امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۶/۱۳
کد خبر : 7112
چاپ خبر :
ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان خبر داد

رشد 300 درصدی جمع آوری زکات در گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ؛ سید رسول محمدیان رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گلپایگان، از رشد 300 درصدی پرداخت زکات در شهرستان گلپایگان خبر داد و در ادامه به ارائه گزارشی از برنامه های اجرایی این نهاد طی سال جاری پرداخت.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تا کنون در راستای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه های مختلفی در شهرستان گلپایگان اجرایی شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد یک نهاد انقلابی بوده و در روزهای نخست انقلاب تاسیس شده است، از همین رو طی چهار دهه گذشته از عمر خود برنامه های مختلفی را در راستای محرومیت زدایی اجرایی کرده است.

ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در حال حاضر این نهاد در دهه چهارم فعالیت خود قرار دارد، خاطر نشان کرد: سیاست کمیته امداد در این دهه از فعالیت، توانمندسازی مددجویان و خودکفایی جامعه هدف است.

وی در ادامه گفت : توسعه مشارکت های مردمی نیز از دیگر سیاست های راهبردی کمیته امداد در این دهه از فعالیت خود است.

محمدیان با بیان اینکه برخی از طرح های کمیته امداد به صورت مناسبتی و برخی نیز به صورت مداوم و مستمر اجرا می شود، تصریح کرد: بر اساس آمار گرفته شده از جمله طرح های پردرآمد این نهاد صدقات و زکات است.

وی با شاره به این مطلب که طرح زکات در قالب جمع آوری زکات مستحبی و زکات واجب اجرایی می شود، افزود: این اقدام در راستای عمل به سنت های حسنه در زمینه محرومیت زدایی و ساخت پروژه های عام المنفعه اجرایی می شود.

سید رسول محمدیان در ادامه افزود: با تلاش دبیرخانه شورای زکات در شهرستان طی سال گذشته تا پایان مرداد امسال 2/980/000/000 ریال زکات در شهرستان گلپایگان جمع آوری شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان در خاتمه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه گفت: در این زمینه جلسات مستمر شورای زکات با حضور اعضا، جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان برگزار و همچنین اقدامات تبلیغی از جمله ارسال پیامک و … صورت گرفته است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات