امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۶/۰۹
کد خبر : 6900
چاپ خبر :
سرپرست کارگاه سد کوچری گلپایگان

نورانیت فضای جبهه ها تاکید شهدا در نامه ها و گفته هایشان بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهدای کارگری سد مخزنی کوچری در محل احداث سد برگزار گردید ، مهندس سعید کرمعلی سرپرست سد مخزنی کوچری به نمایندگی از مؤسسه سازندگی جوادالائمه ضمن ادای احترام به شهدای صدراسلام و شهدای میهن اسلامی و به خصوص شهدای کارگر و گرامیداشت شهدای هفته دولت شهیدان رجایی و باهنر به دست منافقان کور دل، ضمن بیان فرازهایی از بیانات امام در این رابطه اظهارکرد: شهدا از جان خود گذشتند و سلحشورانه مبارزه کردند و آمادگی خود را برای قطعه قطعه شدن در راه خدا اعلام کردند.خداوند هم جان آنها را بعد از سختی های فراوان پذیرفت و الآن همه آنها نورانیت خودشان را سخاوتمندانه در معرض بهره برداری ما قرار دادند.حالا سالها بعد از رفتنشان ما را شریک نور خودشان کردند و ما می توانیم با شرکت در مجالسی که به مناسبت زنده نگاه داشتن یاد آنهاست نورانیت آنها را برای خودمان به ارمغان ببریم و این یک سخاوت بی نظیر است که شهدا دارند.

سرپرست کارگاه سدکوچری گفت : هر کس به خدا توجه کند به اندازه توجهش نورانی می شود و هرعملی که به نیت خداوند انجام گیرد آن عمل نورانی می باشد انسان در مرحله اول نیاز به نور پیدا می کند و در مرحله بعد دارای درک نور می شود.تنها مطلبی که همه شهدا در نامه هایشان به آن تأکید داشتند و می گفتند نورانیت فضای جبهه بود.

وی بیان داشت : حضرت امام فرمودند جبهه های ما جبهه های نور است. وما کارمندان ،کارگران، مدیران ،مسئولان و کلیه خدمتگزاران هم باید مراقب باشیم که نورمان کم نشود چرا که با نورمان بیشتر می توانیم خدمت کنیم تا با ناممان.

کرمعلی افزود : رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، سپاه در طول سه دهه در بسیاری از عرصه ها سر مشق تحسین برانگیزی برای دیگر دستگاه ها ی اجرایی کشور بوده است. امید من آنست که در عرصه سازندگی هم این جایگاه را به نام خود ثبت کند به این ترتیب قرار گاه سازندگی خاتم الأنبیاء با استناد به اصل 147 قانون اساسی و در راستای اوامر فرمانده کل قوا امام خامنه ای مدظله عالی مبنی بر ضرورت به کارگیری از امکانات سپاه در بازسازی و توسعه همه جانبه کشور و با پشتوانه تجربه مهندسی رزم در دفاع مقدس در 23 آذر ماه 68 پا به عرصه سازندگی ایران عزیز نمود.

وی تصریح کرد : این قرار گاه از بدو تشکیل تا کنون با روحیه ی جهادی و هدف حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی و نیز با اجرای صریح و با کیفیت پروژه های ملی و استانی در زمینه های مختلف عمرانی و صنعتی توانسته است موجبات اعتماد کار فرمایان در حوزه های مختلف را فراهم سازد و با کاهش هزینه های پیمانکاری کمک بزرگی در این حوزه به ملت شریف ایران بنماید.

سعید کرمعلی در ادامه گفت : کارگاه سد مخزنی کوچری به عنوان بخشی از مؤسسه جوادالأئمه (ع) و اززیر مجموعه های قرارگاه در بزرگترین طرح آب رسانی کشور سهیم بوده و توانسته به حول و قوه الهی با انگیزه کامل و اتکا به روحیه جهادی پرسنل تحت امر خود، از مهندسان ، کارمندان و کارگران عزیز با مجموعه کار فرما و مشاور نقش بسیاری را  ایفا کند.

وی  عنوان کرد :کارگاه سد مخزنی کوچری بر مبنای برنامه ریزی دقیق توانسته 9 ماه زود تر از برنامه زمان بندی شده مصوب، ساختمان بدنه سد را به اتمام برساند.خاکریز بند سه تقریباً ازاردیبهشت ماه سال 91 با جدیت شروع گردید، که پس از گذشت 31 ماه از تاریخ مذکور ، کارگاه با  مشکلات بزرگی روبرو گردید. ابتدا به دلیل تملک روستای کوچری به مدت 7 ماه در چندین مرحله با تعطیلی هایی روبرو گردید وکارگاه دچار ضرر و زیان شد.

سرپرست سد مخزنی کوچری ادامه داد: بنابر سیاست مردمی بودن،  قرارگاه تمام توان خود را برای حل بحران کار فرما و اهالی به کار بست که در مراحل آخر تملک کامل روستا می باشیم. و دوم به علت شرایط مالی حاکم بر پروژه های کشور که به واسطه تحریم استکبار جهانی به وجود آمد و این امر باعث گردید بسیاری از پروژه ها تعطیل یا نیمه تعطیل گردد و سد کوچری نیز گرفتار مشکل مالی به دلیل عدم تزریق ونقدینگی  از سوی کار فرما شود .

وی اشاره نمود: مؤسسه سازندگی جوادالأئمه (ع) فارغ از هر گونه پیمانکار بوده وبدون در نظر گرفتن سود وزیان  و باتوجه به رسالتی که به دوش خود احساس کرد و با توجه به دغدغه های رهبری وعلما مبنی بر آبرسانی به شهر قم  از تمام منابع مالی وتجهیزات خود   استفاده کرد و طی دو شیفت کاری به روندکاری خود ادامه داد و در آخر تیر ماه سال جاری توانست به افقهای این پروژه نزدیک گردد.

مهندس سعید کرمعلی بیان کرد:یکی از بارزترین شاخصه های این طرح این است که توانسته ، وضعیت معاش 5 هزار نفر را به صورت مستقیم و 10 هزار نفر را به صورت غیر مستقیم ،بیش از پنج سال در شهرستان گلپایگان تامین کند و نرخ بیکاری منطقه را با به کارگیری 70 درصد از نیروهای بومی به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

وی افزود:از دیگر ویژگی های پروژه در بخش اقتصادی می توان به تزریق نقدینگی با حجمی بالغ بر 400 میلیارد ریال در مدت 5 سال اشاره نمود که توانسته است رونق اقتصادی و بازار گلپایگان را بیش از بیش به همراه داشته باشد.واز دیگر برکات پروژه پرداختن به حوزه محرومیت زدایی می باشد که تاکنون اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال را به روستا ها و بخش های دور افتاده اختصاص داده است .همچنین در  حوزه فرهنگی از آغاز طرح تا کنون دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده و با نظارت اداره بنیاد شهید اسلامی چندین دستگاه ازساختمانهای خانواده های معظم شهدا که وضعیت مطلوبی نداشته  ترمیم واز آنها تجلیل به عمل آمده است .

کرمعلی در خاتمه افزود:اینک خدا را شاکریم که افتخار برگزاری یا دواره شهدای کارگری به این کارگاه اعطا گردید.

شایان ذکر است این مراسم با حضور مسئولین دوایر دولتی و نهادهای شهرستان همچنین فعالین پروژه ساخت سد مخزنی کوچری در محل این سد برگزار شد واز چند تن فرزندان شهدای کارگری پروژه سد کوچری با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات