امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۲۸
کد خبر : 6237
چاپ خبر :
اختصاصی بیان

عملکرد سازمان حمل و نقل عمومی شهرستان گلپایگان و توصیه های ریاست سازمان در زمینه حمل و نقل عمومی

محمدحسن عمو هاشمی مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر گلپایگان در گفتگو با خبرنگار بیان اهم عملکرد سازمان حمل و نقل عمومی شهرستان گلپایگان را در زمان تصدی خود به شریح ذیل بیان نمود:

 

ارکان سازمان
عبارتند از : شورای سازمان و هیئت مدیره ، مدیر عامل و بازرسی
شورای سازمان مرکب از 5 نفر به شرح ذیل خواهد بود:
1- شهردار که ریاست را بعهده خواهد داشت
2- نماینده فرماندار شهرستان گلپایگان
3- یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر
4- یک نفر کارشناس با تجربه در امور حمل و نقل همگانی به پیشنهاد شهردار و تائید استاندار
5- رئیس راهنمایی و رانندگی شهر
اعضای هیئت مدیره سازمان مرکب از سه نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل می باشد که عبارتند از :
1- متصدی حمل و نقل و ترافیک شهرداری که سمت ریاست هیئت مدیره را خواهد داشت (در صورت عدم وجود پست مذکور معاون شهردار)
2- دو نفر کارشناس آگاه به مسائل از بین افرادی که دارای تحصیلات عالیه و تجربیات کافی در مسائل حمل و نقل مسافر شهری یا امور مالی و مدیریت باشند با معرفی شهردار برای مدت 4 سال توسط شورا و با حکم رئیس شورا انتخاب خواهند شد.
در حال حاضر مدیر خدمات شهر رئاست هیئت مدیره را بر عهده دارند
از ابتدای تاسیس سازمان تا مورخ 5/11/92 جناب آقای بهرام قاضی زاهدی هم به عنوان مدیر عامل و هم به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره مشغول فعالیت بوده اند.
از مورخه 5/11/92 تاکنون اینجانب به عنوان مدیر عامل و میر خدمات شهر به عنوان عضو و ریاست هیئت مدیره سازمان انجام وظیفه می نمایم .

اهمّ عملکرد سازمان حمل و نقل عمومی گلپایگان
* طراحی،جانمایی و نصب تابلوهای راهنمایی مسیر، اماکن و … در سطح شهر
* رنگ آمیزی دیوارها، درب ورودی، اتاق نگهبانی، نمازخانه، سرویسهای بهداشتی ترمینال مسافربری موجود
* جدا سازی نمازخانه ترمینال مسافربری جهت برادران و خواهران
* تعویض بلوکهای سیمانی سکوهای ترمینال مسافربری و همچنین تعویض موزائیک های کف ان و نصب گلدانهای گل
* ایزوگام سقف اماکن ترمینال مسافربری و ترمیم روشنایی محوطه
* یکطرفه نمودن برخی کوچه ها و نصب علائم راهنمایی و رانندگی مربوطه
* رنگ آمیزی سرعتگیرها
* اصلاح هندسی برخی تقاطع ها
* تجلیل از تعداد بیست و دو نفر تلاشگر عرصه حمل و نقل همگانی درون شهری
* شناسایی و ابطال کارت سوخت خودروهای عمومی که در ناوگان فعالیت ندارند.
* نوبت دهی و آموزش متقاضیان پایه یکم اتوبوس و کمپرسی
* فعالیت مجدد پارک آموزشی ترافیک و آموزش رایگان کودکان
* صدور و تمدید پروانه اشتغال به حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری اعم از تاکسی، آژانش و مینی بوس
* راه اندازی گشت نظارت و بازرسی در سطح شهر
* مطالعه جانمایی و نصب ایستگاه های انتظار مسافر، چراغ های زماندار راهنمایی و رانندگی، دستگاه های پارکومتر مکانیزه و دوربینهای سرعت سنج

 

عمو هاشمی-سازمان حمل و نقل (2)

وظایف سازمان حمل و نقل همگانی
1- مطالعات لازم برای شناخت نیاز های حمل و نقل همگانی شهر و حومه از قبیل تهیه نقشه شبکه خطوط جدید و یا اصلاح مسیر خطوط موجود و یا تعداد آن ها در داخل شهر و حومه با در نظر گرفتن طول و سیر خطوط بر حسب نیازمندی ها و بازدهی کار و همچنین تشخیص و اعلام اولویت های خطوط شبکه با توجه به تمرکز جمعیت و تولید و جذب سفر به منظور ارائه خدمات مطلوب بررسی نحوه تخصیص هر یک از سیستم های ناوگان حمل و نقل همگانی به خطوط مورد نیاز
2- اداره و بهره برداری و نگهداری و نظارت صحیح بر عملکرد سازمان و امکانات و تاسیسات مربوط از قبیل تعمیرگاه، توقفگاه و … و حفظ و نگهداری و اداره امور پایانه های مسافربری و تجهیز و توسعه آن ها با استفاده از ابزار و روش های پیشرفته و متناسب با افزایش رشد جمعیت در صورت لزوم احداث پایانه های مسافربری در چارچوب مصوبه اسفند ماه 72 و آئین نامه های اجرایی مربوط و احداث غرفه های جدید در مبادی ورودی و مناسب شهر در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.
3- برنامه ریزی با توجه به توسعه شهر و افزایش جمعیت و احتیاجات مردم و انجام پیش بینی های لازم به منظور تامین نیازمندی های آتی شهر از لحاظ تعداد وسایل حمل و نقل شهری با استفاده از کلیه امکانات بخش خصوصی و سازمان
4- برنامه ریزی اداره کنترل و نظارت دقیق بر وسایط حمل و نقل دسته جمعی مسافر در داخل شهر و حومه شامل مینی بوس ها و وسایط حمل و نقل شهری که توسط بخش خصوصی تاسیس و به حمل و نقل دسته جمعی مسافر اشتغال دارند.
5- مدیریت نظارت و هدایت بخش خصوصی در امور توزیع مینی بوس و تاکسی و قطعات یدکی با عنایت به دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت کشور و توزیع آن بین رانندگان
6- تدوین روش های لازم در خصوص چگونگی تهیه و توزیع و فروش بلیط و بکارگیری روش های دقیق و کنترل شده در این خصوص و ارائه پیشنهاد نرخ حمل و نقل مسافر به شورای اسلامی شهر در چارچوب ضوابط و دستور العمل های صادره از سوی وزارت کشور
7- انجام کلیه امور مربوط به معاملات اعم از تهیه لوازم و قطعات مورد نیاز و همچنین فروش ضایعات و خدمات و نیز استخدام افراد مورد نیاز با رعایت مقررات مالی و استخدامی و صرفه و صلاح سازمان و مقاد این اساسنامه
8- سازمان می تواند برای بهبود وضع حمل و نقل شهری و انتقال مسافر در داخل و حومه شهر بهره برداری تمام یا پاره ای از خطوط را با شرایطی که به تصویب شورای اسلامی شهر می رسد و با توجه به صرفه و صلاح شهرداری و شهروندان و با رعایت آئین نامه مالی شهرداری ها به بخش خصوصی و تعاونی واگذار نماید.
9- هرگونه خرید یا فروسش مینی بوس و سایر وسایط نقلیه سازمان و همچنین خرید و یا فروش کلی لوازم و قطعات یدکی اصلی اعم از داخل و یا خارج از کشور منوط به پیشنهاد مستدل و مستند هیئت مدیره و تائید شورای سازمان می باشد.
10- مطالعات لازم برای اصلاح (تصویب، افزایش) پایانه ها مسیر خطوط در داخل شهر و حومه و بررسی نحوه تخحصیص مطلوب ناوگان به خطوط محدوده خدمات رسانی سازمان
11- صدور و تمدید و لغو پروانه اشتغال به حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری با تاکسی (پروانه تاکسیرانی) از طریق شهرداری یا سازمان براساس مفاد آئین نامه تصویبی و دستورالعمل های صادره از وزارت کشور.
12- بالا بردن سطح دانش و کارای پرسنل و رانندگان کلیه وسایط نقلیه عمومی علی الخصوص در نحوه برخورد با مسافرین
13- تکمیل و احداث غرفه های خدماتی و بهداشتی جهت تامین نیازهای مراجعین و مسافرین و شرکت های مسافربری و واگذاری آن ها به بهره برداران با رعایت مقررات مربوط
*********************************
عمو هاشمی در ادامه توصیه هایی را به مسئولین و مردم و رانندگان حمل و نقل عمومی اعلام نمود که در ادامه به آن پرداخته شده است:

توصیه هایی به مردم و کسبه
1- وسایل حمل و نقل عمومی می بایست همانند مسجد، نانوایی و سوپر مارکت در جای جای محله ها و معابر سطح شهر وجود داشته باشند نه فقط در 5 خیابان شهر تردد نمایند.
2- تاکسی گردشی حق توقف در ابتدای هر خیابان و صف کشیدن پشت سر هم را نداشته و می بایست دائم در شیفت کاری خود در حال گردش در اقصا نقاط شهر و در حریم قانونی شهر باشند.
3- تاکسی خطی حق توقف در ایستگاه ابتدای خط را در فاصله 150 متری تقاطع یا میدان دارند.
4- تاکسی گردشی حق بردن دربستی داخل و خارج از شهر دا نداشته و مردم عزیز می توانند از تاکسی بی سیم 133 و آژانس ها که به همین منظور راه اندازی شده اند استفاده نمایند.
5- هنگام استفاده از انواع تاکسی ها و آژانس کد خودرو و شماره انتظامی آن را به خاطر بسپارند.
6- اگر در ادارات کارخانجات منازل مسکونی شهاد توقف طولانی تاکسی و مینی بوس هستند خدمتگذاران خود را در سازمان بی اطلاع نگذارند و کد و شماره انتظامی و محل دقیق را اطلاع دهید.
7- کرایه های مصوب شده هر سال می بایست در جلوی شیشه جلو نصب شده باشد و براساس آن پرداخت نمایید.
8- صف کشیدن بر جلوی مغازه ها و محل کسب افراد ممنوع بوده و خواهشمندیم صاحبان مغازه و صنوف مختلف خود پیگیر موضوع باشند (نامه ها و مصوبات موجود است) .
9- تاکسی و مینی بوس می بایست در خیابان ها و محله های: شهید احمدی، شهید عابدی، حجت السلام، شهید قرنی، شهید مدنی، آیت ا… غفاری، شهید ذنوبی، مسجد جامع، شهید مطهری ، اردیبهشت، امامت، مهر، پارک شهر، سررباطان، بلوار مادر، بلوار نماز، بلوار آیت ا… محمدی، شهید آیت ا… طالقانی، مرکز بهداشت، رباط پیر علی، اسفنجه، رباط حسینیه، مسکن مهر و شهرک الوند نیز خدمت رسانی کنند.

عمو هاشمی-سازمان حمل و نقل (3)

توصیه هایی به رانندگان زحمتکش ناوگان حمل و نقل همگانی
1- با پروانه تاکسیرانی فاقد اعتبار اقدام به جابجایی مسافر ننمایید.
2- خودرو مجهز به بیمه شخص ثالث و الحاقیه آن برچسب معاینه فنی و کپسول های آتش نشانی باشد چرا که حادثه خبر نمی کند و سازمان از ارائه خدمات به خودروهای فاقد معذور است.
3- خودرو مجهزه به برچسب کد و کرایه تعیین شده باشد چرا که در صورت عدم مشاهده بازرسان مشمول جریمه خواهید شد
4- مرجع صدور برگه های مرخصی سازمان حمل و نقل بوده و فقط برگه های مرخصی صادر شده از سوی سازمان اعتبار داشته و برگه های دیگر فاقد وجاهت قانونی بوده و با پلیس راه های کل کشور مکاتبه ای گردیده که در صورت مشاهده برگه ی جعلی و غیر قانونی خودرو متوقف و مشمول جریمه گردد.
5- جهت شرکت در مراسم ها سازمان متولی دعوت خواهی بوده و در صورت مشاهده پیامک و یا دعوتنامه از سوی فرد یا شرکت تعاونی تاکسیرانی ملزم به اجابت نمی باشید.
6- با توجه به اخذ حق عضویت و شارژ ماهیانه از شما عزیزان توسط شرکت تعاونی پیگیر امکانات رفاهی شرکت بوده و در غیر این صورت پیگیر مطالبات خود باشید.
7- کیوسک نصب شده در جنب ترمینال جهت استراحت و استفاده تک تک شما عزیزان در سرما و گرمای فصول مختلف سال بوده و کلید آن می بایست در اختیار شما باشد و مانند مسجد درب آن همواره باز بوده نه محل دلالی و خرید و فروش تاکسی به قیمت های غیر واقعی و محلی برای نوشتن شکایات و اخذ امضا علیه کسانی که با نظرات هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی مخالف هستند.
8- رانندگان عزیز در محل هایی مانند ابتدای خیابان امام حسین (ع) و آیت الله گلپایگانی که برخی تاکسیرانان به صورت غیر قانونی توقف می نمایند وظیفه دارید در صورت تردد از این محل ها مسافر را سوار نموده و ملزم به رعایت نوبت نمی باشید چرا که گردشی می باشید نه خطی.
9- با توجه به اینکه در حال حاضر گردشی می باشید و بنزین و گاز یارانه ای دریافت می نمایید می بایست در سطح شهر در حال تردد بوده در صورت نگرانی برای آلودگی هوا و محیط زیست توقف در ابتدای هر خیابان و خاموش نمودن خودرو و هل دادن آن و ایجاد فضای نازیبا در سطح شهر به موقع و هر شش ماه یکبار از سلامتی خودروی خود با مراجعه به مرکز معاینه فنی مطلع شوید و با تنظیم موتور خودرو از آلودگی هوا بکاهید.
10- سازمان به زودی نسبت به اقساط بیمه شخص ثالث خرید لوازم یدکی قسطی خرید لوازم خانگی و جهیزیه و … خواهد نمود و با معرفی عزیزان به شرکت مشکلات این قشر زحمت کش برطرف خواهد شد.
11- به زودی طرح جایگزینی خودروی فرسوده اجرا خواهد شد و سازمان از رانندگان واجد شرایط دعوت به عمل خواهد آورد
12- نظارت بر تاکسیها، مینی بوس ها و آژانس ها و وانت بار ها بر عهده سازمان حمل و نقل همگانی بوده و کیوسک جلوی ترمینال فقط محل استراحت رانندگان کشیک ترمینال مسافربری می باشد.
13- فقط بازرسین و کارکنان سازمان حمل و نقل همگانی در صورت مشاهده تخلف می توانند تذکر دهند و به هیئت مدیره و یا مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی ارتباطی ندارد.
14- سال هاست زمینی در اختیار شرکت تعاونی تاکسیرانی در شهرک الوند قرار داده شده پیگیر ساخت آن باشید.
15- برای شرکت در نماز جمعه و سرویس دهی ترمینال تا اطلاع ثانوی سازمان اقدام به قرعه کشی نموده و زمان مراجعه هر کد تاکسی در سازمان موجود است مراجعه نموده و دریافت نمایید.

توصیه هایی به مسئولین شهرستان بویژه اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم

-با توجه به اینکه اغلب صنوف با استفاده از ابزار درآمدی خود نمی توانند طرح انتقاد و شکایت نمایند؛ برخی از رانندگان (با تحریک دو سه نفر) از وسیله درآمدی خود به صورت ابزار تجمع،تحصن و اعتصاب استفاده نموده و در مقابله با هر چیزی که مخالف خواسته آنان باشد از جمله افزایش کرایه، افزایش تعداد ناوگان، آوردن مینی بوس و اتوبوس به شهر، تغییر جهت خیابان با توجه به مصوبه شورای ترافیک، نداشتن مدرک تحصیلی مسئول،اخذ تعهدنامه بر اساس مفاد قانونی اجرا شده در سطح کشور و … با استفاده ی ابزاری از تاکسی و متوقف نمودن آنها در یک محل و عدم خدمت رسانی به مردم در طول ساعتها در اکثر مواقع مسئولین را خام نموده و به اهداف غیر مردمی و غیر قانونی خود رسیده اند که می بایست هوشیار بود.آیا صنوف دیگر مشکل ندارند و آیا می بایست شصت هزار نفر جمعیت را فدای تعدادی از جامعه دویست نفره رانندگان عزیز نمود.
-با توجه به اینکه در سالهای گذشته حتی در کلان شهرها هم به مقوله حمل و نقل و ترافیک چندان توجه نمی شد و در ردیفهای آخر اعتبار و بودجه قرار داشت و اکنون با توجه به رشد جمعیت انسانی و خودرویی، مهمترین چالش مدیریت شهری می باشد، می طلبد که جهت جلوگیری از این اتفاق در شهر گلپایگان در آینده نزدیک مسئولین محترم شهر، اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار عزیز، اعتباری قابل قبول در زمینه حمل و نقل و ترافیک در نظر گیرند تا اینجانب با تجربه 17 ساله در کلان شهر تهران به همراه تیم کارشناسی سازمان و با استفاده از تجارب مشاوران و کارشناسان و شرکت های موجود در اقصا نقاط کشور، بتوانیم خط کش معابر کل شهر از محله رکابدار و رباطات و قلعه موتور و کوچه پس کوچه ها تا خیابان های اصلی شهر را، تعویض و نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی را، نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی را، نصب و راه اندازی سیستم هوشمند و کارت پرداخت الکترونیکی جهت مینی بوس و تاکسی را،نصب پارکومتر مکانیزه را، باز نمودن و نصب راه بند درب ورودی ترمینال های موجود را، نصب گاردریل در محله های خطرناک را و … را با همراهی هیئت مدیره ای متخصص و آینده نگر و دور از افکار سیاسی و حزبی و باندی به انجام رسانیم.
با عنایت به میزان سرانه تاکسی برای شهروندان و مسافران(برای هر 100 نفر یک تاکسی) جوانان متعهد و جویای کار، سقف تاکسی را باز کرده و برای کلیه خیابان ها و محله ها، تاکسیهای خطی را به ناوگان اضافه نمائیم تا کمبود این سرانه جبران شود.
– با توجه به اینکه امتیاز تاکسی گردشی، باسیم و خط ویژه در دفترچه عوارض هر سال توسط شورای اسلامی شهر و استانداری تعیین و تایید می گردد و در سال 93 مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد؛ بر قیمت فروش تاکسی نظارت بیشتر داشته و از افزایش کاذب قیمت تاکسی و امتیاز آن که در حال حاضر حدود بیست میلیون تومان در کیوسک جنب ترمینال مسافربری تعیین می گردد جلوگیری بعمل آورده تا هر کسی که شرایط اخذ پروانه تاکسی را دارد بتواند براحتی به ناوگان بپیوندد نه فقط افراد خاصی از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران.
قابل توجه آن افرادی که به صورت آزاد تاکسی فروشی کرده اند بویژه بازنشستگان، اینکه اگر تأملی بر پیرامون خود داشته باشید دریافت خواهید کرد که شهرداری و سازمان، تاکسی گران به کسی واگذار نکرده بلکه افرادی در شرکت تعاونی تاکسیرانی جهت بردن سود و منفعت شخصی و بالا بردن قیمت وسیله خود، اقدام به این کار کرده و شما در زمان خرید تاکسی اگر قیمت کاذب نبود، می توانستید علاوه بر خرید تاکسی با مازاد پول آن، مشکلات دیگر زندگی خود را بر طرف سازید پس به دنبال عامل اصلی بگردید نه اینکه با سازمان قهر نمائید.
مسئولیم برای رباط حسینیه، خواجه علیجان، اسفنجه، رباط پیر علی، خیابان شهید عابدی، خیابان احمدی، قلعه موتور، شهید قرنی، آیت ا… غفاری، شهید مطهری، پارک شهر، سر رباطان، ترمینال مسافربری، مساکن مهر،شهرک ابوند و شهید ذنوبی، طالقانی، مسجد جامع و … وسایل حمل و نقل همگانی راه اندازی کنیم اگر سه چهار نفر بگذارند.

گروه خبری بیان

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات