امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۶/۰۴
کد خبر : 6658
چاپ خبر :
احمدی رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان

80درصد از زندانیان شهرستان گلپایگان بخاطر استفاده از مواد مخدر در حبس بسر می برند

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، رسول احمدی رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان در جلسه شورای اداری گلپایگان که در کنار مرقدپاک شهدابرگزار گردید گفت:متاسفانه امروزه یکی از عمده ترین مشکلات جامعه مصرف مواد مخدر وگرایش به سمت آن می باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر 80درصد از زندانیان شهرستان گلپایگان بخاطر استفاده از مواد مخدر در حبس بسر میبرند که ناخواسته به دام مواد گرفتار گردیدند که بخشی از مشکل آنها متوجه ما مسئولین ومتصدیان امور فرهنگی می باشد که بخاطر اقداماتی که در این باره باید انجام میدادیم  کوتاهی کردیم.

رسول احمدی افزود: تمام ارگانهاوبه ویژه آموزش وپرورش ودانشگاها ورسانه ها وصدا وسیما باید بیش از پیش درآگاهی بخشی تلاش نمایندوسخنان ومطالب رهبر معظم انقلاب را سرلوحه وچراغ راه خود قراردهند ودر امور فرهنگی فعالیت بیشتری داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان گفت:مواد مخدری که امروزه در شهرستان دامن گیر جوانان ماشده است نتیجه سهل انگاری در زمینه فرهنگ سازی وآگاهی دهی جوانان می باشد.

 

IMG_2208

شاه محمدی عضوشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان که در کنار گلزار تشکیل گردید گفت:استان اصفهان در مرکزیت کشور قرار دارد وبا 8استان همجوار می باشدومتاسفانه ازسمت غرب وجنوب استان مواد مخدر وارد استان می شود.البته نیروی انتظامی ونظامی بسیار موفق عمل می نماید وکشیفیات زیادی صورت گرفته است ونیروهای زیادی در این رابطه مورد آموزش قرار گرفتند ودقت نظرها در این زمینه بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد:در حوزه فرهنگی اجتماعی بیش از 18 نهاد در استان در حال فعالیت هستند که کمیته فرهنگی وپیش گیری به ریاست مدیر کل سازمان بهزیستی استان می باشد وکلیه دستگاها در حال فعالیت می باشند.

شاه محمدی تاکید کرد: 4 سال پیش سند جامع پیشگیری از اعتیاد به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد ه است که باید  براساس این سند تا سال ۹۴  به ۸درصد از جمعیت زیرپوشش و ۴۰ درصد از جمعیت کل،آگاهی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از اعتیاد انجام  شود.

شاه محمدی افزود: مابایددر جهت آگاهی سازی جوانان فعالیتهای زیادی انجام دهیم وهوشیار باشیم که دشمنان مابه هر طریق ممکن در حال انحراف جوانان می باشند.

وی عنوان کرد:در بخش درمان معتادان در حال حاضر 518 مرکز اعم از درمانگا ههای ترک اعتیاد،کمپ ها،و مراکز ماده 16در استان در حال فعالیت می باشندوسیاست اجتماعی کردن مبازه بامواد مخد ر یکی از اولیتهای ستادمی باشد و اولین اقدام ستاد پیشگیری اولیه از اعتیاد می باشد.وماباید آگاه باشیم که سیستم مافیایی مواد مخدر سیستمی  هوشمند وفعال است وکلیه آموزشها وفنون را به کار گرفته تا افراد بیشتری را جذب وگرفتار نمایید.

شاه محمدی افزود :متاسفانه در استان اصفهان آمار اعتیادزنان ودختران افزایش پیدا کرده است. آمار اعتیاد زنان گذشته 6/3بوده است واکنون آمار اعتیاد زنان به 9/3افزایش پیداکرده است واگر زن که محور اصلی ومسئول تربیت فرزندان است به دام اعتیاد گرفتار آید مصیبت عظیمی در جامعه پدید خواهد آمد.وی نرخ اعتیاد در کشور را  2/65 اعلام نمود که در استان اصفهان این نرخ 1/91می باشد یعنی رتبه 19 از نظر اعتیاد در کشور از آن استان اصفهان است.وبا توجه به جمعیت استان حدود 130هزار نفر معتاد در استان اصفهان می باشد.

وی سومین گام را حمایت از سازمانهای مددکاری  اجتماعی عنوان نمودوگفت: منظوراز حمایت ،حمایت افراد در معرض خطر می باشند اعم از کودک آزاری وهمسر آزاری از سوی فرد معتاد و خانواده ها باید تحت حمایت این سازمان ویا ارگانها قرار گیرند.

کارشناس امور فرهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت:یکی دیگر از مشکلات که دشمن با برنامه آنرا دنبال می نماید تغییر مصرف مواد مخدراز سنتی به صنعتی می باشد.

وی بیان کرد:جوانان سرمایه های باارزش مامی باشند ومی بایست مهارتهای زندگی ونه گفتن را به جوانان آموزش دهیم.ودر زمینه آمزش جوانان می توان از رسانه هاوکارشناسان وائمه جماعت بهره برد وخیرین را دراین زمینه وارد نمود

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات