امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۶/۰۳
کد خبر : 6587
چاپ خبر :
دکتر ناصر رستمی رییس شبکه بهداشت و درمان

در شهرگلشهر حدود 6 هزار نفر از دفترچه سلامت برخوردار می باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ،دکتر ناصر رستمی رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گلپایگان درجلسه ای که با حضور فرماندارشهرستان گلپایگان و شهردار و اعضای شورای شهر گلشهر وتنی چند از پزشکان وکادردرمانگاه گلشهر برگزار گردید از آغاز طرح تحول سلامت در دو شهر گلشهر وگوگد خبرداد.و اظهار کرد : از ابتدای شهریورماه سال 93برنامه تحول نظام سلامت در شهرهای زیر 20هزار نفر آغاز گردیدکه درشهرستان گلپایگان نیز در  دوشهر گلشهر وگوگداجراگردیده است.

وی بیان کرد:برنامه تحول نظام سلامت از آغاز سال جزء دستورکاردولت بوده است وبرنامه تحول نظام  سلامت در دوبخش بهداشت و درمان اهداف خود را دنبال  می کند.

رستمی  ،اهداف برنامه درمان را شامل شش مورد ؛ ترویج زایمان طبیعی،کاهش فرانشیز بیماران به 10درصد، طرح پزشکان مقیم در بیمارستان، طرح حمایت از ماندگاری پزشکان ، حمایت از بیماران صعب العلاج وطرح هتلینگ بیمارستان برشمرد وگفت: خوشبختانه طرح بیمه سلامت روستائیان چندسالی است که درکشور اجرایی گردیده که البته این طرح دارای نواقصی نیز می باشدکه می بایست مرتفع گردد.

وی درادامه در خصوص چگونگی اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت:این طرح در دوشهر گلشهر وگوگدهمزمان با آغازاجرای طرح نظام سلامت اجرایی گردید وهمه افرادی که تحت بیمه سلامت می باشند می توانند تنهابا پرداخت 800 تومان ویزیت معاینه گردند.

دکتر رستمی ادامه داد : به جهت تامین داروهای مورد نیاز بیماران  نیز با یکی از داروخانه ها قرار دادی تنظیم شده است که بیماران می بایست 30 درصد هزینه های دارو را پرداخت نمایند.ودر صورت تشخیص پزشک جهت بستری در بیمارستان ، بیمار به همراه دفترچه بیمه که مورد تایید ومهر پزشک می باشدبه بیمارستان ارجاع داده می شود.

وی بیان نمود:در حال حاضر جمعیت گلشهر حدود 10هزار نفر می باشدکه از این آمار حدود 6هزار نفر دارای دفترچه سلامت بوده وسرانه سلامت دولت به این تعداد اختصاص یافته وهزینه های مانند حقوق پزشک وماما ولوازم وتجهیزات ازاین اعتبار تامین می گردد.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان افزود:شبکه بهداشت ودرمان آمادگی دارد تا در صورت تمایل پزشکان به جهت استقرار در مراکز درمانی و ارائه خدمات به صورت شبانه روزی ،امکانات واقدامات لازمه را انجام دهد.

دکتر رستمی ضمن امیدواری از تکمیل و بهره برداری از اورژانس بیمارستان امام حسین گلپایگان  با کمک تامین اعتبارات دولتی ومساعدت وهمیاری مردم در دهه فجر امسال ،گفت:در حال حاضر 40در صد از عملیات ساخت اورژانس انجام گرفته وتا اتمام ساخت این بخش حدود1میلیارد تومان دیگر بودجه لازم می باشد.

وی در خاتمه افزود:روز یکم شهریور ماه که مصادف باروز پزشک می باشد شبکه بهداشت ودرمان از سه تن از پزشکان باسابقه وپیشکسوت آقایان علی بازقلعه،احمد صافی ،وسید محمدحسن نوربخش ازپزشکان شهرستان تقدیر بعمل آورد.وی انجام این عمل را که بامشارکت شهرداری گلپایگان انجام گرفت را تجلیل به پاس  زحمات سالیان آنها در این شهرستان معرفی نمود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات