امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۶/۰۸
کد خبر : 6861
چاپ خبر :
با اعتباری بالغ بر 220میلیون تومان

دو طرح آب و فاضلاب روستایی در گلپایگان به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و با هنر و گرامیداشت هفته دولت با حضور مهندس پیروزی معاون طرح و توسعه آبفار استان و مهندس محمودی و مهندس عوض زاده و معاون فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان دو پروژه آبرسانی  در روستاهای سعید آباد و زرنجان مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت.

عباس رحیمی رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان در این باره اظهار نمود : طرح مجتمع آبرسانی روستایی سعید آباد در سال 92 شروع به احداث گردید  و در سال 93 و در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی گفت : جهت حفر چاه و تجهیز آب آشامیدنی روستای سعید آباد مبلغی بالغ بر 100 میلیون تومان اعتبار هزینه گردیده است.

وی همچنین بیان کرد : با آغاز بهره برداری از چاه آب آشامیدنی سعید آباد 17 روستا  با جمعیتی در حدود 5200 نفر از آب آشامیدنی سالم  برخوردار گشتند .

رییس آب و فاضلاب روستایی همچنین در مورد حفاری چاه آب روستای زرنجان گفت: حفاری چاه آب روستای زرنجان با هزینه ای بالغ بر 120 میلیون تومان به بهره برداری رسید که این چاه ، آب آشامیدنی 9 روستا را با جمعیتی در حدود 3500 را تأمین می کند.

وی افزود به دلیل قطعی برق که منجر به قطع آب رسانی به روستای سعید آباد می شود ساخت مخزن با گنجایش 2000متر مکعب در دست ساخت می باشد که توان ذخیره و آب رسانی به مردم را برای 12 ساعت خواهد داشت و در زمان قطعی برق ، آب روستا ها قطع نخواهد شد.وی حجم مخزن کنونی را 700 متر مکعب عنوان کرد که برای ذخیره سازی برای زمان طولانی بسیار محدود می باشد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی گلپایگان بیان کرد: در سال گذشته با تانکر به ۴روستای شهرستان آب‌رسانی انجام شد،و امسال  به دلیل  وضعیت بارندگی و مدیریت صحیح در مصرف آب به هیچ یک از روستاهای گلپایگان آب‌رسانی سیار انجام نشده است.

رحیمی گفت: فاز نخست مطالعات آبگیری از سد گلپایگان  انجام شد،لذا برای تکمیل و انجام مطالعات فاز دوم  شامل خطوط انتقال آب  و مخازن ذخیره آب است بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار اولیه نیاز داریم که  با تلاش همکاران کلیه خطوط از محل تصفیه خانه آبگیری شود تا به کلیه روستاها آبرسانی انجام شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات