امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۳۱
کد خبر : 6430
چاپ خبر :
سرپرست گروه نجوم شهرستان گلپایگان

مکان پارک نجوم نجوم شهرستان گلپایگان در کل ایران منحصر به فرد می باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان  گلپایگان، چهارشنبه 29مردادماه سال جاری گروه نجوم شهرستان گلپایگان به سرپرستی سید حسن شریف زاده ،به همراه دانش پژوهان کانون پرورش فکری کودکان راه پیمایی مریخی را در پارک نجوم واقع در تپه های عباس آباد(ظل السلطان) تجربه کردند.

سرپرست گروه نجوم شهرستان گلپایگان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بیان گفت:چندی پیش مکان رصدخانه گلپایگان به عنوان پارک نجوم به ثبت رسیده است که این مکان دارای دوازه استاندارد جهانی می باشد

وی اظهار نمود : مکان پارک نجوم نجوم شهرستان گلپایگان در کل ایران منحصر به فرد می باشدکه مهمترین ویژگی این مکان عدم قرارگرفتن آن بر روی گسل زلزله می باشد.دومین ویژگی پارک نجوم موقعیت مکانی آن به جهت وزش باد در این منطقه می باشد که می توان از انرژیهای نوین در این مکان استفاده نمود وتوربین های بادی مستقر کرد.

شریف زاده بیان داشت : از دیگر مزیت های پارک نجوم شهرستان گلپایگان افق مناسب به جهت رصد می باشد که افق این منطقه بالای 10در جه میباشد که ازچهار سمت امکان رصدرا فراهم می کند.

وی ادامه داد: پارک نجوم شهرستان در سمت غرب گلپایگان قرار دارد وبه دلیل وزش باد ازسمت غرب به شرق ، این منطقه عاری از غبارمی باشد که به جهت  رصد این امر بسیار مهم می باشد.

سرپرست گروه نجوم شهرستان افزود : پارک نجوم برای اولین بار توسط ناسا بیان گردید ودر این پارک شرایط به مانند سیارات شبیه سازی می شود.

شربف زاده هدف از انجام اردوی علمی گروه نجوم را آشنایی با شرایط مشابه در سیارات  معرفی کرد.

وی گفت: دانش پژوهان با ماسکهای قرمز بر روی صورت خود سطح خاک را شبیه به خاک مریخ نظاره می کردند ورا هپیمایی سخت را در این منطقه همانند آنچه فضانوردان انجام می دهند را تجربه نمودند.

شایان ذکر است در این مراسم  دانش پژوهان به رصد ستارهای آسمان پرداختند و با روش پیدا نمودن قبله با توجه به نحوه قرار گیری ستارگان آشنا شدند.وبه بهترین وخلاق ترین دانش پژوه در زمینه ساخت ماسک وبسته بندی غذا هدایای اهدا نمودند.

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. میثم گفت:

    سلام
    پسرم چطور میتونه در این گروه ها شرکت کنه؟
    واقعا عالی و تبریک

  2. مربیان کانون پرورش فکری گفت:

    سلام
    عزیزانی که تمایل دارند فرزندانشان در کلاس کارگاه نجوم فعالیت داشته باشند و این اردو های علمی را تجربه کنند می توانند با مراجعه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک شهر و ثبت نام فرزندشان در این مرکز علاقه و استعدادهای آنها را بهتر بشناسند.
    لازم به ذکر است در برقراری این اردوی علمی از زحمات و ایده های جالب و منحصر به فرد استاد شریف زاده کمل تشکر و قدر دانی را داریم .

  3. مربیان کانون پرورش فکری گفت:

    از پوشش خبری که توسط جناب آقای نیکخواه و سرکار خانم طالاری صورت گرفت و همراهی این دو عزیز هم متشکریم.

  4. mohsen گفت:

    اینجور اردو ها خوبه ولی در تمام سنین باید باشه.من خودم شرکت کردم خیلی خوش گذشت.امیدوارم دفعه های بعد شمارو هم ببینم.

  5. سعید آزادسیر گفت:

    من که عاشق نجومم و ترم هشتمم
    نجوم رو به همه توصیه می کنم
    انیشتین :هر وقت خواستید خدا را فراموش کنید ابتدا به نجوم فکر کنید

دیدگاه شما

تبلیغات