امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۶/۱۱
کد خبر : 7019
چاپ خبر :
احمد افتخاری رییس شورای شهر

در دهه فجر امسال کشتارگاه صنعتی گلپایگان ان شا الله با جذب اعتبارات لازم راه اندازی خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، احمد افتخاری رئیس شورای شهر گلپایگان در نشست خبری  با اصحاب رسانه شهرستان گلپایگان ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان وگرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجائی وباهنر وتبریک به مناسبت هفته کرامت،گزارش عملکرد یکساله شورا را بیان نمود.

وی در خصوص نقش رسانه در جامعه ، رسانه را پل ارتباطی بین مردم و مسئولین دانست که در صورت رعایت نکات حرفه ای در انتقادات خود و به دور از تخریب شخصیت افراد  می توانند نقش بسیار مهمی را در پیشبرد جامعه ایفا کند.

افتخاری اظهار کرد: پس از انتخاب اعضای شورا وپس از انجام مراسم تحلیف اولین وظیفه شورا انتخاب شهرداربودکه بلافاصله انجام شدواز بین 11 کاندید جناب آقای بخشی سکاندار شهرداری گلپایگان گردید وکار خودرا در شهرداری ادامه داد.

وی ادامه داد: شورای شهراز آغاز فعالیت خود دو روز در هفته جلسات خود را برگزار میکرد که در روز های یکشنبه جلسات مردمی ودیداربا مردم بود ودر روزهای سه شنبه جلسات اختصاصی وجلسات مصوبات ودعوت از مسئولینی که لازم بود در جلسه حضور داشته باشند برگزار گردید.

افتخاری تعداد نامه های درخواستی به شورا را در طول سال گذشته 1866نامه ذکر کرد و گفت : این تعداد نامه حجم بسیار بالایی از در خواست ها ومطالبات مردم را نشان می دهدکه روزانه زمان زیادی صرف بررسی ورفع ورجوع آنها می گردید.

وی افزود : در طول یکسال گذشته  تعداد 53 جلسه  خاص برگزار گردید که به طور متوسط در هر جلسه سه مصوبه به تصویب شورا رسید ،که حدوداً 150  مصوبه در زمینه تسهیل کارهای شهرداری ولوایح آن تصویب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با اشاره به اقدامات و مصوبات شورا در بخش عمرانی گفت: بیشتر درخواست‌های مردم درباره ترمیم آسفالت، ترانشه‌ها، پل های عابر پیاده و مواردی از این دست بوده که برای این موارد مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال در بودجه امسال شهرداری پیش بینی شده و در حال اجرا است.

IMG_2701

وی بیان داشت: بطور کلی نقش اساسی شورا نقش نظارتی برکل ادارات وسازمانها وارگانها ی داخل شهر می باشد ، ودر کنار بحث نظارت ، شورا بحث پیگیری لازم را نیز دارد.

افتخاری ابراز کرد: ازجمله اقدامات انجام گرفته در طول مدت فعالیت شورای شهر که از نظر شورا رضایت بخش نیست مقوله فرهنگ و ورزش می باشد ، که نبود بودجه بزرگترین و عمده ترین مشکل شورا در این زمینه است .

وی ادامه داد: در این رابطه نیز در شورا تشکیل کمسیون فرهنگی وورزشی صورت گرفت که متاسفانه بسیار دیر شروع بکار کرد و اولین جلسه آن  در روز گذشته برگزار شد و حدود چهل نفر از فرهیختگان ومتولیان فرهنگ شهر دعوت شدند. و این جلسه باکنگره 372شهید شهرستان مقارن گردید که برای کمسیون فرهنگی و ورزشی  که با نام شهدای عزیز شروع بکار خواهدکرد بسیار خجسته می باشد .

وی از دیگر اقدامات فرهنگی شورا، کمک به بخش تذکر لسانی ستاد امر به معروف شهرستان ،کمک به برگزاری مراسم اعتکاف،وکمک به رزمی کاران  به دلیل ایجاد مشکل آنها درخصوص سالن ورزشی ، کمک به دفتر امام جمعه شهرستان وکمک به نیروی انتظامی به جهت حمایت از زندانیان که البته بیشتر این موارد از ماده 16و17 شهرداری پرداخت میگردد را ذکر کرد.

افتخاری تصریح کرد : با توجه به کثرت هیتهای ورزشی در شهرستان که امکان حمایت همه آنها امکان پذیر نبود با تعامل شهردارو هماهنگیهای لازم ،چهار هیئت که در سطح شهرستان مطرح بوده  وتوان درخشش داشتندتوسط شهرداری وشورا مورد حمایت قرار گرفتند.

وی  در ادامه ،اعتبار لازم جهت تکمیل موزه شهدارا 600میلیون تومان برآورد نمود و گفت : امیدواریم این پروژه  در سال جاری به اتمام برسد.

افتخاری در خصوص برطرف ساختن مشکلات  کشتارگاه  دام وطیورگفت: پیگیریهای لازم در این زمینه انجام شد وکمبودهای آن مد نظر قرار گرفته شد که از عمده مشکلات این پروژه عدم جذب اعتباربرای خرید دستگاهای لازم ، جهت را ه اندازی کشتارگاه می باشدکه این مشکلات به سمع و نظر نماینده شهرستان رسیدو امید است با جذب تسهیلات در دهه فجر امسال کشتارگاه صنعتی شهرستان راه اندازی گردد.

رئیس شورای شهر گلپایگان بیان کرد : در فرایند مجوز پزشکی قانونی در شهرستان سه مرحله تارسیدن به نتیجه طی شد، ابتداعدم وجود پزشکی قانونی بود که تاقبل از تاریخ 4 تیرماه سال 90 شهرستان فاقد پزشکی قانونی بودوپس ازآن تاریخ با پیگیریهای ریاست دادگستری شهرستان استقرار پزشک قانونی به صورت دائمی در شهرستان انجام گرفت ودر دومین اقدام،که در زمستان سال گذشته صورت گرفت دکتر محمدی در شورا حاضر شدند ومشکلاتی مانند عدم اتاق تشریح ومکان دفتررا عنوان نمودندوطبق پیشنهاد شهرداری قسمتی از غسالخانه آرامستان قاضی زاهد به جهت اتاق تشریح لحاظ گردیدومکان دفترپزشکی قانونی  مکان فعلی شورای حل اختلاف واقع خواهد گردید وشورای حل اختلاف به مکان دیگر منتقل خواهد شد.

وی کل اعتبارشهرداری را 15 میلیارد تومان دانست وافزود: ازاین مقدار اعتبار9 میلیارد تومان آن مختص بروژه ها ی عمرانی می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با اشاره به اقدامات و مصوبات شورا در بخش عمرانی گفت: بیشتر درخواست‌های مردم درباره ترمیم آسفالت، ترانشه‌ها، پل های عابر پیاده و مواردی از این دست بوده که برای این موارد مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال در بودجه امسال شهرداری پیش بینی شده و در حال اجرا است.

افتخاری در ادامه گزارش عملکرد خود در مقوله عمران وآبادانی بیان کرد: اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پل سوم معروف به پل شورا، اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سالن مدیریت بحران و تخصیص 1.5 میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی ادامه خیابان شهید مطهری از جمله مهمترین اقدامات به شمار می‌رود و هر 3 این پروژه‌ها نیز در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به پایان می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل باندهای تندرو و کندور در بلوار صنعت، جدول گذاری بلوار امام رضا(ع) و سنگ فرش خیابان شهید رجایی و ادامه خیابان امام حسین(ع) نیز از پروژه های در دست اجرا است ضمن اینکه تلاش برای آزادسازی حدفاصل میدان فردوسی و میدان ولیعصر نیز آغاز شده وپیشرفت خوبی نیز داشته است.

افتخاری گفت: متاسفانه شهرداری گلپایگان فاقد اعتبار ودرآمد ثابت می باشدو بافروش تراکم که در چند سال اخیر نیز بسیار فراوان انجام میگرفته است هزینه های شهرداری تا اندازه ای تامین گردیده،  امابا توجه به مشکلات خاص و مراجعینی که در این رابطه شکایت فراوانی  داشتند از شهرداری درخواست شد که شهرداری در این رابطه قانون را اجرا نماید تا نارضایتی مردم در این زمینه کمتر شود ودر سال 93فروش تراکم صورت نگرفته است.ودر حال حاضر برنامه ای دردست است که گلپایگان را به42 بلوک تقسیم می کندوتراکم با توجه به ارزش افزوده وارزش زمین در این تقسیمات لحاظ گردیده است.

وی بیان داشت متاسفانه در بحث بازیافت هنوزمشکلات باقی است وامید است دولتمردان گلپایگان وخوانسار تلاش نمایند واین مشکل را بزودی رفع نمایند

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات