امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۳/۰۵/۲۷
کد خبر : 6201
چاپ خبر :
دکتر علی بازقلعه پزشک متخصص بیمارستان امام حسین

بر اثر برخورد صاعقه در گلپایگان چهار نفر مصدوم شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان ، عصر امروز حدود ساعت 16  درحالی که چهل وسه نفر کارگر زحمت کش کردستانی در مزارع  برداشت گوجه فرنگی درشرکت زراعی گلپایگان مشغول به کار بودند براثر برخورد صاعقه دچار آسیب وسانحه شدند.

IMG_1895

داوود طالاری  در این باره  به خبر نگار بیان گفت : پس از ورود ابرها به آسمان وشروع بارندگی روند برداشت محصول کندگردید، که ما اقدام به تعطیل نمودن کار برداشت نمودیم ، در همان حین ناگهان صاعقه ی مهیبی با زمین برخورد کرد وهمه افراد به ناگهان بر زمین افتادند و چهار نفری که به محل برخورد صاعقه نزدیکتر بودنددچار وضعیت بحرانی شدند.

بگفته تعدادی از کارگران که خود نیز دچار آسیب وشک شده بودندولی نسبت به بقیه هوشیاری بهتری داشتند سانحه دیده گان  بلافاصله بوسیله وانت بارها وخودروهای شخصی به بیمارستان آیت الله گلپایگانی منتقل شدند و پس از انجام اقدامات اولیه پزشکی و امدادی روی آنان بخصوص بر روی  سر گروه کارگران که دچار سوختگی و ایست قلبی شده بود و پس از احیای وی توسط کادر بیمارستا ن ایت الله گلپایگانی شهر گوگد، بیماران  جهت رسیدگی بیشتر ودرمانهای ویژه  توسط اورژانس به بیمارستان امام حسین شهرگلپایگان منتقل شدند.

دکتر علی بازقلعه پزشک متخصص بیمارستان امام حسین در مصاحبه با خبرنگار بیان وضعیت عمومی سه تن از بیماران  را که سه جوان 16 ،18 و 28 ساله بودندرا رضایت بخش اعلام کرد وگفت : سه جوان بستری شده در بخش اورژانس پس از تثبیت وضعیت جسمانی ترخیص خواهند شد.

وی بیان نمود:مصدوم چهارم که یک مرد پنجاه ساله می باشد و سرکارگر بوده، در قسمت مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری بوده  و دارای وضعیت وخیمی می باشد و علاوه بر ایست قلبی ،دچار مرگ مغزی نیز گردیده است ودر حال حاضر تحت مراقبت ورسیدگی ویژه قرار گرفته است.

دکتر بازقلعه بیان داشت : چنین اتفاقی  در شهرستان گلپایگان تاکنون بی سابقه بوده است.وبه مردم تذکردادکه باتوجه به پایین بودن ابرهای بارانزا در این فصل از سال، عموم مردم بایست نسبت به خطرات صاعقه هوشیار باشندوزمان بروز صاعقه برروی زمین دراز بکشند واز درختان وساختمانها ودکلهای بلند فاصله بگیرند.

سه جوان آسیب دیده در این سانحه پس از بهبود حال عمومی بیان کردند : زمان برخورد صاعقه با زمین ما هیچ چیزمتوجه نشدیم وزمانی دریافتیم چه اتفاقی افتاده است که خودرا در بیمارستان دیدیم.لازم به ذکر است این کارگران زحمت کش بومی این منطقه نیستند و جهت انجام کار از شهرهای خود به سمت شهرستان گلپایگان نقل مکان  وبه جهت تامین معاش خود در سخت ترین شرایط مشغول به کارمی باشند در حالی که از کمترین مزایا مانند بیمه وخدمات درمانی محروم می باشند.

IMG_1892

IMG_1893

IMG_1894

IMG_1890

IMG_1889

IMG_1888

IMG_1886

IMG_1878

IMG_1876

IMG_1883


IMG_1882

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات