قرار ندهیم.

بیان:به نظر شما مهمترین نقطه قوت و مهمترین نقطه ضعف دولت فعلی کدامند؟
نقطه قوت دولت ایجاد آرامش در حوزه اقتصادی و در میان فعالان اقتصادی می باشد.با توجه به مشکلاتی که هم در دولت دهم و هم در دولت یازدهم موجود است ورود دولت در بخش اقتصادی و تعاملات اقتصادی از یک آرامش اقتصادی و روانی برخوردار گردیده است که دلایل گوناگونی داشته که با توجه به ورود دولت جدید ایجاد شده و توجه به بخش سلامت و کنترل نظام اقتصادی و تورم و همچنین توجه به بخش کشاورزی از رویکرد های خوب دولت یازدهم می باشد.
عدم تامین اولویت ها در حوزه های فرهنگی در دولت جدید و ورود دولت به برخی از مسائل که اولویت های روز نیست و واکنش صریح نشان دادن به برخی انتقادات از نقاط ضعف دولت می باشد.
برخی از فعالان اقتصادی،مسائل اقتصادی را با مذاکرات هسته ای گره زده اند که از دیگر نقاط ضعف دولت می باشد که البته دولت این مسئله را نفی میکند ولی برخی از فعالان این تفکر را دارند.
استفاده افراطی از نیروهای بازنشسته که مدت بسیار زیادی حتی از حوزه های اجرا فاصله داشته اند نیز از دیگر نقاط ضعف دولت یازدهم می باشد.
بیان:عملکرد دولت را چگونه ارزیابی می کنید؟
در مجموع عملکرد دولت را مثبت و خوب ارزیابی می کنم و اگر نقاط ضعف برطرف شود و نفاط قوت تقویت گردد روند دولت مثبت و رو به رشد خواهد بود.
بیان: بهترین و بدترین روزی که در سه سال گذشته تجربه کردید چه روزهایی بوده است؟
بدترین روز از دست دادن والده ام بوده و بهترین روز روزی است که بتوانم مشکل کسی را برطرف کنم.
بیان:برای تحقق شعار امسال باید بسترهایی در جامعه فراهم شود. برای این منظور چه اقداماتی لازم است؟
در بخش اقتصادی طرح رهبر معظم انقلاب مبنی بر طرح موضوع اقتصاد مقاومتی که تبدیل به یک سیاست شد بهترین راه کار می باشد.
با توجه به ظرفیت درونی جامعه و با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی که قابل تحقق می باشد، می توانیم در حوزه بین الملل ، اقتصادی مقاوم داشته باشیم و برای کشورهایی که در حوزه مقاومتی و در بحث مبارزه با استکبار قرار دارند ،یک الگوی موفق اقتصاد مقاومتی را ارائه کنیم.
فعالیت کارگزاران بیش از ظرفیت و به صورت میدانی و در حوزه ستاد ها و اجرائیات کاملاً باید ملموس باشد و جلساتی که فاقد خروجی مناسب می باشند نیز باید بشدت از آنها پرهیز شود . کارها باید موثر و در کوتاه مدت به بهره برداری برسد که از خصوصیات مدیریت جهادی اینگونه اقدامات می باشد.

بازدید نماینده از ادارات-خبرگزاری بیان گلپایگان (13)

بیان: از اقدامات و فعالیت های خود در مدت نماینگی خود بگویید؟
اقدامات و فعالیت های بنده در دو بخش می باشد:
1-در بخش مجلس از همان ابتدا با توجه به هدف بنده، که حضور موثر و بنا به احساس وظیفه در عرصه قانون گذاری بود با اعلام آمادگی، در دو کمیسیون مجلس مسؤول شدم و در کمیسون اصل نود نیز مسؤولیت مستقیم یک کارگروه، که جزء فعالیت های اصلی کمیسیون اصل نود می باشد را پذیرفتم.
اعلام عضویت در کارگروه های مشترک در بخش نظارت های مختلف مجلس (هم نظارت کمیسیونی هم نظارت مجلس)حضور فعال و اعلام آمادگی در کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان، حضور موثر در چند فراکسیون، در حوزه قانون گذاری بگونه ای مطرح است که در بخش های گوناگون مجلس فعال می باشم.
2-در بخش حوزه انتخابی و شهرستانی می توان از بعد نظارتی به پروژه های شهرستان و پیگیری روند پیشرفت آنها اشاره نمود که لازم به ذکر است که هم زمان با ورود به مجلس در دوره نهم کشور دچار تحریم های شدید اقتصادی شد و این تحریم ها سبب ایجاد مشکلات اعتبار ی گردید.
همانگونه که شاهد می باشید در دو الی سه سال آخر، روند پیشرفت پروژه ها به دلیل عدم اعتبار با کندی مواجه شده است و در شهرستان نیز پروژه هایی که در حال اجرا می باشند با کندی روبرو می شوند.توجه به مسائل اصلی مانند ایجاد خط ریلی که طرح مطالعاتی آن در شرف نهایی شدن می باشد و توجه به مسائل بیمارستان و درمان و کمک به شهرداری ها و گرفتن اعتبار ویژه برای شهرک الوند.همچنین تامین اعتبار جهت تکمیل تصفیه خانه و بحث فاضلاب، توجه به مشکلات صنعت و طرح توسعه سایپا و دیار خودرو و توجه به مشکلات تولید از برنامه های در دست اقدام می باشد که از جمله دغدغه های ما برای حفظ اشتغال می باشد.
گرفتن اعتبار برای بانک ها به جهت برطرف کردن خواسته های مردم، پیگیری بحث دیجیتال،تخصیص اعتبار برای خشکسالی از دیگر فعالیت های بنده در حوزه شهرستان می باشد.

بازدید نماینده از ادارات-خبرگزاری بیان گلپایگان (10)

بیان:به نظر شما آیا شهروندان گلپایگانی و خوانساری از عملکرد شما رضایت داشته اند؟
از عملکرد رفتاری رضایت داشتند زیرا تلاش کردیم ، جهت حضور در حوزه انتخابیه و تسهیل ارتباط مردم با نماینده کمترین موانع ایجاد گردد و در حوزه عملکردی با توجه به محدودیت های شدید سال های اخیر که متوجه همه نماینده های کشور بوده است ،عملکرد خود را قابل قبول ارزیابی می کنیم.
بیان: نظرتان در رابطه با طرح مسکن مهر و در خصوص عدم امکانات اجتماعی،رفاهی و آموزشی در این شهرکها چیست؟
مسکن مهر از ابتکارات دولت نهم بود و معتقدم اگر این ابتکار انجام نمی شد با مشکلات زیادی در رابطه با مسکن مردم روبرو بودیم اما متاسفانه این طرح در شهرستان ها در حوزه مدیریت و اجرا خوب انجام نشد و اگر مدیریت بهتری صورت می گرفت قطعاً رضایت مندی بیشتری حاصل می گردید.

بازدید نماینده از اداره گاز (2)

بیان: شهرستان گلپایگان مدتهاست که با مشکل بازیافت و دفع زباله مواجه است در این رابطه چه باید کرد؟
حوزه حفاظت از محیط زیست از دغدغه های همه مسئولین می باشد و اقدامات خوبی از طرف شهرداری انجام شده و با توجه به اقدامات موجود، بزودی دغدغه مشکل بازیافت و دفع زباله مرتفع خواهد گردید.
بیان: با توجه به مشکلات عدیده در بیمارستان امام حسین (ع) اعم از کمبود نیروی کار متخصص و مجرب و کمبود تجهیزات و همچنین با در نظر گفتن این مطلب که شهرهای همجوار گلپایگان بیمارستانهای مجهز تر از گلپایگان دارند برای تحقق این خواسته مردم گلپایگان چه تصمیمات و اقداماتی صورت گرفته؟
بیمارستان امام حسین باید در دوبخش مورد توجه قرار گیرد:
یکی در بخش اورژانس و دیگری در بخش خود ساختمان اصلی که می بایست نوسازی و تجهیز گردد و بحث جذب متخصص در شهرستان که یکی از دغدغه های بهداشت و درمان شهرستان می باشد و با در نظر گرفتن بیمارستان آیت ا… گلپایگانی شهر گوگد ما باید از ظرفیت این بیمارستان نیز استفاده نمائیم.
بیان:اولین مطلبی که با گفتن این کلمات به فکرتان می رسد؟

شمال :منطقه ای سرسبز با بارندگی خوب
همسر:شریک زندگی
مادر:غمخوار فرزند
سیاست:حوزه حضور و حوزه بسیار حساس
اخلاق :خصوصیت انسان های با تقوا
نماینده :وکیل مردم که جایگاه حقوق مردم را حفظ کند
رئیس جمهور:منتخب مردم بعنوان عالی ترین مقام اجرایی پس از رهبری
فقر:حوزه آزار دهنده
ثروت :وسیله ای برای ابراز انسانیت
استفساریه :رفع ابهام
حقوق مادام العمر:حقوقی که برای همه آدمها باید باشد
زن :یکی از مخلوقات خداوند
مرد:یکی از مخلوقات خداوند

گروه خبری بیان

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات